کد خبر : 1777513 | 11 شهریور 1400 ساعت 19:58 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

از شکست مقابل ایران تا یک امتیاز مهم از سئول؛

7 تغییر ادووکات نسبت به تیم کاتانچ در عراق

تیم ملی عراق امروز موفق شد در یک بازی حساب شده به اهداف خود برسد و با امتیاز سئول را ترک کند.

7 تغییر ادووکات نسبت به تیم کاتانچ در عراق

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عراق پس از اینکه موفق شد پس از ایران به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قطر۲۰۲۲ صعود کند دست به تغییر کادر فنی خود زد و با اتمام همکاری با کاتانچ به سراغ دیک ادووکات هلندی و با تجربه رفت.

 

اتفاقی که باعث شده در همین مدت کم از زمان پیروزی ایران مقابل عراق در بحرین، این تیم تحول زیادی را تجربه کند و احتمالا ایران پنج روز دیگر با یک تیم کاملا دگرگون شده در سبک، سیستم و بازیکنان مواجه خواهد شد.

 

1639837

 

در بازی قبلی این تیم مقابل ایران جلال حسن درون دروازه قرار داشت که با پاس حاج صفی و ضربه تمام کننده آزمون در همان نیمه اول مغلوب شد و دروازه‌اش چند بار دیگر نیز تا آستانه باز شدن پیش رفت. اما ادووکات فهد طالب را درون دروازه قرار داد تا بازگشتش به خط دروازه با کلین شیت ارزشمند مقابل کره همراه شود. در خط دفاعی عراق تغییرات اساسی به وجود آمده و دیگر خبری از سیستم متکی به سه دفاع نیست. آنها با چهار دفاع مقابل کره جنوبی کلین شیت کردند و در این خط احمد ابراهیم، علی عطیه، علی عدنان و شیرکو کریم بازی کردند که از این نفرات در بازی با ایران فقط عدنان و ابراهیم حاضر بودند. 

 

در سیستم سرمربی هلندی با دو هافبک دفاعی، امجد عطوان و امیر العماری حضور دارند که نسبت به بازی قبل تنها عطوان حضور دارد و خبری از صفا هادی در میانه زمین نبود. سه هافبک یک خط جلو تر از هافبک‌های دفاعی در سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کنند و تنها بشار رسن نسبت به بازی قبلی بدون تغییر بود که درست پشت مهاجم هدف بازی می‌کرد و در چپ و راست او به ترتیب ابراهیم بایش و محمد قاسم در ترکیب حضور داشتند که هردو در بازی قبلی نیمکت نشین بودند. 

 

مهاجم هدف عراقی‌ها که روی او برای ضدحملات و ضربات ایستگاهی حساب کرده بودند ایمن حسین بود که او هم مقابل ایران از روی نیمکت کار را آغاز کرده بود. در این بازی دو مهره هجومی این تیم یعنی مهند علی و همام طارق به نسبت بازی‌های قبل تغییر کرده و در ترکیب حضور نداشتند. به این ترتیب جلال حسن، میثم جبار، سعد ناطق، علا مهاوی، صفا هادی، همام طارق و مهند علی هفت بازیکنی هستند که مقابل ایران در بازی قبل عراق از ابتدا به میدان رفتند ولی جایگاهی در ترکیب اصلی تیم ادووکات پیدا نکردند.

 

1639836

 

عراق با این سیستم سعی کرده به صورت لایه‌ای دفاع کند و پیش از بحث به گل رسیدن روی گل نخوردن مقابل تیم‌های سرسخت گروه یعنی کره جنوبی و ایران تمرکز کرده است. مالکیت در این بازی کاملا دست کره جنوبی بوده و عراقی‌ها چشم به تک موقعیت‌های خود دوخته بودند‌.

 

ادووکات همچنین از چهار تعویض خود بهره برد. او ابتدا در دقیقه ۶۱ علی عدنان را بیرون آورد تا ضرغام اسماعیل جایگزینش شود. پس از او بشار رسن بیرون آمد و علا عبدالزهرا به زمین رفت. حضور جاستین میرام به جای ایمن حسین دیگر تعویض هجومی عراق بود و در نهایت مهند علی جایگزین محمد قاسم شد تا از لیست هفت نفره تغییرات عراق تنها به او و آن هم در پنج دقیقه انتهایی بازی برسد.

 

تغییراتی که قطعا ایران را با یک چالش جدید رو به رو خواهد کرد و شاید یوزهای ایران اصلا نشانی از آن عراق چند هفته قبل پیدا نکنند. تیمی که روی انسجام دفاعی‌اش تمرکز کرده و در این بازی با همین سبک ستاره‌های خط حمله کره مثل سون، لی و هوآنگ را در خاک خودشان در عمر گلزنی ناکام گذاشت و حالا روی خصوصیات زوج زهردار آزمون-طارمی برای بازی پنج روز دیگر تمرکز کرده است. مهرداد خانبان که به تازگی به عنوان آنالیزور به کادر فنی تیم ملی اضافه شده بدون شک این تغییرات را با وسواس بیشتری مورد توجه قرار خواهد داد تا ایران بتواند تمامی امتیازات حساس مقابل عراق را کسب کند.

دیدگاه‌ها