کد خبر : 1777563 | 11 شهریور 1400 ساعت 23:19 | 10.3K بازدید | 6 دیدگاه

ناکامی عمر خریبین برابر شجاع و بیرانوند

عمر خریبین که در غیاب عمر السومة امید اول گلزنی سوریه بود، برابر شجاع خلیل زاده و بیرانوند ناکام بود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران گام نخست خود در راه صعود به رقابت های جام جهانی 2022 قطر را محکم برداشت. ملی پوشان به لطف تک گل علیرضا جهانبخش که در دقیقه 56 به ثمر رسید، موفق شدند از سد حریف سرسخت خود گذشته و سه امتیاز اول را از آن خود کنند.

 

 

 

 


سوریه در ترکیب خود برای تقابل با ایران، چند بازیکن غایب داشت که مهمترین آنها عمر السومة بود. ستاره تیم ملی سوریه که در لیگ عربستان و یکی از دیدارهای الاهلی دچار آسیب دیدگی شده بود، نتوانست به دیدار با ایران برسد و به همین دلیل عمر خریبین تک مهاجم سوری ها و امید اول گلزنی آنها در ورزشگاه آزادی بود.

 

 

 

 


خریبین به واسطه دیدارهای قبلی خود برابر تیم ملی و همچنین درخشش با لباس الهلال برابر پرسپولیس و به ثمر رساندن 5 گل به علیرضا بیرانوند، چهره شناخته شده ای در فوتبال ایران محسوب می شود و به همین دلیل نگرانی هایی بابت مهار این مهاجم زهردار وجود داشت.


خریبین در نخستین حرکت جدی خود در دقیقه 15 و پس از عبور از شجاع، ضربه اش را به سمت دروازه زد که توپ او با فاصله کم از کنار تیرک دروازه بیرانوند به بیرون رفت. هر چند خریبین در ادامه و روی یک شوت محکم از راه دور برای گلزنی تلاش کرد که با واکنش دیدنی بیرانوند مواجه شد اما در ادامه نتوانست خطر جدی روی دروازه ایران ایجاد کند.

 

 

 

 


شجاع خلیل زاده که در این بازی مأمور مهار این مهاجم زهردار بود، بجز یک مورد در دقایق نخست نیمه اول، در ادامه به خوبی این بازیکن را مهار کرد و اجازه خودنمایی را به او نداد. بیرانوند نیز که به خوبی با سبک بازی خریبین آشنایی دارد، شوت محکم و راه دور او را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و مانع از گلزنی او شد.

 

 

 


به هر شکل در دیداری که عمر خریبین امید اصلی تیم نزار محروس برای گلزنی بود، شجاع به خوبی از عهده وظایف دفاعی اش برآمد و این بازیکن را در طول بازی مهار کرد تا اتفاقات تلخ چند سال قبل مقابل این بازیکن تکرار نشود و بیرانوند نیز پس از آشنایی از سبک بازی خریبین، این مهاجم را مغلوب توانایی های خودش کرد تا ایران با دست پر زمین بازی را ترک کند.

 

 

دیدگاه‌ها