کد خبر : 1779534 | 22 شهریور 1400 ساعت 10:46 | 54.2K بازدید | 5 دیدگاه

برگی از تاریخ 

ستاره ها مغلوب بغل پای فنی ستاره پرسپولیس (عکس)

فرشاد پیوس ، یکی از ماندگارترین نام های تاریخ باشگاه پرسپولیس است ، او گلهای زیاد و حساسی برای این تیم زده است . یکی از آنها به کشاورز کهکشانی بود.

به گزارش "ورزش سه "، در اواخر سال 69 بود که زمزمه حضور تیم کشاورز در فوتبال تهران شنیده شدو این تیم با خریدهای کهکشانی در آن سال به رقابت های باشگاه های تهران اضافه شد. 


یک تیم متمول با  حضور بهترین های ایران که در روز 22شهریور 30سال قبل و در سال70باید به مصاف پرسپولیس می رفت . صد هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمده بودند تا از تیم علی پروین در برابر کشاورز که هدایتش به عهده نایب روئین دل بود حمایت کنند. حضور علیرضا دلیخون ، جواد زرین چه ،نادرمحمدخانی ،رضا شاهرودی، سیدعلی افتخاری ،حمید علیدوستی، کوروش تشت زر،مجیدحاج رسولیها، قدرت مرادی،جمشید شاه محمدی و سیروس قایقران در ترکیب کشاورز نشان از قدرت بالای این تیم تازه وارد به مسابقات باشگاه های تهران در دسته اول بود. 


نبرد دو تیم در آن سال با گل خاص آقای گل همیشگی رقابت های باشگاهی آن سالها فرشاد پیوس با یک گل به نفع پرسپولیس تمام شد. گلی که به دلیل کش آمدن کشاله ران ، ستاره پرسپولیس را سه هفته خانه نشین کرد . فرشاد برای زدن آن گل که یکی از گل های فراموش نشدنی اش بود خود را به طرف توپ پرت کرد تا ضربه عرضی محمدحسن انصاری فر را زودتر از مدافعان کشاورز قطع کند و در این مهم موفق بود.


کشاورز علیرغم ریخت و پاش های فراوان در آن سال چهارم شد و استقلال و بعد از پنج سال جلوی قهرمانی ششم و متوالی پرسپولیس را گرفت.

 

1643373

دیدگاه‌ها