کد خبر : 1778611 | 17 شهریور 1400 ساعت 08:38 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

عملکرد موفق ورزشکاران نابینا و کم‌بینا در توکیو

کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز به کار خود پایان داد که سهم‌ ورزشکاران نابینا و کم یینا در این دوره از بازی‌ها، ۴ مدال طلا و ۲ نقره بود.

عملکرد موفق ورزشکاران نابینا و کم‌بینا در توکیو

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک توکیو با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز و در مجموع با ۲۴ مدال به کار خود پایان داد که بهترین عملکرد ایران در بازیهای پارالمپیک بود. 

پیش از این بهترین عملکرد کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک مربوط به پارالمپیک سیدنی بود که ۱۲ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز کسب شده بود.

 

کاروان ایران در این دوره از بازیهای پارالمپیک با ۶۲ ورزشکار در ۱۰ رشته وررشی پاراوزنه برداری، پاراتیروکمان، پارادوومیدانی، پاراتکواندو، پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته، بسکتبال باویلچر، پاراکانو، جودو نابینایان و کم بینایان و پاراتیراندازی حضور داشت که سهم ورزشکاران نابینا و کم بینا در این دوره از بازیهای پارالمپیک کسب ۴ مدال طلا توسط محمدرضا خیرالله زاده و وحید نوری در جودو، امیر خسروانی در پرش طول، مهدی اولاد در پرتاب وزنه و ۲ مدال نقره علی پیروج در پرتاب نیزه و مهدی اولاد در پرتاب دیسک بود.

 

در این دوره از بازیهای پارالمپیک از ۶۲ ورزشکار شرکت کننده در ۱۰ رشته ورزشی، ۸ ورزشکار نابینا و کم بینا بودند که  سامان پاکباز در پرتاب وزنه در جایگاه پنجم و نورمحمد آرخی در پرتاب دیسک و وزنه در جایگاه ششم قرار گرفتند.

در حقیقت حاصل کار ورزشکاران معلول در شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک کسب ۸ مدال طلا، ۹ نقره و یک برنز از ۵۶ ورزشکار شرکت کننده در این دوره از بازیهای پارالمپیک بود.

 

شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک توکیو که از دوم شهریور در ژاپن آغاز شده بود، ۱۴ شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید.

دیدگاه‌ها