کد خبر : 1779040 | 19 شهریور 1400 ساعت 23:29 | 168.4K بازدید | 7 دیدگاه

معجزه برنابئو: چطور بازگشت فوتبال ممکن شد

جرثقیل‌های غول پیکر تماشاگران ویژه بازی‌های رئال!

باشگاه رئال مادرید پس از 18 ماه، این هفته بار دیگر به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بازگشته و در حضور هوادارانش به میدان خواهد رفت.

جرثقیل‌های غول پیکر تماشاگران ویژه بازی‌های رئال!

به گزارش "ورزش سه"، غیرممکن به نظر می‌رسید اما رئال مادرید موفق شد. برنابئو آماده برگزاری دوباره مسابقات فوتبال است. این اتفاق به لطف سرعت بالای کار در 10 روز گذشته رخ داد که نه تنها هیچ چیز متوقف نشد بلکه شرایطی به شکل پیش رفت که نیازهای بازیکنان، هواداران، خبرنگاران و افراد حاضر برای پخش زنده تلویزیونی کاملا فراهم شود. همین به نوعی قدرتنمایی جدید رئال مادرید به حساب می‌آید که در این زمینه همیشه جایگاه درخشانی داشته است. چمن مورد استفاده در روز یکشنبه دیروز در این ورزشگاه کاشته شده و برنابئو از همین حالا ورزشگاهی خاص و خارق العاده به نظر می‌رسد که پایان کامل کارش در ژانویه 2023 خواهد بود.

 

1642453

تاریخ نهایی پایان کار ژانویه 2023 خواهد بود

 

هواداران بار دیگر به این ورزشگاه بازخواهند گشت اما در دیدار اول برابر سلتا فقط 50 هزار نفر روی سکوها حضور دارند. ظرفیت ورزشگاه به دلیل انجام کارهای ساخت و ساز به شکل قابل توجهی محدود شده و انتظار می‌رود که چیزی حدود 30 هزار نفر به طور ثابت بتوانند دیدارهای تیمشان را از نزدیک تماشا کنند. هنوز محدودیت‌های بسیاری در ورزشگاه وجود دارد اما همه چیز با نهایت سرعت در حال انجام است، با این حال یک سال و نیم دیگر پیش از اتمام کامل کارها زمان باقی مانده است.

 

1642450

ظرفیت ورزشگاه به دلیل ادامه کار محدود شده است

 

در حال حاضر کارگرها با نهایت سرعت مشغول کار هستند تا همه چیز برای دیدار روز یکشنبه آماده باشد. نصب کنندگان چمن طبیعی پیش از این کار نصب را به پایان رساندند و کارگران تلاش می‌کنند تا دسترسی‌ها را آسان کرده و موارد حیاتی را به پایان ببرند. اسکلت شماره چهار سقف در حال انتقال است و انتظار می‌رود که هواداران به زودی شاهد پایان یافتن سقف متحرک این ورزشگاه باشند.

برج‌های دسترسی نیز کارشان به پایان رسیده است. این برج‌ها زیبا نیستند اما وجودشان برای ورود و خروج امن هواداران الزامی است. این کار در زمانی باورنکردنی و بسیار کوتاه انجام شد. هواداران نمی‌توانند از سمت شرقی وارد ورزشگاه شوند، بنابراین همه آنها از طریق سه جایگاه وارد خواهند شد.

تلاش برای اتمام کار رختکن، فضای رسانه‌ای، نورپردازی و سیستم‌های عمومی جریان دارد. زمان زیادی فرصت برای انجام این کار باقی نمانده اما شکی نیست که برگزاری بازی در این ورزشگاه ممکن است و تماشای هواداران در آن فوق العاده خواهد بود.

 

1642451

تلاش برای اتمام هرچه سریع‌تر تمامی موارد لازم ادامه دارد

 

تمامی پروتکل‌های بازگشت به ورزشگاه با به کارگیری بیشترین معیارهای امنیتی انجام شده است. کارها 24 ساعت پیش از برگزاری بازی متوقف می‌شود و 200 نفر وظیفه راهنمایی هواداران برای ورود و خروج از ورزشگاه و یافتن جایگاهشان را برعهده دارند. علاوه بر این، بعضی از ورودی‌های جدید پهن‌تر هستند و پله‌های اضطراری نیز برای هرگونه شرایطی تعبیه شده است. باشگاه رئال امیدوار است که بازی روز یکشنبه بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

باید به خاطر داشت که قرار بود تمامی این کارها همزمان با برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه انجام شود اما این شیوع جهانی ویروس کرونا بود که به کار رئال سرعت بخشید و به محض این که شرایط به حالت عادی برگشت، این تیم نیز تصمیم گرفت به خانه برگردد.

 

1642452

دویست راهنما برای کمک به هواداران در این بازی در ورزشگاه حضور دارند

 

جایی که هنوز آماده نیست بخشی از سکوهای هواداران است. بخشی از سکوهای بالا و پایین قسمت جنوبی و غربی هنوز ساخته نشده و در دیدارهای ابتدایی قابل استفاده نخواهد بود. این موضوعی است که در دیدارهای ابتدایی به چشم دوربین‌ها خواهد آمد. تکمیل این سکوها با توجه به زمان محدود تعیین شده غیرممکن بود. با وجود تمام این مشکلات، مدیران رئال اطمینان دارند که ورزشگاه آماده برگزاری بازی است و این کار را به خوبی هرچه تمام‌تر انجام خواهد اد. در واقع این بازی یک جشن تاریخی به حساب می‌آید چون فوتبال بار دیگر به برنابئو برمی‌گردد و این آغاز درخشش ورزشگاه خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها