کد خبر : 1779094 | 20 شهریور 1400 ساعت 10:48 | 30.4K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانان المپیک چرا و چگونه بی انگیزه شدند؟

پایان قصه رستم و سهراب در وزنه برداری ایران!

سهراب مرادی و کیانوش رستمی بعد از المپیک، حالا مسابقات جهانی را هم از دست دادند.

پایان قصه رستم و سهراب در وزنه برداری ایران!

به گزارش "ورزش سه"، از المپیک 2012 لندن که سهراب مرادی و کیانوش رستمی در کنار هم در دسته 85 کیلوگرم روی تخته رفتند، رقابت این دو وزنه بردار آغاز شد. در گام اول کیانوش موفق تر بود و در حالی که در لندن سهراب اوت کرد، رستمی روی سکوی سومی المپیک رفت و برنز گرفت؛ برنزی که بعدها به خاطر دوپینگ یکی از رقبایش به نقره تبدیل شد.
اما برای المپیک ریو 2016 شرایط تغییر کرد. سهراب مرادی که با دردسرهای زیادی از حالت بازنشستگی درآمده بود، به یک وزن بالاتر رفت و کیانوش رستمی هم که حاضر نبود با سرمربی تیم ملی کار کند، در وزن 85 کیلوگرم به کار خود ادامه داد. 


المپیک ریو برای این دو وزنه بردار رویایی پیش رفت و در دو شب متوالی کیانوش رستمی و سهراب مرادی دو طلا را به کاروان ایران تقدیم کردند. این شروع قصه رستم و سهراب درورزش ایران بود که امیدوار بودیم به شکل بهتری ادامه پیدا کند.


به خاطر تغییر اوزان المپیکی کیانوش رستمی به یک وزن بالاتر رفت و بار دیگر هم وزن سهراب مرادی شد؛ این بار دیگر از دوستی و صمیمیت خبری نبود و آن ها کاملا دو رقیب جدی با هم بودند. این بار سهراب در اوج بود و در جهانی 2017 و بازی های آسیایی 2018 هم طلا گرفت. 


اما در سه سال اخیر که سهراب مرادی درگیر مصدومیت های مختلف شد؛ کیانوش رستمی هم نتوانست با سبک انفرادی خود موفق شود و هر دو وزنه بردار با وجود تلاش های فراوان سومین المپیک خود را از دست دادند.
حالا اما فضا برای بازگشت رستم و سهراب وزنه برداری ایران باز بود و آن ها می توانستند به فاصله چند ماه بعد از المپیک در مسابقات جهانی حاضر شوند و خودشان را بار دیگر ثابت کنند. اسامی هر دو نفر هم در لیست سرمربی تیم ملی وزنه برداری بود، اما گویا علاقه ای برای بازگشت حداقل در چنین فضایی وجود ندارد.


حالا سهراب مرادی 33 ساله و کیانوش رستمی 30 ساله شاید انگیزه لازم را برای هم بازگشت و درخشش در مسابقات جهانی نداشته باشند. مشخص نیست آن ها تا سال آینده چه برنامه ای برای ادامه ورزش حرفه ای خود خواهند داشت؛ آیا خداحافظی در راه است یا یک بازگشت درخشان؟

دیدگاه‌ها