کد خبر : 1778717 | 17 شهریور 1400 ساعت 15:36 | 54.6K بازدید | 13 دیدگاه

اعلام ممنوعیت‌های جدید در فوتبال ایران

شوک به لیگ برتر؛ اسپانسر فقط روی پیراهن!

سازمان لیگ با تغییر در یک ماده از آیین نامه برگزاری مسابقات، اعلام کرد که باشگاه‌ها نمی‌توانند روی شورت ورزشی بازیکنان تبلیغ اسپانسری انجام دهند.

شوک به لیگ برتر؛ اسپانسر فقط روی پیراهن!

به گزارش "ورزش سه"، این تصمیم در حالی گرفته شده که در سالهای اخیر و با مشکلات مالی بسیار زیادی که در فوتبال ایران به وجود آمده، تیمهای حاضر در لیگ ایران با استفاده از فضاهای مختلف، تلاش کرده‌اند تا درآمد خود را افزایش دهند اما حالا با ممنوعیت جدید سازمان لیگ، بخشی از درآمد خود را از دست خواهند داد.

 

همچنین دیگر قواعدی هم وضع شده‌اند که شاید مهمترینش دوباره مربوط به قسمت تبلیغات روی پیراهن باشد که اندازه آن را نیز محدود می‌کند تا این موضوع نیز به نوعی وارد مذاکره باشگاه با اسپانسر بشود.


نکته جالب اینکه سازمان لیگ در این اصلاحیه نیز ترجیح داده که به موضوع «ستاره روی لوگو» ورود نکند و به نوعی باشگاه‌ها را مجاز به استفاده از ستاره بابت قهرمانی دلخواه خود کرده است.

 

سازمان لیگ در آنچه «اصلاحیه» خوانده، ماده 27 که مربوط به «شرایط لباس بازیکنان» بوده را با تغییراتی نسبتا گسترده مواجه کرده که نتیجه آن به شرح زیر است:

* این دستورالعمل شامل تمام رقابت‌های رسمی لیگ و شامل مسابقات بانوان خواهد شد و به منظور یکپارچه سازی و مدیریت هرچه بیشتر صورت گرفته است.

* این دستورالعمل برای بازیکنان اصلی، دروازه‌بان‌ها، بازیکنان تعویضی، کادرفنی، کادر پزشکی و سایر عوامل اجرایی حاضر در منطقه فنی خواهد بود اما در رابطه با کفش ورزشی اعمال نمی‌شود.

* کلیه تجهیزات و اقلام نباید برای «پیام‌های سیاسی، نژاد پرستانه و ضد اخلاقی» مورد استفاده قرار گیرد و تنها پیام‌های تجاری تایید شده یا اخلاقی، فرهنگی و ورزشی در این چارچوب مجاز می‌باشد. (سازمان لیگ نهادی که در این رابطه قضاوت خواهد کرد را مشخص نکرده)

 

* اقلام مورد استفاده، نباید از رنگ‌های انعکاسی مثل جیوه ای، نقره ای، طلایی و یا شیشه ای شفاف باشد.

* کلیه تیمها قبل از شروع مسابقات باید سه دست لباس تیمی در سه رنگ متفاوت و متضاد از یکدیگر معرفی کنند. این امر، نبایستی رنگهای جزئی و طراحی لباس را هم شامل شده و تحت هیچ شرایطی جزئی ترین رنگ مشترک در بین سه دست لباس معرفی شده، قابل قبول نمی‌باشد. در تمامی این البسه، نباید بیش از سه رنگ مورد استفاده قرار گیرد.

* در البسه با طرحهای شطرنجی، راه راه و طرح‌دار، طرح پشت و جلوی پیراهن باید یکی باشد و تحت هیچ شرایطی در پشت و جلوی پیراهن طراحی متفاوت قابل قبول نیست.

 

1641903

 

* شماره پیراهن باید در پشت و مرکز پیراهن و به زبان انگلیسی باشد. شماره پیراهن باید تک رنگ و با حداکثر وضوح باشد. شماره پیراهن باید بین 1 تا 99 باشد و شماره یک تنها توسط دروازه‌بان استفاده خواهد شد.

 

1641904

 

1641905

 

* نام پشت پیراهن می‌تواند مستعار باشد اما باید به تائید سازمان لیگ برسد.

 

* تبلیغات تنها روی پیراهن تیم مجاز است و تیمها اجازه درج تبلیغات روی شورت را ندارند.

* تبلیغات دخانیات، اغذیه و نوشیدنی حرام، شعار سیاسی، نژادی یا هر موضوعی (اعلام نشده که این مورد را چه کسی تشخیص خواهد داد) خلاف موازین اخلاقی و حقوقی باشد، ممنوع است.

* فضای تبلیغاتی جلوی پیراهن نباید بزرگتر از 20 سانتی متر مربع باشد.

 

1641906

 

* فضای تبلیغاتی پشت پیراهن باید زیر شماره باشد و نمی‌تواند از 200 سانتی متر مربع باشد.

* لوگوی تولیدکننده البسه نمی‌تواند از 2.5 سانتی متر مربع بزرگتر باشد.

 

1641907

 

* ستاره های نشاندهنده تعداد قهرمانی باشگاه نباید از 2 سانتی متر مربع بزرگتر باشد.

دیدگاه‌ها