کد خبر : 1779151 | 20 شهریور 1400 ساعت 14:06 | 109.2K بازدید | 8 دیدگاه

حساس‌ترین بازی هفته برای طارمی؛

یک هفته ۱۲ فوتبال جذاب ایرانی- اروپایی ببینید!

لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا از امروز دوباره وارد کوران رقابت های باشگاهی می شوند.

یک هفته ۱۲ فوتبال جذاب ایرانی- اروپایی ببینید!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با وجود این که لژیونرهایش را خیلی دیر در اختیار گرفت اما موفق شد دو بازی نخست مقدماتی جام جهانی 2022 را با کسب دو برد مقابل سوریه و عراق پشت سر بگذارد. لژیونرهای شاغل در اروپا بعد از بازی با عراق به جمع هم تیمی های باشگاهی خود ملحق شدند تا سرمست از دو برد ارزشمند ملی در کوران رقابت های باشگاهی ، فوتبال خود را ادامه دهند. در ادامه نگاهی داریم به برنامه بازی های این هفته لژیونرهای اروپایی فوتبال مان که برنامه های فشرده ای هم دارند؛ بسیاری از این لژیونرها ستاره های تیم های باشگاهی خود به شمار می روند و هواداران این تیم ها خرسند از بازگشت آنها به دنبال درخشش دوباره شان هستند.

 

 

برنتفورد – برایتون؛ جای علیرضا خالی!

سامان قدوس در بازگشت به جمع هم باشگاهی های خود امروز یک بازی حساس را پیش رو دارد. برنتفورد پیش از تعطیلی بازی های باشگاهی برای برگزاری بازی های ملی، طی 3 بازی نخست خود در لیگ برتر 5 امتیاز کسب کرد و بدون شکست در مکان دهم جدول قرار گرفت. این یک عملکرد بسیار خوب برای یاران قدوس بود؛ آنها امروز باید مقابل برایتون قرار بگیرند؛ حریفی که یک امتیاز بیشتر دارد و در مکان هشتم است. برنتفورد از ساعت 18:30 بازی امروز خود را برگزار خواهد کرد و در صورت پیروزی می تواند صعودی چند پله ای را تجربه کند. این دیدار در شرایطی برگزار می شود که اگر علیرضا جهانبخش مثل فصل گذشته در برایتون حضور داشت شاهد یک دربی ایرانی در لیگ جزیره می بودیم.

 

 

1642615

 

پونفرادینا – آلمریا؛ قهرمان برگشت

امیر عابدزاده خیلی زود توانست در ترکیب تیم جدید خود جا بیفتد. پونفرادینا با حضور امیر 3 برد متوالی در لالیگا 2 کسب کرد تا رویای دیرینه هوادارانش برای حضور در لالیگا دوباره زنده شود. بازی های لالیگا در خلال بازی های ملی ادامه داشت و پونفرادینا در غیاب ملی پوش ایرانی خود اولین شکست فصل را مقابل تنریف متحمل شد. این تیم یک بازی دوستانه هم مقابل بارکو در غیاب امیر عابدزاده انجام داد و حریفش را سه بر صفر شکست داد. یاران عابدزاده در بازگشت دوباره او فردا در چارچوب هفته پنجم باید مقابل آلمریا قرار بگیرند. یک نبرد حساس بین تیم های دوم و سوم جدول که هر دو 9 امتیاز دارند. بی شک سرمربی پونفرادینا خوشحال است که در این بازی حساس می تواند عابدزاده را دوباره در ترکیب داشته باشد.

 

1642616

 

 

بوآویشتا – پورتیموننزه؛ دربی گلرهای تیم ملی

هفته پنجم سوپر لیگ پرتغال یک بازی بسیار جالب خواهد داشت؛ بوآویشتا – پورتیموننزه؛ جایی که دو دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران بعد از انجام دو بازی در مقدماتی جام جهانی اینک باید مقابل هم قرار بگیرند. این بازی صحنه تقابل علیرضا بیرانوند با پیام نیازمند خواهد بود. سنگربان شماره یک تیم ملی پس از ثبت دو کلین شیت متوالی در تیم ملی امیدوار است تا بتواند به ترکیب اصلی تیم باشگاهی اش راه پیدا کند. در سمت مقابل پیام نیازمند که بعد از جدایی سلمانی تنها ایرانی پورتیموننزه امید زیادی برای حضور در ترکیب تیمش در بازی دارد که پیروزی در آن می تواند پورتیموننزه را از رتبه نهم به چند پله بالاتر برساند.

 

1642610

 

 

شارلروا – خنت؛ تحویل قلی زاده با کیفیت روحی و فنی بالاتر

علی قلی زاده بعد از پیروزی 5 بر 2 شارلروا مقابل بیرشوت در هفته ششم ژوپیر لیگ بلژیک به اردوی تیم ملی فوتبال ایران اضافه شد. او در بازی تیم باشگاهی اش دچار مصدومیت شده و مجبور به ترک شد؛ اتفاقی که نگرانی فوتبالدوستان ایرانی را هم به دنبال داشت. قلی زاده اما بدون مشکل در کنار تیم ملی حضور یافته و در فرصت کمی که در بازی مقابل عراق داشت یک گل زیبا هم زد تا با کیفیت روحی و فنی بالاتری به جمع هم تیمی های باشگاهی اش در بلژیک برگردد؛ آنها فردا مقابل خنت قرار خواهند گرفت و در صورت کسب برد می توانند با صعود از رتبه هفتم به جمع بالانشینان ملحق شوند.

 

1642614

 

 

 

آ. ا. ک آتن – لونیکوس؛ شروع فصل با کاپیتان کریم

کریم انصاری فرد که پیش از حضور در اردوی تیم ملی در جریان بازی دوستانه پیش فصل برای آ. ا. ک آتن گلزنی کرده بود، فردا باید اولین بازی خود در فصل جدید سوپر لیگ یونان را انجام دهد. مهاجم باتجربه تیم آ. ا. ک یکی از موثرترین مهره های تیم ملی ایران در جریان دو بازی اخیر مقابل سوریه و عراق بود. او در غیاب اسکوچیچ مقابل سوریه به خوبی نقش کاپیتان باتجربه را ایفا کرد و در طول تمرینات و در جریان مسابقه فراتر از نقش یک بازیکن را از او شاهد بودیم. کریم در بازی دوم هم زمان زیادی بازی نکرد اما توانست یک پاس گل بدهد. اینک آ. ا. ک آتن این شانس را دارد تا در اولین بازی فصل مقابل لونیکوس که فردا برگزار می شود، از وجود مهاجم باتجربه خود استفاده کرد.

 

1642613

 


زنیت – آخمت گروژنی؛ همچنان با سردار...

سردار آزمون یکی از پر خبرترین بازیکنان ایرانی طی سال های اخیر در بازار نقل و انتقالات بوده است. اوج این اخبار را در تابستان سال جاری شاهد بوده و هستیم. با وجود پیشنهادات متعدد از تیم های مطرح اروپایی سردار اما هنوز تصمیم نهایی برای ترک زنیت را اتخاذ نکرده است. ستاره ایرانی زنیت پیش از پیوستن به اردوی تیم ملی تک گل پیروزی بخش تیم باشگاهی اش مقابل زسکا را تا به آمار ویژه و درخشان ۱۰۰ گل زده در دوران حضورش در فوتبال روسیه برسد. در آستانه بازی حساس روز 23 شهریور مقابل چلسی، زنیت امروز در چارچوب هفته هفتم لیگ روسیه مقابل آخمت گروژنی قرار می گیرد و به احتمال زیاد سردار را هم در ترکیب خود خواهد داشت.

 

1642611

 

 

پورتو – اسپورتینگ لیسبون؛ خرسندیم از بازگشت تان!

درخشش مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی ایران طی دو بازی آغازین مقدماتی جام جهانی غیرقابل کتمان بود. او ستاره اول تیم در بازی دوم مقابل عراق بود که یک گل زد و یک پاس گل داد و در طول این بازی حساس و پر تنش در نقش یک ستاره واقعی ظاهر شد. او به حدی خوب بود که حتی صفحه رسمی لیگ قهرمانان اروپا هم با انتشار تصویری از شادی گل اش مقابل عراق به درخشش این ستاره خط حمله تیم ملی ایران و باشگاه پورتو واکنش نشان داد. پورتو در یکی از دشوارترین مقاطع فصل خوش شانس است که مهدی طارمی را در بهترین کیفیت ممکن در اختیار دارد. این تیم فردا در دربی پرتغال مقابل اسپورتینگ لیسبون قرار می گیرد و طارمی به دنبال زدن دومین گل خود در فصل جدید باشگاهی است.مهدی و تیمش بلافاصله باید خود را برای بازی حساس با اتلتیکو مادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آماده کنند.

 

1642612

 

 

وایله - آرهوس؛ بازی سرنوشت ساز در دانمارک

سعید عزت اللهی پس از دو نمایش درخشان در تیم ملی، حالا با بینی شکسته به وایله بازگشته و رویاهای باشگاهی اش را در دانمارک دنبال می‌کند. او که هافبک دفاعی فیکس و از مهره های کلیدی تیم سرخپوش دانمارک محسوب می‌شود، در حالی به اردوی تیمش بازگشته که وایله این فصل تنها یک امتیاز کسب کرده و حالا در دیداری حساس و خارج از خانه به مصاف آرهوس تیم یک رتبه بالاتر از خود می‌رود. باتوجه به این که حریف سه امتیازی است، برتری وایله در این بازی یاران عزت اللهی را از قعر جدول جدا خواهد کرد.

 

1642617

 

 

 

دینامو زاگرب – شیبنیک؛ بعد از نمایش کم نقص صادق

صادق محرمی پس از کسب پیروزی خارج از خانه مقابل اوسی‌یک در لیگ کرواسی و تثبیت صدرنشینی دینامو راهی اردوی تیم ملی شد. او نمایشی کم نقص در دفاع راست تیم ملی ایران در مسابقه حساس با عراق داشت و اینک در بازگشت دوباره به تیم باشگاهی اش باید امروز دینامو را مقابل شیبنیک همراهی کند. یاران محرمی به دنبال تثبیت جایگاه نخست خود هستند. آنها با توجه به برنامه نامنظم لیگ کرواسی و تعداد بازی های متفاوت تیم ها، در حال حاضر با امتیاز مشترک 13 با 4 تیم دیگر تنها به دلیل تعداد بازی کمتر، رتبه نخست را مال خود کرده اند.

 

 

 

زوریا - روخ وینیکی؛ اللهیار و زاهدی و جایگاه فیکس می خواهند

دو بازیکن ایرانی تیم زوریا در فصل جدید لیگ لیگ برتر اوکراین از هر فرصتی برای درخشش استفاده کرده اند. اللهیار صیادمنش در بازی هفته گذشته مقابل وورسکلا پولتاوا در حالی که به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت پاس تک گل تیمش را داد. شهاب زاهدی هم تا این جای فصل مثل اللهیار از تک تک شانس های خود برای رسیدن به ترکیب اصلی استفاده کرده و آخرین گلش مربوط به بازی با راپید وین در مرحله نهایی پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا می شود. این دو بازیکن امیدوار هستند تا با توجه به عملکرد خوب شان طی بازی های اخیر در بازی امروز زوریا مقابل روخ وینیکی فیکس باشند.

 

 

1599960

 

ماریتیمو – آروکا؛ یاران علیپور به دنبال فرار بزرگ

علی علیپور در دومین فصل حضور خود در لیگ پرتغال شرایط متفاوتی را تجربه می کند. او با جدایی عابدزاده، تنها ایرانی ماریتیمو در فصل جاری به شمار می رود. علیپور فصل را با ماریتیمو خوب شروع کرده و طی 4 بازی اخیر یک گل زده و یک گل ساخته است. او که جایی در لیست تیم ملی ایران نداشت در تلاش است تا بتواند درخشش خود را به حدی برساند که جزو حاضرین در لیست تیم ملی در سال حساسی که به جام جهانی منتهی می شود باشد. یاران علیپور پس از شکست هفته گذشته با وجود پاس گلی که او داد، روز دوشنبه در هفته پنجم باید به مصاف آروکا بودند. آنها در حال حاضر با 4 امتیاز یازدهم هستند و با توجه به سختی های فصل گذشته به دنبال جدا شدن از رتبه های پایینی و دست و پا کردن رتبه های مناسب در میانه های جدول هستند. حریف این هفته با 3 امتیاز ماریتیمو پانزدهم است.

 

 

 

آلتای – قونیه اسپور؛ بعد از اولین باخت

محمد نادری با ترک استقال راهی آلتای شد تا شاگرد دنیزلی شود. او بلافاصله پس از حضور در آلتای به ترکیب اصلی این تیم در سوپر لیگ ترکیه راه یافت و طی دو برد نخست این تیم فیکس بود. آلتای در گام سوم در حالی که بازهم نادری را داشت مقابل فنرباحچه با دو گل مغلوب شد. این تیم امروز بعد از متحمل شدن اولین باخت فصل باید مقابل قونیه اسپور قرار بگیرد و با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد که نادری بازهم جزو مهره های فیکس تیمش باشد.

در میان لژیونرهای اروپای احسان حاج صفی و مجید حسینی مصدوم هستند و علیرضا جهانبخش هم که در لیست فاینورد برای حضور در برابر نماینده رژیم صهیونیستی غایب است از هفته آینده و بازی حساس با آیندهوون در لیگ هلند به جمع هم باشگاهی هایش ملحق خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها