کد خبر : 1777528 | 11 شهریور 1400 ساعت 21:14 | 15.5K بازدید | 3 دیدگاه

تیمی برای صعود جام جهانی قطر (عکس)

اولین دیدار تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی امشب برابر سوریه برگزار خواهد شد و شاگردان دراگان اسکوچیچ امیدوار به عبور از سد این حریف هستند.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چهار دیدار پر استرس برای تیم ملی در مرحله مقدماتی و در شرایطی که شاید ایران در اتفاقی عجیب شانس حضور در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی را از دست می‌داد، ملی پوشان در بحرین عملکردی فوق العاده از خود به جا گذاشتند و با چهار برد صدرنشین شدند.

 

اکنون در گروهی شاید به ظاهر آسان، ایران در اولین گام برابر سوریه قرار خواهد گرفت. تیمی که در دوره قبل نیز در گروه ایران حاضر بود و در هر دو بازی رفت و برگشت موفق شده بود تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش را متوقف کند. 

 

 

 

 

 

اکنون ایران با ترکیب تقریبا متفاوت نسبت به چهار سال قبل و با چهره‌هایی جوان‌تر، وارد رقابتی جدید شده است. بیرانوند رقابتی جذاب در جام جهانی قبلی زیر زبانش مزه کرده و امیدوار به تجربه دوباره آن خواهد بود. بیرانوند که اکنون لژیونر شده، در دوره قبلی و در مسیر حضور در روسیه، تنها دو گل دریافت کرد که اتفاقا هر دوی آن مقابل سوریه بود. او اینبار امیدوار است عملکردی متفاوت‌تر و شاید بهتر از خود به جا بگذارد.

 

سیدجلال حسینی و پژمان منتظری بازنشسته شده‌اند و مرتضی پورعلی گنجی مصدوم است و شجاع خلیل زاده بعد از سال‌ها به تیم ملی بازگشته و در کنار خود کنعانی‌زادگان را می‌بیند. امیری در دهه چهارم زندگی‌اش به سمت چپ دفاعی رفته و جعفر سلمانی در سمت مقابل اولین بازی ملی خود را پشت سر می‌گذارد.

 

 

 

 

 

نوراللهی بعد از انتخاب شباب الاهلی امارات به عنوان مقصدش، اکنون در تیم ملی میلاد سرلک را بار دیگر به عنوان زوج میانی‌اش می‌بیند و سامان قدوس هم جای ثابتی برای خود کسب کرده. جهانبخش اکنون کاپیتان تیم ملی است و البته مصدومیت احسان حاج‌صفی و دوری‌اش از لیست تیم ملی در این مسأله بی‌تاثیر نبوده است. جهانبخش در بازگشت به لیگ هلند و پایان همکاری با برایتون، اکنون به عنوان یکی از ستاره‌های فاینورد پا به تیم ملی گذاشته و رکورد رسیدن به سومین جام جهانی را دنبال می‌کند.

 

 

 

علی قلی‌زاده به عنوان یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان حاضر در زمین به دنبال موفقیتی دیگر در این جدال است و در نهایت مهدی طارمی؛ ستاره اول ایران که همه نگاه‌ها به اوست. مهاجمی که فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا هم همه را در ترکیب پورتو شگفت‌زده کرد و باید دید با گل‌ها و حرکات غیرقابل پیش‌بینی‌اش قادر خواهد بود ایران را به جام جهانی قطر برساند یا خیر.

 

 

 


عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها