کد خبر : 1778046 | 14 شهریور 1400 ساعت 12:57 | 31.6K بازدید | 0 دیدگاه

سجادی: برای ویلموتس و استرا کشور تاوان داد

حمید سجادی در خصوص پرونده‌های شکایت خارجی‌ها که ایران معمولا بازنده آنهاست توضیحات جالبی داد.

سجادی: برای ویلموتس و استرا کشور تاوان داد

به گزارش "ورزش سه"، یکی از چالش‌های اساسی فوتبال ایران بحث آمدن بازیکن و مربیان خارجی بوده است. گرچه بسیاری از افرادی که در ایران به عنوان مربی یا بازیکن کار کردند کمک شایانی به رشد فوتبال ایران چه در زمینه ملی و چه باشگاهی داشتند؛ اما باتوجه به بحران‌های اقتصادی و مشکلات استخدام و تسویه با خارجی‌ها راه ورود آنها به ایران بسته شد  و برای لیگ بعدی نیز قوانین سفت و سختی در این خصوص وضع شده است.


در همین زمینه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در یک برنامه تلویزیونی نکات جالبی را به زبان آورد. او گفت: واقعیت این است که من و تیم همکارانم علاقه مند استقلال فدراسیون‌ها هستیم ولی این استقلال فدراسیون‌ها و استقلال عمل خدایی نکرده دلیل بر هرج و مرج نیست. الزام داشتن و التزام داشتن، قرارداد مشخص داشتن، حد و مزر و چارچوب داشتن قراردادها باید در دستور کار باشد. سامانه‌ای داریم طراحی می‌کنیم که اعداد قراردادها اگر از یک مبلغی بالاتر رود یک دور در وزارت ورزش بزند و ما آن را رصد بکنیم.

 

 نمونه‌هایی داشتیم مثل استراماچونی و یا ویلموتس که کشور تاوان داد و جمهوری اسلامی ایران درگیر این کار شد و دیگر بحث فرد و فدراسیون نبود. تعهدی بود که برای نظام و کشور ایجاد شد. من در دوره‌ای که از وزارت ورزش عوض شده بودم، مجدد برگشتم و در هیئت مدیره باشگاه سایپا در یک مدت کوتاه بودم؛ در یکی از دوره‌هایی که فدراسیون فوتبال و آقای تاج گذاشته بود، دو یا سه مدرس حقوق ورزشی دعوت کردند و من در آن دوره‌ی یک روزه شرکت کردم‌؛ در جلسه انتهایی جالب جمع بندی کردند و خارجی‌ها سوال می‌کردند که چرا شما معمولا وقتی قراداد‌هایتان به ما در CAS و مراحل رسیدگی می‌رسد بازنده هستید؟!

 

او ادامه داد: افراد خارجی می‌گفتند برای ما خیلی جای سوال است که چرا بازنده هستید. ولی این موضوع یکی از نکات است و مصداقی بوده و این یکی از جزئی ترین مسائل است. می‌گفتند شما خیلی از قول و قرارها را در قراداد نمی‌آورید! لطفا هر پیمانی دارید حتی جزئی ترین توافقات را در قراداد بنویسید.

دیدگاه‌ها