کد خبر : 1778976 | 19 شهریور 1400 ساعت 15:06 | 85.6K بازدید | 4 دیدگاه

دنده حسین طیبی شکست؛

ستاره تیم ملی شاید در جام جهانی نباشد!

لژیونر فوتسال ایران احتمال دارد بخاطر مصدومیت نتواند در جام جهانی لیتوانی به میدان برود.

ستاره تیم ملی شاید در جام جهانی نباشد!

به گزارش "ورزش سه"، کاروان تیم ملی فوتسال ایران در حالی دیروز وارد لیتوانی، محل برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ شد که یک خبر ناراحت‌کننده برای سید محمد ناظم‌الشریعه و هواداران در شروع بازی‌ها وجود دارد و مصدومیت بازیکن گلزن ایران اجازه نخواهد داد او احتمالا تا پایان رقابت‌ها به میدان برود.

 

تیم ملی فوتسال ایران در روزهای ۲۳، ۲۶ و ۲۹ شهریور در مرحله گروهی جام جهانی به ترتیب باید به مصاف تیم‌های صربستان، آمریکا و آرژانتین قهرمان جهان برود که در هر مسابقه به‌صورت قطعی حسین طیبی را بخاطر شکستگی دنده در اختیار نخواهد داشت.

 

1642358

 

حسین طیبی که شاخص‌ترین لژیونر ایرانی به شمار می‌رود و طی سالیان اخیر در اروپا به میدان رفته و تیم‌هایی همچون غیرت قزاقستان و بنفیکا پرتغال عضویت داشته، در آخرین مسابقه تیم ملی فوتسال قبل از جام جهانی مقابل بلاروس، با آسیب دیدگی جدی از ناحیه دنده مواجه شد که پس از بازگشت به ایران و بررسی و معاینات پزشکی شکستگی دنده او به تایید رسید.

 

این ستاره فوتسال ایران که چهار دوره قهرمانی پیاپی در قزاقستان، نایب‌قهرمانی در لیگ پرتغال، نایب‌قهرمانی و مقام سومی لیگ قهرمانان اروپا و ... را در کارنامه دارد، بخاطر شکستگی دنده قطعا در سه دیدار مرحله گروهی جام جهانی حاضر نخواهد بود و در صورت صعود احتمالی ایران، نخستین مسابقه دور حذفی را هم از دست می‌دهد.

 

1642357

 

مدت دوری حسین طیبی از میادین سه الی چهار هفته تخمین زده شده که حدود یک هفته از این زمان گذشته و با این شرایط، این فوتسالیست ایرانی در دیدار تیم ملی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی که در یکی از روزهای اول یا دوم مهرماه برگزار می‌شود، حضور پیدا نمی‌کند.

 

تیم ملی فوتسال ایران در صورت راهیابی به دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی لیتوانی باید در یکی از روزهای ۴ یا ۵ مهر مقابل حریف خود قرار بگیرد که با توجه به فاصله زمانی، باز هم بعید است طیبی در این مسابقه حاضر باشد ولی به احتمال فراوان این بازیکن می‌تواند تا بازی نیمه نهایی، فینال(یا رده‌بندی) به میدان برود.

 

1642359

 

فوتسالیست‌های ایرانی پنج سال قبل شگفتی بزرگی با برتری مقابل تیم‌هایی مثل برزیل، پاراگوئه و پرتغال و کسب مقام سومی در جام جهانی خلق کردند و امید زیادی دارند تا در لیتوانی نتیجه درخشان دیگری با راهیابی به فینال داشته باشند یا موفقیت دوره قبلی را تکرار کنند که البته در این مسیر حسین طیبی، بازیکن ۳ گله دوره قبل را حداقل در چهار یا پنج بازی در اختیار ندارند.

 

میثم شیرزاد، فیزیوتراپیست تیم ملی فوتسال در خصوص مصدومیت این بازیکن می‌گوید: «حسین طیبی در بازی دوستانه در مقابل تیم ملی بلاروس دچار آسیب شد که پس از برگشت به ایران اقدامات تشخیصی توسط کادر پزشکی زیر نظر دکتر نوروزی صورت گرفت. در واقع مشخص شد این بازیکن دارای  شکستگی از ناحیه دنده دهمِ سمت راست است. با توجه به شکستگی دنده، وی حدود سه الی چهار هفته نیاز به استراحت و انجام درمان‌های اختصاصی دارد.»

 

او ادامه داد: «تمام تجهیزات درمانی برای درمان این بازیکن به همراه تیم به لیتوانی آورده شده که در صورت بهبود کامل و آمادگی بدنی،  امیدواریم طیبی بعد از بازی‌های گروهی بتواند به تیم ملی کمک کند.کادر پزشکی تیم ملی فوتسال تمام تلاش خود را جهت بهبودی هر چه سریع‌تر این بازیکن انجام خواهد داد.»

دیدگاه‌ها