کد خبر : 1777695 | 12 شهریور 1400 ساعت 16:45 | 19.6K بازدید | 5 دیدگاه

ای اف سی و هزینه میلیون دلاری داوری مقدماتی جام جهانی

25 میلیارد تومان دستمزد داوران تاپ آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا رقم ۹۰۰ هزار دلار را تنها برای دستمزد داوران پرداخت می‌کند.

25 میلیارد تومان دستمزد داوران تاپ آسیا

به گزارش "ورزش سه"، مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در حالی برگزار می‌شود که فیفا با چالش‌های مختلفی برای تامین هزینه برگزاری مسابقات و غلبه بر مشکلات حاصل از کرونا مواجه است. یکی از هزینه‌های مهمی که فیفا تلاش کرده تا آن را کاهش ندهد، دستمزد داوران و همچنین تجهیزات مربوط به داوری است.

 

آنطور که یکی از روزنامه‌های عربستانی گزارش داده، داوران در مجموعه مرحله مقدماتی رقمی بالغ بر ۹۰۰ هزار دلار را به عنوان حقوق دریافت می‌کنند و این جدا از هزینه سفر، اقامت و حمل و نقل داخلی است.

 

نکته مهم این است که فیفا هزینه کامل داوران در بازی‌های خانگی و خارج از خانه را برعهده دارد اما فدراسیون‌های داخل باید هزینه سفر، اقامت و حمل و نقل را پرداخت کنند. همچنین اگر به خاطر مسائل کرونایی، تیم داوری مجبور به ادامه اقامت در آن کشور شود، همچنان هزینه برعهده فدراسیون خواهد بود.

 

فیفا در صورتی که سفر داوران بیشتر از چهار ساعت نباشد، بلیت اکونومی تهیه می‌کند و در غیر این صورت و برای سفرهای طولانی‌تر با بلیت بیزینس کلاس، شرایط بهتری را به وجود می‌آورد.

 

حقوق داوران وسط و چهارم برای قضاوت هر بازی ۵۰۰ دلار، کمک داوران و داور ویدیویی ۳۵۰ دلار است. همچنین ناظر مسابقه دستمزد ۲۵۰ دلاری را دریافت می‌کند. نکته مهم اینکه اگر اقامت داوران بیش از ۵ روز باشد، ۱۰۰ دلار بابت هزینه زندگی پرداخت می‌شود.

 

نکته جالب اینکه باتوجه به نبود داور ویدیویی در ایران، فیفا از پرداخت این پول معاف خواهد شد. 

 

به عبارتی باتوجه به حضور ۸ عضو هیئت داوری در هر بازی، فیفا باید رقم ۱۵.۳ هزار دلار را برای هر مسابقه در نظر بگیرد. این رقم برای یک دور بازی به ۹۱.۸ نزار دلار می‌رسد و در مجموع تورنمنت تا ۹۰۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند که البته با هزینه های اقامت و حمل و نقل میلیون دلاری خواهد بود.

دیدگاه‌ها