کد خبر : 1778754 | 17 شهریور 1400 ساعت 18:43 | 45K بازدید | 13 دیدگاه

باز هم دور از حاشیه و موثر؛

سامان؛ تنها مهره در دسترس اسکوچیچ!(عکس)

سامان قدوس یکبار دیگر به عنوان بازیکن دخیزه برای تیم ملی ایران وارد زمین شد و نشان داد چقدر مهره ارزشمندی است.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که علی کریمی به دلیل مصدومیت نتوانست تیم ملی را در مرحله مقدماتی جام جهانی همراهی کند، میلاد سرلک نیز در این پست با مصدومیت مواجه شد و به دوحه سفر نکرد تا در بازی دوم نوراللهی و عزت اللهی در کنار هم در پست هافبک دفاعی بازی کنند؛ زوجی که به خوبی در کنار هم کار کردند.


در دقیقه 64 اما با آسیب جدی ای که برای بینی عزت اللهی پس از برخورد با بازیکن عراق ایجاد شد، سامان قدوس اولویت اسکوچیچ برای حضور در زمین بود؛ بازیکنی که در میان ذخیره نشین ها تنها هافبک تخصصی به شمار می‌رفت و در واقع در شرایطی هیچ بازیکنی در پست تخصصی هافبک دفاعی هم روی نیکمت حضور نداشت، تنها انتخاب اسکوچیچ بود؛ انتخابی که البته مشخص بود با بیرون گذاشتن یاسین سلمانی و محمد کریمی از فهرست بازی به صورت کاملا آگاهانه از سوی سرمربی کروات تیم انجام شده است و او اگر در موقعیت خاصی قرار می‌گرفت، می‌توانست از بازیکنانی نظیر امیری، نورافکن و انصاری فرد در بخش میانی زمین استفاده کند.


با این حال این قدوس بود که پس از مصدومیت عزت اللهی بدون هیچ ابهامی وارد زمین شد و از زمان ورود این بازیکن بود که تیم ملی ریتم بهتری در طراحی ضد حملات پیدا کرد و انتقال توپ از دفاع به حمله در میان بازیکنان ایران سرعت بیشتری به خود گرفت تا شاهد به ثمر رسیدن 2 گل دیگر هم باشیم. ضمن اینکه او با قدرت دوندگی‌ای که به تیم تزریق کرد، در بخش دفاعی هم موثر بود و بارها توپ های سرگردان مقابل خط 4 نفره تیم ملی را زد.


قدوس چند باری هم طی دقایق حضورش در زمین با حرکات فانتزی و تکینیکی توجه فیلمبردار قطری را به خود جلب کرد و یکبار دیگر علی‌رغم حضور تعویضی کیفیت بالای خود را نشان داد.


نکته دیگر در مورد قدوس اینکه در هنگام ورود او به زمین به نظر می‌رسید با انجام بادکش درمانی سعی کرده، با شرایط بهتری آماده دیدار برابر عراق در قطر شود؛ عملی که توسط مایکل فلپس قهرمان آمریکایی المپیک هم انجام می‌شد و سبب بهبود خون‌رسانی به یک عضله خاص می‌شود.

 

1641972

دیدگاه‌ها