کد خبر : 1779198 | 20 شهریور 1400 ساعت 18:42 | 19.1K بازدید | 6 دیدگاه

باید از زنوزی دلجویی شود؛

کریمی: مقابل النصر از پیش بازنده نیستیم

سرمربی تیم تراکتور اعلام کرد که تیمش مقابل النصر از پیش بازنده نیست.

کریمی: مقابل النصر از پیش بازنده نیستیم

به گزارش "ورزش سه"، فیروز کریمی پس از استعفای فراز کمالوند به عنوان جانشین او در تیم تراکتور انتخاب شد. او کار سختی را پیش رو دارد و باید تیمش را با 16 بازیکن آماده بازی حساس روز سه شنبه مقابل النصر کند. سرمربی تراکتوری ها پس از رفت و برگشت 2 ماهه اش به تبریز امروز در خصوص بازگشت زودهنگام و شرایط تیمش صحبت کرد:

 

 

از قبل بازنده نیستیم


فیروز کریمی ابتدا در مورد شرایط تیمش در آستانه بازی با النصر صحبت کرد: شرایط تیم نسبت به موجودی فعلی یک شرایط خوب است. ما یاران زیادی از دست دادیم. طی دو سه جلسه ای که وقت داشتیم با همین بضاعت کار کردیم و انشالله شاهد خواهید بود که یک بازی خوب را مقابل النصر به نمایش خواهیم گذاشت. همیشه یک جمله را تکرار کرده ام که تا ابد هم هست: نتیجه دست خداست. انشالله خدا هم به ما نظر کند. اطمینان داشته باشید که از قبل بازنده نیستیم و پیش بینی بازی سختی برای هر دو تیم داریم.

 

 

چیزی که دلخواه ما باشد نیست

 

از نظر بدنی ما به آمادگی صد در صد نرسیده ایم. چند بازیکن هم مصدوم بودند که با تلاش کادر پزشکی به ما ملحق شدند. منهای این چند بازیکن بقیه آمادگی نسبی دارند. در مجموع چیزی که دلخواه ما باشد نیست چون خیلی دیر شروع کردیم. با تعداد کمتری هم شروع کردیم. سه بازیکن طی هفته جاری به ما اضافه شدند اما تست گرفتیم و بدن هایشان بد نبود. انشالله که بتوانند پا به پای بقیه بازی کنند. یک بازی است و تمام تلاش مان را می کنیم تا انشالله به یاری خدا و دعای هوادارانمان سرافراز از زمین خارج شویم.

 

 

آنها 2 بازیکن 12 میلیاردی خریده اند

 

آقای حسین خطیبی تیم حریف را آنالیز کرده بود. از روی آنالیز ایشان طی دو سه جلسه گذشته تمرینات را در نظر گرفته ایم. می دانیم که نقاط ضعف و قوت شان چیست. سعی کردیم در این وقت کم روی این موضوعات کار کنیم. النصر تیم قوی و صاحب سبکی است. دقیق نمی دانم ولی ظاهرا دو بازیکن به قیمت 12 میلیون دلار به خدمت گرفته اند. بازیکنان ما ممکن است که چنین قیمتی نداشته باشند اما غیرت زیادی دارند. تیمی که به میدان می رفت حاصل تلاش 4 ماه اخیر من است، مربی های دیگر هم کار کردند. تیم ما بد نیست و امیدواریم با غلبه بر النصر در مراحل بعدی قدرتمندتر ظاهر شویم.

 

 

عاشقانه‌های کریمی برای تراکتور

 

بخش دوم صحبت های سرمربی تراکتور خطاب به هواداران این تیم بود که تشدید اعتراضات آنها به تعلیق سه روزه فعالیت های باشگاه انجامید. او با شعر و جملات عاشقانه فضایی رمانتیک بین خود و هواداران ایجاد کرده و گفت: از هواداران تراکتور خیلی ممنون هستم؛ من همیشه گفته ام که طرفداران باشعور و پرشور و مظلوم ما. خدمت به تراکتور و این هواداران عبادت است. مخلص همه تیم ها با طرفدارانشان هستیم ولی هواداران تراکتور عاشق هستند و طرفدار خالی نیستند.


فیروز کریمی این بخش از صحبت هایش را با یک شروع عاشقانه ادامه داد: اگر در دیده‌ی مجنون نشینی به غیر از خوبی لیلی نبینی


نتیجه گیری کریمی از شعرش پیام هوشمندانه ای همراه با بیعت او با تی تی ها داشت: همه می گفتند که لیلی سیاه است و این می گوید نه. هواداران ما محسنات را می بینند. با روزهای خوب تراکتور زنده هستند و نفس می کشند. همین ها در روزهای سخت هم غمگین هستند. برای این که غمگین نباشند یادشان باشد که من با تمام وجود هستم.

 

 

5 دلیل کریمی برای حضور دوباره در تراکتور

 

کریمی در مورد رفت و برگشت سریعش به تراکتور و تاکید بر اینکه همیشه پیشنهادات دیگری هم داشته گفت: من به 4-5 دلیل اینجا آمدم. الان هم جا دارد بگویم. پیشنهاد داشتم و دارم ولی به خاطر بعضی از مسائل خانوادگی نمی خواستم کار کنم. موقعی که به من گفتند با توجه به اینکه هواداران نشان دادند که می شود به آنها تکیه کرد و قدرشناس هستند قبول کردم. دوم به خاطر ورزش کشورمان آمدم. ما نماینده کشور هستیم. نماینده همه ترک ها هستیم. نماینده خیلی از مردم ایران در خارج از کشور هستیم و باید آبرومندانه ظاهر شویم. سوم به خاطر نام تراکتور است. تراکتور به هر حال تیم بزرگی است و شانه به شانه تیم های پرطرفدار دنیا حرکت می کند. چهارم به خاطر باشگاه و بچه ها بود. بچه ها مظلوم ظاهر شدند. ما شاید امکانات سایر تیم ها را نداشتیم ولی سال گذشته بچه ها سهمیه مشروط آسیا را گرفتند. ما تیم هایی را زیر پا گذاشتیم که هیچ کس فکرش را نمی کرد. پنجم به خاطر همه پرسنل باشگاه به خصوص آقای زنوزی بود.

 

 

دست کردن در جیب و خرج کردن کار آسانی نیست


بخش سوم و پایانی صحبت های کریمی به حمایت از زنوزی و درخواست او از هواداران برای همراه با برنامه جدید باشگاه با مالک فعلی تعلق داشت. سرمربی تراکتور در این قسمت از صحبت های خود تاکید کرد که تراکتور برای احیای دوباره نیاز به تغییر روندی دارد که او در موردش توضیح داد: من یک خواهش دارم. ببینید خیلی سخت است. من از همه مربیان بیشتر با بخش خصوصی کار کرده ام. در پاس با محمد طباطبایی 5 ساله کار کردم؛ 2 تا سومی و 2 تا قهرمانی لیگ و آخرش هم سال پنجم قهرمان آسیا شدیم.

 

با بهمن کار کردم. به همین طریق سه ساله بود. از  لیگ یک شروع کردیم و به لیگ برتر آمدیم. 2 تا نایب قهرمانی در لیگ برتر کسب کردیم. با استقلال اهواز به همین طریق بود که شما دیدید توفیق برانگیز بود و ما با آن پرچم اشتباه در نهایت نایب قهرمان و در واقع قهرمان شدیم. در شهاب زنجان با برادران منفرد همه دیدند که وقتی در دسته یک صدرنشین بودیم من به خاطر شرایط انتظامی گری ام به حکم ناچار شدم برگردم. دست کردن در جیب و خرج کردن کار آسانی نیست. صد البته برای تیم محبوب و دوست داشتنی تراکتور گواراست. یک نفر سالی 50-60 میلیارد از جیب خودش هزینه می کند.

 

 

بازیکن خوب باقی نمانده است

 

او اعلام کرد که با شرایط فعلی بازار باید به دنبال برنامه ای جدید در نقل و انتقالات است: از من لیست خواستند هر چه گشتیم بازیکن خوب باقی نمانده است. حسین خطیبی را مامور کردم ولی او هم گفت پیدا نکردم. اگر هم یکی دو نفر با باشگاه هایشان اختلاف دارند و اسم شان در لیست نهایی نرفته برای رضایت نامه بالای 10 میلیارد می خواهند که این تازه سهم باشگاه است و باید به خودشان هم مبلغی بدهیم که من به هیچ عنوان قبول نمی کنم. ما ناچاریم به بازیکنان رده های پایین تر دست دراز کنیم تا سلیقه ما را بدانند. این روزها هر بازیکنی که یک مقدار مطرح است دست رد به سینه ما می زند. رضایت نامه با 20 میلیارد کار ساده ای نیست. این کار را باید آقای زنوزی انجام دهد. من نه مجیز گوی کسی هستم، نه پشت سر کسی حرف زدم و نه نیازی به این کار هست. کار سختی است. با اشتباه کادر فنی های سال های قبل سالیانه 70-80 میلیارد هزینه کرده است. ما این اشتباه را نمی کنیم.

 

 

کنعانی را با 600 میلیون تومان آوردم

 

سری قبل محسن یوسفی را به تراکتور آوردم که ستاره شد و بعد فوتبال را کنار گذاشت. میلاد زنیدپور را آوردم که در بازی ماشین – تراکتور گل زد. خیلی هم آمدم گفتم که چند ساله ببندید که نشد. حسین کنعانی را من با 600 میلیون تومان آوردم که الان 2 ساله رفته و نزدیک به 80 میلیارد گرفته و انشالله که موفق باشد. بازیکنانی که آوردیم و می خواهیم بیاوریم بررسی کردیم و هواداران باید صبوری به خرج دهند. این بازیکنان، آینده دار هستند و باید بدانند امروز دست کردن به جیب و دادن 60 میلیارد امکان پذیر نیست. ما با مجموعه مدیریتی صحبت کردیم و باید به مهره هایی قیمت پایین که آینده بهتری دارند تکیه کنیم. تیم های پایه خودمان را باید مورد توجه قرار دهیم تا رفتن بازیکنان کلیدی و ستاره را جبران کنیم؛ هر چند که خیلی طول خواهد کشید تا یک نفر از سطح ملی بیاید و برای ما کارایی داشته باشد.

 

 

از زنوزی باید دلجویی شود

 

سرمربی تراکتور صحبت های خود را با تاکید دوباره به حمایت از زنوزی و خواهش از هواداران برای انجام این کار به پایان رساند: حیف است من در 16 استان فوتبال خیز خدمت کردم. کسانی مثل آقای زنوزی حیف است. هواداران ما عزیز هستند و حق شان است ولی در این شرایط سخت اقتصادی باید این افراد را درک کنیم. من دست تک تک هواداران را قدرشناس را می بوسم. بدانند که من یک ثانیه را در کنار دستیارانم به بطالت نمی گذاریم. تلاش می کنیم که تراکتور را آماده لیگ برتر کنیم و از مسئولیت شانه خالی نمی کنم و مقابل النصر هم تلاش خواهیم کرد.


قدر شناس همه باشیم. آقای نظمی تلاش می کند. در راس ما آقای زنوزی است که باید دلجویی شود. او یک جایی جمله‌ ای گفت که واقعا دلم برایش سوخت. می‌ گوید آیا درست است یک نفر از جیبش خرج کند و کم‌ محبتی هم ببیند؟ یک کسی را داریم که منطق هم دارد. من با او صحبت کردم که گفت فیروز جان همان طور که به حرف های تو گوش کردم به حرف های بقیه مربیان هم گوش کردم. شرایط نابسامان فعلی دلیلش همین است که من همه اختیارات را به هیئت مدیره، مدیرعامل و مربی داده ام که اصولش هم البته همین است و انشالله موفق می شویم.

دیدگاه‌ها