کد خبر : 1778313 | 15 شهریور 1400 ساعت 18:58 | 19.4K بازدید | 1 دیدگاه

از پدری تا آلابا و دیپای

لالیگای جذاب؛ ستاره‌هایی که باید تعقیب‌شان کرد

لالیگا 22-2021 چند هفته ای است که شروع شده و حضور ستاره ها و مربیانی جدید، بر جذابیت آن بیش از پیش افزوده اند.

لالیگای جذاب؛ ستاره‌هایی که باید تعقیب‌شان کرد

به گزار ش "ورزش سه"، جدای از سطح تعادل و رقابت پذیری غیر قابل مقایسه در سایر لیگ های اروپایی، فوتبالی که در لالیگا به نمایش گذاشته می شود، از لحاظ زیبایی و جذابیت در نوع خود شناخته شده و مشهور است.

یک سبک بسیار تکنیکی فوتبال در اسپانیا توسط برخی از با استعدادترین بازیکنان جهان اجرا می شود. این فصل بار دیگر کهکشان بزرگی از ستاره ها در لالیگا حضور دارند، با بازیکنان شناخته شده ای مانند کریم بنزما، لوئیس سوارز، آنتوان گریزمان، ادن هازارد، یان اوبلاک، جرارد پیکه، کاسمیرو، جرارد مورنو، خواکین سانچز، لوکا مودریچ، خسوس ناواس، تیبو کورتوا، مارکوس یورنته، یاگو آسپاس و دیگران.

 

 

1641218

 

 

علاوه بر این، مربیان مشهور جهان نیز در لالیگا حاضر هستند، از کارلو آنچلوتی گرفته تا دیه گو سیمئونه، اونای امری و..... چه در زمین و چه روی نیمکت، حرفه ای هایی در بالاترین سطح هستند که توانایی ها و استعداد خود را به فوتبال اسپانیا منتقل می کنند و هفته به هفته باید انها را تعقیب کرد.

 

پدری گروه برجسته ای از ستارگان نوظهور را رهبری می کند

 

 

1641219

 

 

در حالی که دنیای فوتبال در حال حاضر پر از ستاره های شناخته شده است، استعدادهای زیادی هم در حال ظهور هستند  که نام خود را در این ورزش مطرح کرده اند. از جمله جوانان تاثیرگذار که هنوز زیر 25 سال سن دارند، می توان به ژوائو فلیکس(به نام پسر طلایی 2019) ، فرانکی دی یونگ، ژول کنده، فد والورده، ادر میلیتائو، دیه گو لاینز ، الکساندر ایساک ، میکل اویارزبال ، پائو تورس، پروویس استوپین (عضو تیم منتخب آخرین کوپا آمریکا) ، وینسیوس جونیور، عثمان دمبله، یوسف النصیری، رافا میر ، ماتئوس کونیا ، رونالد آرائوخو ، رنان لودی ، لوکا جوویچ، کارلوس سولر، اونای سیمون، سامو چوکوزه و ماکسی گومز اشاره کرد


وقتی به افراد جوانتر و زیر 21 سال نگاه می کنیم، چندین بازیکن وجود دارند که همین حالا نیز برجسته هستند. برای مثال پدری گونزالس که یکی از ستاره های برجسته فصل گذشته بود و حتی به عنوان بهترین بازیکن جوان یورو 2020 معرفی شد.

در کنار این بازیکن 18 ساله، استعدادهای امیدوارکننده دیگری نیز وجود دارند که توجه دنیای فوتبال را به خود جلب کرده اند؛ مانند آنسو فاتی شماره 10 بارسا(که در رأی گیری گلدن بوی در سال 2020 به مقام دوم رسید)، رودریگو گوئس،تاکفوسا کوبو، کانگ این لی، سرجینیو دست، یونس موسی، یرمی پینو، فاکوندو پلیستری و ادواردو کاماوینگا ستاره جدید رئال مادرید.

 

 

1636940

 

 

با چنین مجموعه ای از استعدادهای جوان، حال و آینده لالیگا درخشان به نظر می رسد. تصادفی نیست که لالیگا بیشترین نماینده را در فوتبال المپیک تابستانی داشت، جایی که اکثر فوتبالیست ها زیر 23 سال داشتند. در مجموع  29 بازیکن لالیگایی به توکیو رفتند که 22 نفر از آنها با مدال به خانه بازگشتند. یک طلا ، یک برنز و 20 بازیکن لالیگایی تیم اسپانیایی هم نقره گرفتند.

این نشان دهنده وضعیت عالی آکادمی های باشگاه های اسپانیایی است و تیم ها نیز پاداش و ثمره این ساختار درست و اصولی در سرمایه گذاری روی جوانان را می گیرند.

 بر اساس یک مطالعه از انستیتو فوتبال CIES، لالیگا بهترین عملکرد آکادمی جوانان را در بین پنج لیگ برتر اروپایی دارد. به عنوان بخشی از این تحقیقات، مشخص شد که هفت باشگاه از 10 باشگاهی که فصل گذشته بیشترین فرصت را به بازیکنان داخلی  خود دادند، اسپانیایی بودند. باشگاه اتلتیک بیلبائو در رتبه اول قرار داشت، در حالی که سایر باشگاههای لالیگا که به 10 تیم برتر اروپا رسیدند، سلتاویگو (دوم)، رئال سوسیداد (سوم)، اوساسونا (5)، بارسلونا (7)، ویارئال (8) و والنسیا در رتبه نهم قرار داشتند.

 

 

1641221

 

 

بازیکنان باتجربه و مسن لالیگا

 

برای فوتبال لذتبخشی که ویژگی بزرگ لالیگاست، حضور بازیکنانی باتجربه در همه تیم ها یک نیاز اساسی محسوب می شود.

علاوه بر این بازیکنانی که نام برده شدند، بازیکنان مشهور بین المللی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است آنطور که شایسته هستند در تیتر اول رسانه ها ظاهر نشوند.

در میان این گروه از بازیکنان می توان به مارک آندره تر اشتگن، نبیل فکیر، کوکه، سرخیو بوسکتس، تونی کروس، آنخل کوریا ، پاکو آلکاسر، خوزه خیمنز، لوکاس اوکامپوس، سرجیو کانالس، اینیاکی ویلیامز، دنی کارواخال، کلودیو براوو، داوید سیلوا، گیدو رودریگز، گرت بیل، ایسکو، چیمی آویا، رائول آلبیول  فرلاند مندی، پاپو گومز، آندرس گواردادو، مارسلو، دیه گو کارلوس، مارکو آسنسیو، جوردی آلبا، کیه ران تریپیر ، دنی پاره خو  ناچو مونرئال، استفان ساویچ، دنی سبایوس، ایوان راکیتیچ و دیگران.

 

 

1641220

 

 

چهره های جدید لالیگا 

تعجبی ندارد که ستاره های جهانی بخواهند وارد فوتبال جذاب لالیگا شوند. بازیکنانی از 58 ملیت مختلف از استرالیا تا ایالات متحده در لالیگا حضور دارند. از هر 5 پنج قاره مختلف نماینده هایی در لالیگا حاضر هستند. در لالیگا سانتاندر، 42 درصد از بازیکنان؛ غیر اسپانیایی هستند که پایین ترین نرخ در بین پنج لیگ برتر اروپا است. پایین ترین نرخ بعدی در بین لیگ های بزرگ لیگ برتر با 64 درصد است که به طور قابل توجهی بیشتر از اسپانیا است.

این نشان دهنده کار باشکوهی است که در آکادمی باشگاه های اسپانیایی انجام شده و نیاز به جذب استعدادها را از جاهای دیگر کاهش می دهد. البته با این وجود استعدادهای درجه یک خارج از کشور، همچنان جذب فوتبال اسپانیا می شوند.

 

 

1636256

 

 

تابستان امسال، سه مربی از لیگ های دیگر آمده اند اما مهمتر از همه، فوتبالیست های درجه یکی هستند از سراسر جهان در آخرین پنجره نقل و انتقالات به لالیگا سانتاندر وارد شدند. از جمله این تازه واردان می توان به داوید آلابا، سرخیو آگوئرو و ممفیس دیپای اشاره کرد. اینها بازیکنانی هستند که قبلاً موفقیت های زیادی کسب کرده اند و در سراسر جهان مورد احترام قرار دارند. آلابا در دوران حرفه ای خود 28 عنوان قهرمانی کسب کرده، در حالی که آگوئرو 19 جام کسب کرده و ممفیس هم یکی از پنج بازیکن برتر برجسته ای بود که تابستان امسال باشگاه خود را تغییر دادند.

 

 

1639231

 

 

بازیکنان ارزشمند دیگری هم در پنجره تابستانی امسال به لالیگا آمدند. رودریگو دی پائول و اریک لاملا از آرژانتین و ادواردو کاماوینگا ستاره درخشان فرانسوی مطمئناً در این دسته قرار می گیرند، در حالی که بازیکنانی دیگر شامل اریک گارسیا به عنوان یک مدافع میانی آینده دار که از سیتی راهی بارسا شد یا رافا میر که به سویا رفت، متئوس کونیا به اتلتیکو و هکتور بیرین به رئال بتیس رفتند. 

همچنین خریدهای جدید ویارئال؛ آرنوت دانوما، بولایا دیا و خوان فویث و الکساندر سورلوث مهاجم نروژی رئال سوسیداد را می توان نام برد.

 

برای جمع بندی، باید از استعدادهای بین المللی دیگری نیز نام برد: مانند مت رایان استرالیایی، خوزه ماسیاس مکزیکی، متیو هوپ ملی پوش آمریکایی، عمر آلدرته پاراگوئه ای، داریو بندتو و گونزالو مونتیل آرژانتینی، لودویگ آگوستینسون سوئدی، جورجی مامارداشویلی گرجی، توماس دلینی بازیکن دانمارکی سابق دورتموند، فلورنتینوی جوان پرتغالی، انزو روکو از شیلی، توماس آلارکون و لوئیس آبرام پرویی.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh

 

دیدگاه‌ها