کد خبر : 1778255 | 15 شهریور 1400 ساعت 12:57 | 61.1K بازدید | 7 دیدگاه

دیوید بکام ایران به روایت تصویر (عکس)

۱۴ شهریور سالروز تولد محمد نوازی بازیکن پیشین استقلال و تیم ملی است

به گزارش ورزش سه محمد نوازی که امروز ۴۷ ساله شده را بیشتر هواداران فوتبال با سانترهای بی‌نقص و ضربات آزاد دقیقش به یاد می‌آورند. بازیکنی که هنوز گلش به پرسپولیس و احمدرضا عابدزاده از روی ضربه آزاد در دربی جنجالی سال ۷۹ هنوز در خاطره‌ها مانده است. به همین مناسبت نگاهی به پرونده بازی‌های ملی او و مرور چند عکس از دوران بازی‌اش می‌اندازیم.

 

حجت شفیعی

 

1641120

اولین بازی ملی و حضور تقریبا ده دقیقه‌ای در بازی دوستانه مقابل کانادا در مرداد ۱۳۷۶. در حالی که تیم ملی به مربیگری مایلی‌کهن خود را برای حضور در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ آماده می‌کرد، نوازی فرصت این را یافت تا اولین بازی ملی خود را در کانادا و با پیروزی یک بر صفر مقابل این تیم جشن بگیرد. نوازی که در آن زمان بازیکن بهمن بود در لیست نهایی مایلی‌کهن جا نگرفت و برای انجام دومین بازی ملی خود تا یک سال دیگر صبر کرد.

 

1641119

در جدال با عمان در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸. پس از جام جهانی ۹۸ و انتخاب منصور پورحیدری به سرمربیگری تیم ملی،نوازی که تازه به استقلال پیوسته بود و در پست پیستون چپ بازی می‌کرد به عنوان یکی از ۲۰ بازیکن تیم ملی به بانکوک رفت و در بازی اول مقابل قزاقستان در ترکیب اصلی به میدان رفت. سومین بازی ملی او نیز مقابل همین عمان رقم خورد اما از دقیقه ۶۰ جای خود را به علی کریمی داد و بدین ترتیب تا پایان بازی‌ها نیمکت‌نشین شد و تنها در بازی مقابل چین برای دقایقی به میدان رفت.

 

1641118

روی نیمکت تیم ملی در بازی دوستانه با اتریش، مرداد ۷۹. در دوران مربیگری پورحیدری او چندان فرصت بازی به دست نیاورد و این مربی اسماعیل حلالی و امامی‌فر را برای بازی در پست دو پیستون کناری به او ترجیح می‌داد. جلال طالبی نیز با تبدیل سیستم خط دفاع ایران به چهار چهار دو بیشتر ترجیح می‌داد تا از سیدعباسی به عنوان دفاع راست بهره ببرد. در بازی با اتریش او توانست یک نیمه در دفاع راست بازی کند و با تیم ملی به جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ رفت.

 

1641117

در جدال با عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰. نوازی در چهار بازی ایران در این جام تنها فرصت حضور در نیمه دوم بازی با عراق را بدست آورد و جانشین امامی‌فری شد که در آن بازی‌ها پیستون راست فیکس ایران بود. این آخرین بازی ملی او بود و بعدا در سال ۸۴ به عنوان کاپیتان تیم منتخب باشگاه‌های ایران در جام همبستگی کشورهای اسلامی برای تیمی که به جای تیم ملی به آن بازی‌ها رفته بود مقابل سودان نیز گل زد اما این گل جز آمار گل‌های ملی او محسوب نمی‌شود.

دیدگاه‌ها