کد خبر : 1779532 | 22 شهریور 1400 ساعت 10:50 | 37.3K بازدید | 33 دیدگاه

حس نمی‌کنیم در کشور دیگری هستیم؛

یحیی: برای هواداران تا آخرین نفس می‌جنگیم

سرمربی پرسپولیس در نشست مطبوعاتی پیش از بازی با استقلال تاجیکستان به اشتراک فرهنگی دو کشور اشاره کرد.

یحیی: برای هواداران تا آخرین نفس می‌جنگیم

به گزارش ورزش سه، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال تاجیکستان حضور یافت و در ابتدای صحبت هایش به تمجید از میهمان نوازی تاجیکها پرداخت و درباره بازی نیز اظهار نظر کرد. او دیدار مقابل استقلال را مسابقه‌ای سخت برای تیمش دانست و گفت که نمی‌خواهد به این سادگیها از لیگ قهرمانان آسیا کنار برود.

 

** حس نمی‌کنم در کشوری غریب هستم

او درباره وضعیت اقامت در شهر دوشنبه عنوان کرد: قبل از هرچیز جا دارد از میهمان نوازی و استقبال خوب مردم تاجیکستان تشکر کنم. همچنین ایرانی‌های اینجا که ما را مورد محبت قرار دادند. مشترکات فرهنگی و اجتماعی زیادی بین هر دو کشور وجود دارد و اصلا حس نمی‌کنید که در کشوری غریب حضور دارید. مشترکات از قدیم وجود داشته و الان هم وجود دارد و امیدوارم روابط خوب دو کشور قوی تر و محکم تر شود.

 

** بازیکنان ما مرد روزهای سخت هستند

وی افزود: میدانیم در مرحله حساسی هستیم و باید مقابل تیمی جوان و پرانگیزه بازی کنیم. برای رسیدن به این مرحله بازیهای خوبی انجام دادیم و سختی زیادی کشیدیم. دوست نداریم خیلی راحت از این مرحله کنار برویم و قطعا برای مبارزه و جنگیدن و اینکه بازی خوبی نشان دهیم، وارد زمین خواهیم شد. باتوجه به تجربه خوبی که بازیکنان ما از دوره گذشته لیگ قهرمانان دارند، این برگ برنده ما خواهد بود و این تجربه می‌تواند خیلی به کمک ما بیاید. تیم خوبی داریم و به تیممان اعتماد و اعتقاد داریم و میدانیم مرد روزهای سخت بوده‌اند. امیدوارم فردا هم یکی از روزهای خوب ما باشد.

 

** همیشه برای پیروزی و افتخار می‌جنگیم

سرمربی پرسپولیس با اشاره به بازی‌های خارج از خانه پرسپولیس عنوان کرد: بیشتر از دو سال است که پرسپولیس به عنوان تیم میزبان بازی نکرده و نزدیک ۹۰۰ روز است که در ورزشگاه خانگی اش بازی نکرده. دلیل تحریم و ویروس کرونا بوده و نزدیک سه سال است که بدون بازی خانگی بازی کردیم. این شرایط را برای هر تیمی سخت می‌کند. پرسپولیس پرهوادارترین باشگاه آسیاست و نبود هواداران بیشترین ضربه را به ما خواهد زد. اما ما پرسپولیس هستیم و همیشه برای پیروزی و افتخار جنگیدیم و این به خاطر هواداران بوده. برای آنها که در استادیوم نیستند مبارزه میکنیم و تا آخرین نفس میجنگیم. هواداران هم در این چند سال نشان دادند که چقدر تفکرات بزرگ و انگیزه قوی داشتند.

 

1643395

 

** نمی‌دانیم دلیل عدم پخش بازیها چیست؟

او درباره انالیز حریف تاجیک گفت: ما این تیم را از لیگ قهرمانان آسیا شناخت داریم و باتوجه به اینکه بازی‌های اخیر این تیم از تلویزیون پخش نمی‌شد و نمی‌دانیم دلیلش چه بود، ندیدیم. تیم جوان و با انگیزه ای هستند و نظم خوبی در دفاع دارند و بازی راحتی برایمان نخواهد بود.

 

** فردا یک جشن بزرگ است

گل‌محمدی در مورد نزدیکی فرهنگی با تاجیکستان اظهار داشت: اولا که خیلی خوشحالم که در این کشور هستم و اینجا اصلا احساس غریبی نداریم همه ما. روح ورزش و هدف ما از ورزش دوستی بین ملت‌ها و دوستی بین دولت‌ها و رفاقت است. بازی فردا هم یکی از این رویدادهای ورزشی است. احترام زیادی به تیم حریف به خاطر همزبان بودن قائل هستیم. همه میدانیم فارسی یکی از زبان‌های شیرین و یکی از زبانهای خیلی مهم دنیاست. ما باید به زبان فارسی افتخار کنیم. فردا میتواند یک جشن برای دوستی بین ملت‌ها باشد.

 

** اولین بار است به تاجیکستان می‌آیم

وی با اشاره به نخستین سفرش به دوشنبه و تقابل با استقلال در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌تر با تیمی تاجیک دیدار کرده بود یا خیر، گفت: من اولین بار است که مقابل تیمی از تاجیکستان قرار میگیرم. همه ما احتمالا برای اولین بار است که مقابل تیمی تاجیکی قرار می‌گیریم.

 

** می‌دانیم چگونه گل بزنیم

یحیی در پایان صحبت هایش با اشاره به راهکار پرسپولیس برای گلزنی توضیح داد: تیمی که بالاخره خوب دفاع می‌کند، قطعا برنامه برای ضد حمله هم دارد. شناختی که ما از تیم استقلال تاجیکستان داریم این است که در حمله هم با سرعت خوب و انتقال به حمله خوب با بازیکنان خوبی که در خط جلو دارد، خیلی خطرناک است و اینها را ما همه آنالیز کردیم. هم از قدرت خط حمله اطلاع داریم و هم از قدرت خط دفاعی. بالاخره راهکارهایی برای باز کردن این دفاع تیمی و مهار مهاجمانشان تمرین کردیم و امیدوارم فردا بتوانیم اجرا کنیم.

 

دیدگاه‌ها