کد خبر : 1779467 | 21 شهریور 1400 ساعت 23:34 | 56.8K بازدید | 6 دیدگاه

صالح الشهری؛ مهاجمی که از خاکستر برآمد

این پسر بهترین بازیکن الهلال است (عکس)

روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی به سرگذشت جالب صالح الشهری مهاجم الهلال پرداخته است. بازیکنی که از الاهلی کنار گذاشته شد و با الهلال به مهاجم اول تیم ملی کشورش تبدیل شد.

این پسر بهترین بازیکن الهلال است (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، استقلال دوشنبه شب در دیداری حساس از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال قهرمان عربستان می رود. روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی به سرگذشت صالح الشهری مهاجم خطرناک الهلال و تجربه کوتاه او در فوتبال پرتغال پرداخته است. در این مطلب آمده است: صالح الشهری مهاجم الهلال و تیم ملی عربستان، از سرخوردگی به اوج شهرت رسید و او درسی برای جوانان عربستانی است. در یک مقطع سرنوشت ساز و دردناک، الشهری پس از بازگشت از تیم خارجی خود، در خارج از برنامه های الاهلی قرار گرفت، در حالیکه او از باشگاه اتلتیکو مادرید پیشنهاد داشت.

 

از نظر تئوری یا شهودی برای بسیاری از مخاطبان فوتبال، برخی معتقد بودند که خروج الشهری از باشگاه الاهلی به معنای پایان یک رویا برای او یا پایان دوران بازیگری او در باشگاه های عربستانی است. او قبل از تحول تاریخی در حرفه اش، که با پوشیدن پیراهن تیم ملی عربستان به پایان رسید، دوباره ماجراجویی های خود را از طریق تیم الرائد آغاز کرد.

 

 

 

1643181

 

 

با توجه به شتاب زیاد بازیکنان خارجی در خط حمله باشگاه های عربستانی، اما صالح الشهری با پیشرفت قابل توجه به انتخاب نخست هروه رنارد برای خط حمله تیم ملی عربستان تبدیل شده است. بین پایان کار او در الاهلی و آغاز دوباره و حرکت رو به جلوی این بازیکن، صالح الشهری داستانی از بلندپروازی، عزم و مجاهدت داشت که او را به عنوان بهترین گلزن تیم ملی عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 تبدیل کرد.

 

چندین سال پیش، آکادمی باشگاه الاهلی اسامی بازیکنان با استعداد زیادی را به فوتبال عربستان معرفی کرد. از جمله این نام ها صالح الشهری بود که نام او در رده های جوانان تیم الاهلی بر سر زبان ها افتاد. او با بازیکنانی نظیر عبدالله عطیف و عبدالله الحافظ وارد فوتبال حرفه ای عربستان شد و سپس توانست راهی لیگ پرتغال شود.

 

 

1643186

 

در سال 2012، صالح الشهری قرارداد قرضی خود را برای تیم پرتغالی بیرامار امضا کرد و به دلیل دیر رسیدن کارت ITC خود در ابتدا نتوانست برای این تیم به میدان برود، اما سپس مشکل او حل شد و در 7 بازی موفق شد 2 بار برای این تیم گلزنی کند ولی با سقوط بیرامار به دست پایین تر و پایان قرارداد قرضی، با وجود پیشنهادی از تیم دوم اتلتیکو مادرید اما او به الاهلی بازگشت.

 

با توجه به درخشش عمر السومه در ترکیب الاهلی، صالح الشهری فرصتی برای درخشش پیدا نکرد و در سال 2015 با قراردادی آزاد راهی الرائد شد. درخشش در این تیم باعث شد تا الهلال در سال 2019 این بازیکن را با قراردادی قرضی و بند دائمی کردن آن، به خدمت بگیرد. توانایی های این بازیکن و تأثیرگذاری در نتایج الهلال با وجود اینکه او یک بازیکن ذخیره بود، باعث شد تا الهلال قرارداد این بازیکن را تا سال 2024 دائمی کند.

 

1643182

 

الشهری 27 ساله در فصل نخست حضورش در تیم الهلال 449 دقیقه به میدان رفت و موفق شد 4 گل به ثمر برساند و 3 پاس گل نیز بدهد. ضمن اینکه او 3 گل در جام پادشاهی عربستان نیز به ثمر رساند. این بازیکن با وجود آنکه فصل گذشته فرصت کمی برای درخشش پیدا کرد و تنها 411 دقیقه به میدان رفت اما 6 بار گلزنی کرد و 7 پاس گل داد. او در بازی های مهمی مانند دیدار با النصر، الاتحاد و الشباب موفق به باز کردن دروازه این حریفان شد.

 

بین خروج نام الشهری از لیست الاهلی و تولد دوباره او در الرائد، زمان زیادی نبود و این بازیکن با همت و تلاش توانست خودش را به مهاجم ثابت و شماره یک تیم ملی عربستان تبدیل کند و در 9 مسابقه، 6 بار گلزنی کند تا لئوناردو ژاردیم نیز روی او حساب ویژه ای باز کرده است.

 

1643183

 

این مقاله ای بود از روزنامه الشرق الاوسط درخصوص صالح الشهری مهاجم خطرناک الهلال که به نظر می رسد مدافعین استقلال در نبرد دوشنبه شب باید حسابی مراقب این بازیکن خطرناک باشند. دیداری که ساعت 21:30 در ورزشگاه زعبیل شهر دبی برگزار می شود.

دیدگاه‌ها