کد خبر : 1779028 | 19 شهریور 1400 ساعت 21:15 | 149.3K بازدید | 15 دیدگاه

معادله فروش پیراهن دو فوق ستاره

رونالدو یک سرمایه گذاری موفق‌تر از مسی!

کریستیانو رونالدو، خرید جدید منچستریونایتد، موفق شد با اختلاف قابل توجهی گوی سبقت را در زمینه فروش پیراهن از لیونل مسی برباید.

رونالدو یک سرمایه گذاری موفق‌تر از مسی!

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی تابستان امسال پس از مدت‌ها کشمکش از باشگاه بارسلونا جدا شده و به عنوان بازیکن آزاد به پاری سن ژرمن پیوست. از سوی دیگر، کریستیانو رونالدو نیز پس از سه سال حضور در تورین از باشگاه یوونتوس جدا شد تا پس از 12 سال دوری بار دیگر پیراهن منچستریونایتد را بر تن کند.

پس از انتقال دو بازیکن بزرگ جهان فوتبال، بسیاری از هواداران و دنبال کنندگان این ورزش پرطرفدار بر این باور بودند که این دو باشگاه از فروش پیراهن این دو بازیکن می‌توانند چندین برابر مبلغی که برای خرید آنها هزینه کردند یا باید در ماه‌های پیش رو به عنوان دستمزد به آنها پرداخت کنند را به دست آورند. پیش بینی می‌شد که هواداران بسیاری برای خرید پیراهن‌های جدید مسی و رونالدو اقدام کنند. اما در این میان این رونالدو بود که موفق شد گوی سبقت را از رقیب دیرینه خود برباید. 

 

1638885

سود 7.3 میلیون پوندی پاری سن ژرمن از فروش پیراهن مسی

 

در حالی که حقیقت ماجرا چیز دیگری است. پاری سن ژرمن 25 میلیون پوند برای جذب لیونل مسی به این بازیکن پرداخت کرد. فروش پیراهن او از زمان حضور در این باشگاه فرانسوی 103 میلیون و هشتصدهزار پوند بوده که متعلق به شرکت جوردن، حامی مالی تهیه لباس این باشگاه، است و حدود هفت درصد این مبلغ یعنی چیزی حدود 7.3 میلیون پوند به پی اس جی می‌رسد.

 

1642454

مجموع فروش پیراهن لیونل مسی 103.8 میلیون پوند بوده است

 

منچستریونایتد نیز برای خرید رونالدو مبلغ 12.9 میلیون پوند به باشگاه یوونتوس پرداخت کرد. پیراهن این بازیکن پس از بازگشت به اولدترافورد و در اختیار گرفتن دوباره شماره 7 تا به حال 187 میلیون و صدهزار پوند به فروش رسیده که این مبلغ هم متعلق به شرکت آدیداس، حامی مالی تهیه لباس یونایتد، است و هفت درصد از این مبلغ هم که 13.1 میلیون پوند است سهم شیاطین سرخ شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که پیراهن رونالدو سریع‌ترین فروش پیراهن در تاریخ لیگ برتر را به خود اختصاص داده و جستجوی عبارت «پیراهن شماره 7 رونالدو» نسبت به تابستان گذشته 600 درصد افزایش داشته است.

 

1640570

سود 13.1 میلیون پوندی منچستریونایتد از فروش پیراهن رونالدو

 

با توجه به این که پیراهن ستاره پرتغالی به شکل قابل توجهی بیشتر از لیونل مسی به فروش رفته، می‌توان گفت که یونایتد هزینه پرداختی برای امضای قرارداد با این بازیکن را به طور کامل جبران کرده است. اما پاری سن ژرمن هنوز راه زیادی برای تامین هزینه‌های لیونل مسی در پیش دارد.

 

1642455

مجموع فروش پیراهن رونالدو 187.1 میلیون پوند بوده است

 

پس از رونالدو این جک گریلیش، بازیکن جدید منچسترسیتی، است که رده دوم بیشترین فروش پیراهن را در بین باشگاه‌های انگلیسی به خود اختصاص داده است. برونو فرناندز، هم تیمی پرتغالی جدید رونالدو، در رده سوم قرار دارد و روملو لوکاکو، بازیکن جدید چلسی، در رتبه چهارم ایستاده است.

 

1642458

گریلیش پس از رونالدو، بیشترین فروش پیراهن در لیگ برتر را به خود اختصاص داد

 

1642459

لوکاکو در رده چهارم بیشترین فروش پیراهن در لیگ برتر قرار دارد

 

پل پوگبا پنجم، محمد صلاح و ویرژیل فن دایک ششم و هفتم، هری کین هشتم، کوین دی بروین نهم و جیدون سانچو نیز در این جدول دهم هستند. آرسنال در فصل گذشته بیشترین فروش پیراهن را به خود اختصاص داده بود اما یونایتد که در فصل 21 - 2020 در رده چهارم قرار داشت، حالا در صدر ایستاده است.

 

 

دیدگاه‌ها