کد خبر : 1778962 | 19 شهریور 1400 ساعت 13:24 | 167.8K بازدید | 48 دیدگاه

شاید اولین انتخاب حمید سجادی

آجورلو - استقلال؛ مدیرعامل جدید می‌آید

مصطفی آجورلو نزدیک ترین گزینه دولت جدید مستقر برای مدیریت باشگاه استقلال است.

 آجورلو - استقلال؛ مدیرعامل جدید می‌آید

به گزارش "ورزش سه"، مدیریت عامل سابق تیم های پاس و تراکتور و نامزد 3 دوره ریاست فدراسیون فوتبال، این بار در قامتی جدید به مدیریت فوتبال بازخواهد گشت؛ استقلال باشگاه بحران زده ای که قرار است با حضور او سر و شکل تازه ای پیدا کند.

 

آجورلو تجربیات خوبی از کار در تیم های مدعی فوتبال ایران دارد. او در دوره سوم لیگ حرفه ای، با پاس به مقام قهرمانی فوتبال ایران رسیده و سپس تلاش کرد این کار را با استیل آذین و تراکتور تکرار کند که البته در این موضوع طرفی نبسته است. با این حال، با تجربیات مفصل از این دو  پروژه باشگاهی، او که دوباره نفس خود را بعد از اتفاقات فدراسیون فوتبال ایران چاق کرده، قصد دارد شرایط استقلال را تغییر بدهد.

 

مهمترین نقطه در کارنامه آجورلو 61 ساله، نه قهرمانی با پاس بلکه تغییر پاس از یک تیم به یک باشگاه واقعی در فوتبال ایران است. او پاس را که حضوری آبرومند در فوتبال ایران داشت، به سبک و سیاق همه تیم های تهرانی با امکاناتی نسبی تحویل گرفت اما چیزی که به مدیرعامل بعد از خود تحویل داد، یک باشگاه کامل، پرستاره و با امکاناتی در حد بهترین در آن زمان فوتبال ایران بود.

 

1642334


آجورلو دارای مدرک درجه یک مربیگری فوتبال و مدرک دکتری مدیریت استراتژیک در ورزش است. او از اواخر سال 1370 وارد عرصه مدیریت شد و نزدیک به 30 سال سابقه مدیریتی دارد. این مدیر با سابقه آخرین بار در سال 97 و در میان اعتراض هواداران تراکتور به نتایج این تیم و عملکرد مدیران، از مدیرعاملی این تیم کنار رفت. البته تراکتور در سال نخست مدیریت آجورلو، نایب قهرمانی جام حذفی و جایگاه سوم لیگ برتر همچنین سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده بود. با توجه به سوابق مدیریتی وی، در صورت حضور در استقلال هواداران این باشگاه از آجورلو انتظارات بزرگی خواهند داشت.

 

 

او بعدها در گفت و گوهای مطبوعاتی تأکید کرده است که این اتفاق را با حمایت مدیران وقت نیروی انتظامی رقم زده و اگر آنها نبودند، این تغییرات رخ نمی داد. با این حال به نظر می رسد او توانایی خوبی برای جلب امکانات و منابعی دارد که برای باشگاهی مانند استقلال در حال حاضر اهمیت ویژه ای دارد. ضمنا به آجورلو اعتمادی وجود دارد که شاید در بین مدیران عاملان قبلی استقلال وجود نداشته است.

 

البته کارنامه آجورلو خالی از نقاط منفی هم نیست با این حال به نظر در شرایط فعلی، او انتخاب مناسبی برای هدایت آبی ها به شمار می آید. بخصوص که میزان فاصله هواداران از مدیریت باشگاه در شرایط فعلی به حدی غیرقابل تصور رسیده و هر روز تعدادی هوادار در مقابل باشگاه در حال شعار دادن هستند و ادامه این وضع تقریبا امکان ناپذیر است.

 

البته زمزمه هایی مربوط به جدایی احمد مددی مدت هاست که شنیده می شود اما این مسئله هرگز مثل امروز جدی نبوده است و به نظر می رسد با وجود تمام ارتباطات مثبت مدیر فعلی، باید در انتظار حضور افرادی جدید در این باشگاه بود و چه بهتر که چه کسانی جای مدیران قبلی را بگیرند که حداقل سابقه ای در فوتبال ایران دارند و اصولا آستین خود را برای انجام دادن کارها بالا می زنند.

 

در نهایت اگر حکم آجورلو به عنوان رئیس مجمع یا مدیرعامل امضا شود و او هدایت کار را برعهده بگیرد، باید در انتظار تغییرات فوری او در سطوح مختلف باشگاه بود و سپس تصمیمات وی را به نظاره نشست. استقلال در حال حاضر مشکلات بسیاری از جمله امکانات اولیه مربوط به تمرین و... دارد و در موضوع مالی هم بحران های مختلفی را پشت سر گذاشته و در پیش رو دارد. اینها چیزهایی است که به مدیریت صریح و جدی و مداخله همه جانبه با پشتوانه هواداری دارد. اگر آجورلو بتواند از هواداران استقلال جلب نظر کند، گام اول را محکم برخواهد داشت.

دیدگاه‌ها