کد خبر : 1779560 | 22 شهریور 1400 ساعت 12:26 | 15.4K بازدید | 7 دیدگاه

یاسین سلمانی، جوانان – تیم ملی و حالا امید

یاسین سلمانی هافبک دفاعی تیم سپاهان در یک فرصت کوتاه بعد از حضور در تیم جوانان و تیم ملی حالا می رود فرصت بازی در تیم امید را به دست بیاورد.

یاسین سلمانی، جوانان – تیم ملی و حالا امید 

به گزارش "ورزش سه"، آبان ماه سال 1398 بود که یاسین سلمانی به همراه تیم جوانان ایران در استادیوم شهید دستگردی و بعد از پیروزی دو بر صفر در برابر امارات صعود به مرحله نهایی جام ملت های آسیا را جشن گرفت. بدون شک آرزوی او و همه هم تیمی هایش موفقیت در بازی های نهایی جام ملت ها و صعود به جام جهانی جوانان بود. مسابقاتی که قرار بود در سال 2021 در اندونزی برگزار شود. اما یک اتفاق بد و غیر قابل پیش بینی این رویا را از همه بازیکنان تیم ملی جوانان گرفت. ابتدا فیفا بود که اعلام کرد به بهانه کرونا جام جهانی جوانان در سال 2021 برگزار نمی شود و به دنبال آن کنفدراسیون فوتبال آسیا هم جام ملت ها را لغو کرد چرا که اساسا جام ملت ها جوانان به بهانه انتخاب تیم های برگزیده برای حضور در جام جهانی برگزار می شود. 

 

اما یاسین سلمانی با وجود از دست دادن جام ملت های جوانان آسیا و جام جهانی در این رده سنی به موقعیت بهتری دست پیدا کرد. حضور در ترکیب ثابت سپاهان و ارایه بازی های خوب در لیگ برتر. در حالی که اگر جام ملت ها و به دنبال آن جام جهانی برگزار می شد او باید مدام اردوی سپاهان را به بهانه حضور در اردوی تیم ملی جوانان ترک می کرد. به خصوص که مسابقات بین المللی در این رده سنی در روزهای فیفا برگزار نمی شود. نمایش های خوب موجب شد تا اسکوچیچ دست به دعوت از این بازیکن زیر 20 سال بزند و در آخرین اردوی تیم ملی به بهانه بازی با سوریه و عراق یکی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی یاسین سلمانی بود. 

 

جالب اینکه دیروز هم اسامی 66 بازیکن برای حضور در سه مرحله اردوی تیم امید از سوی مهدی مهدوی کیا اعلام شد که نام یاسین سلمانی هم در بین آنها به چشم می خورد و به نظر می رسد شانس زیادی برای حضور در لیست نهایی تیم امید برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاجیکستان داشته باشد. البته به جز سلمانی سلمانی بازیکنان زیادی از تیم ملی جوانان که موفق به صعود به دور نهایی جام ملت ها شدند به اردوی آماده سازی تیم امید دعوت شدند. با این حال هافبک دفاعی سپاهان طی دو سال می رود که تجربه حضور در اردوی تیم جوانان – امید و تیم ملی را به دست بیاورد که ایم یک اتفاق خوب برای بازیکن تیم سپاهان بشمار می رود. اتفاقی که شاید کمتر برای دیگر بازیکنان تکرار شده بود. او هنوز بازیکن رده سنی جوانان بشمار می رود چرا که قرار بود در سال 2021 و به شرط موفقیت در بازی های نهایی جام ملت ها در اندونزی، ایران را در مصاف با تیم های صعود کننده به جام جهانی جوانان همراهی کند.

 

1643416

تیم ملی جوانان در مقدماتی جام ملت ها؛ آبان ماه 98 در تهران . از این جمع بازیکنانی زیادی به اردوی تیم امید دعوت شدند. سلمانی - اسد آبادی - برزگر - زاوار های - جلالی - نخودکار - نیک پور - منظمی و...

دیدگاه‌ها