کد خبر : 1777827 | 13 شهریور 1400 ساعت 12:56 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز همکاری فدراسیون قایقرانی و آکادمی بلگراد

بنیانگذار، رئیس و مسئولین آکادمی ورزش بلگراد با حضور در دریاچه آزادی ضمن بازدید از فدراسیون قایقرانی با مسئولین فدراسیون دیدار کردند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، در این دیدار پروفسور لئون لقمان بنیانگذار، سینیشا یاسنیچ رئیس، برانیمیر نشیچ سرپرست امور حقوقی، زوران یرکوویچ مدیر آموزش حرفه‌ای و بوریس پوپوویچ مدیر بازاریابی آکادمی ملی ورزش بلگراد و دکترعلیرضا سهرابیان رئیس، دکترخسرو ابراهیمی نائب‌رئیس، کتایون اشرف نائب رئیس بانوان، محمدتقی محمدیان خزانه‌دار و دکتر حسن‌لویی رئیس کمیته پژوهش فدراسیون قایقرانی و دکتر پورکیانی دبیرکل فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی حضور داشتند.
 

در این دیدار در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و لزوم رایزنی بیشتر برای گسترش همکاری فدراسیون قایقرانی ایران و صربستان با همکاری آکادمی ورزش بلگراد بحث و تبادل نظر شد.

رئیس فدراسیون قایقرانی در این دیدار گفت: با توجه به وسعت کاری فدراسیون قایقرانی و فعالیت تحت نظر سه فدراسیون جهانی کانوئینگ، روئینگ و سیلینگ، زمینه‌های همکاری بسیار خوبی با مجموعه‌های علمی مانند آکادمی ورزش بلگراد وجود دارد و بسیار خوشحالیم که مسئولین آکادمی قایقرانی را به عنوان یکی از اهداف همکاری خود در ایران انتخاب کردند.

 

علیرضا سهرابیان اضافه کرد: ما می‌توانیم برای همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی، برگزاری اردوهای مشترک همکاری داشته باشیم. آمادگی داریم تا میزبان قایقرانان و مربیان بلگراد با توجه به چهارفصل بودن ایران باشیم و در کنار آن اردوهای مشترکی در صربستان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: توسعه همکاری‌های علمی در زمینه انتشار مقالات و کتب دیگر اولویتی است که امکان آن از طریق مراجع علمی ایران با توجه به فعالیت دانشگاهی و علمی بسیاری از قایقرانان فراهم است، وجود دارد.

 

سهرابیان همچنین گفت: با امضای تفاهم‌نامه امکان برقراری ارتباط بیشتر به صورت مجاری و در آینده نزدیک به صورت حضوری فراهم خواهد شد که امیدواریم باعث رشد و تعالی ورزش ایران خصوصا در بخش قایقرانی باشد.

بنیانگذار آکادمی ورزش بلگراد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: من در طول 90 سال زندگی و به واسطه شغلم به کشورهای زیادی سفر کردم اما ایران یکی از با استعدادترین کشورهایی است که در ورزش دیده‌ام.

 

پروفسور لئون لقمان تاکید کرد: امیدوارم با ایجاد همکاری‌های مشترک بتوانیم از این ظرفیت در مسیر توسعه ورزش در سرتاسر جهان استفاده کنیم.

رئیس آکادمی ورزش بلگراد نیز در این دیدار اظهار کرد: از اینکه زمینه این دیدار فراهم شد و در فدراسیون قایقرانی ایران حضور داریم بسیار خوشحالیم و افتخار بزرگی برای ما است.

 

سینیشا یاسنیچ ادامه داد: آکادمی ورزش بلگراد با ایده پروفسور لقمان و همکاری چند باشگاه مهم بلگراد راه اندازی شد و زمینه همکاری بسیار خوبی در زمینه های علمی و ورزشی را با ارگان‌های مختلف داراست.

وی افزود: ما آمادگی داریم پروژه‌های مشترک و اردوهای دوجانبه‌ای داشته باشیم و مقالات علمی ایران را در مجله علمی خودمان منتشر کنیم و در کنار آن در زمینه آموزش حرفه‌ای همکاری داشته باشیم.

 

در این دیدار پس از انجام مذاکرات و گفت‌وگو تفاهم‌نامه‌ای با هدف همکاری‌ مشترک در زمینه‌های آموزشی و ورزشی به امضا رسید.

دیدگاه‌ها