کد خبر : 1778683 | 17 شهریور 1400 ساعت 13:02 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

زنان را حمایت می‌کنیم تا در بازی‌های آسیایی بدرخشند

نایب رئیس دوومیدانی: لیگ بدون حاشیه بود

پریسا بهزادی می‌گوید مرحله اول قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان بدون حاشیه برگزار شد و شکسته شدن چهار رکورد ملی حاکی از کیفیت خوب مسابقات بود.

نایب رئیس دوومیدانی: لیگ بدون حاشیه بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مرحله اول مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان برگزار شد و ورزشکاران به رقابت با یکدیگر پرداختند. در جریان این مسابقات چندین رکورد ملی جابه‌جا شد که مهمترین آن شکسته شدن رکورد ۴۷ ساله دوی ۴ در ۱۰۰ متر امدادی توسط تیم دانشگاه آزاد اسلامی بود.  

 

پریسا بهزادی، نایب رئیس زنان فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایسنا به برگزاری این مسابقات اشاره و بیان کرد: اولین دوره این مسابقات بعد از چند بار لغو از سوی ستاد کرونا بالاخره برگزار شد. خوشبختانه ۶ باشگاه و ۱۴۱ ورزشکار در این دوره حضور داشتند. از نظر من مسابقات بدون حاشیه و خوبی برگزار  شد.  

 

او در مورد کیفیت مسابقات گفت: یکی از نکات خوشحال کننده جابه‌جایی چهار رکود ملی بود، آن هم در شرایطی که دو سال است کرونا گریبان گیر شده است. با توجه به این رکوردشکنی‌ها کیفیت مسابقات خوب بود.  از طرفی فکر می‌کنم در لیگ دوم و سوم رکوردشکنی‌های  بیشتری داشته باشیم. باشگاه‌ها و ورزشکاران آماده بودند و مسابقات از نظر فنی خوب برگزار شد. همچنین دو رکورد شکنی در رده نوجوانان و جوانان بود که نشان می‌دهد وضعیت رده‌های پایه ما خوب است و نماینده‌های آینده‌داری در مسابقات بین‌المللی خواهیم داشت.

 

بهزادی در مورد تعداد نماینده‌های دوومیدانی زنان ایران در مسابقات آسیای میانه گفت: کسانی که به قهرمانی جوانان جهان اعزام شدند به این مسابقات هم فرستاده می‌شوند، علاوه براین سارینا ساعدی و فاطمه قلعه‌نویی هم رکورد ورودی را کسب کردند. تعداد نهایی نفرات را چند روز دیگر اعلام می‌کنیم اما بیشتر از سه، چهار خانم در لیست نفرات اعزامی خواهند بود.  

 

او یکی از اهداف فدراسیون را آماده‌سازی ورزشکاران برای بازی‌های آسیایی دانست و بیان کرد: مرحله سوم لیگ مهر به پایان می‌رسد و سپس نفرات خوب را با هدف حضور در بازی‌های آسیایی گزینش و حمایت می‌کنیم. بازی‌های آسیایی میدان بزرگی است و در بخش زنان به جز لیلا رجبی تا به حال مقام کسب نکرده‌ایم، بنابراین ورزشکاران را حمایت می‌کنیم تا در این بازی‌ها و سپس قهرمانی آسیا بدرخشند.

بهزادی در پایان گفت: مرحله دوم لیگ ۲۴ و ۲۵ شهریور و مرحله سوم مهر برگزار می‌شود. امیدوارم همانگونه که مرحله اول را بدون حاشیه و به خوبی پشت سر گذاشتیم، بقیه مراحل هم خوب کار کنیم. امیدوارم در سال‌های آینده تعداد باشگاه‌ها بیشتر شود و دختران را حمایت کنند تا انگیزه بگیرند و بیشتر به دوومیدانی رو بیاورند.

دیدگاه‌ها