کد خبر : 1779562 | 22 شهریور 1400 ساعت 12:37 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

قارداشی: حق ایران رفتن به جمع ۸ تیم برتر است

رییس فدراسیون تنیس روی میز ایران اعلام کرد، قرار گرفتن جزو هشت تیم برتر قهرمانی آسیا می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

قارداشی: حق ایران رفتن به جمع ۸ تیم برتر است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا از ۲۸ سپتامبر تا ۵ اکتبر (۶ تا ۱۳ مهر) در دوحه قطر برگزار می‌شود. این مسابقات انتخابی قهرمانی تیمی جهان در سال ۲۰۲۲ نیز هست از این رو تیم ایران باید به دنبال گرفتن این سهمیه باشد. تیم ایران در صورتی که جزو ۱۰ تیم برتر مسابقات باشد می‌تواند سهمیه تیمی قهرمانی جهان را نیز کسب کند. ایران در بخش مردان در سال ۲۰۱۹، هفتم آسیا شد.

در تیم مردان نوشاد و نیما عالمیان، امیر حسین هدایی، امین احمدیان و آروین رویین تن حضور دارند و تیم  ایران جمعه راهی دوحه می شود تا پس از دو روز قرنطینه ابتدا ملی‌پوشان در تور جهانی قطر شرکت کنند و سپس آماده حضور در قهرمانی آسیا شوند.
 
مهرداد علی قارداشی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی هدف گذاری فدراسیون در این مسابقات گفت: تیم در دوره قبل مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی  در یک بازی خیلی نزدیک شکست خورد و این در حالی بود که با صعود به نیمه نهایی حداقل می‌توانست مدال برنز مشترک تیمی را بگیرد. نمی‌گویم در این دوره رفتن به جمع هشت تیم برتر مقام خیلی خوبی است اما از آن‌جا که تیم‌های برتر جهان و المپیک در قاره آسیا هستند، بنابراین با حضور در جمع هشت تیم، می‌توان گفت اتفاق خوبی است و حق ما این است که جزو هشت تیم برتر آسیا باشیم اما برای کسب مدال باید یکی از تیم‌های خوب  را شکست دهیم. امیدوارم ملی‌پوشان بتوانند کار فوق‌العاده‌ای انجام دهند و یکی از کشورهای مدال‌آور را شکست دهند.

 

قارداشی در مورد وضعیت ملی پوشان برای حضور در قهرمانی آسیا، با توجه به این‌که هر کدام در خارج از کشور درگیر  لیگ‌های خود بودند و اردوی منظم و منسجمی برای این تیم تشکیل نشد، بیان کرد: عمده درآمد بازیکنان ما از لیگ داخلی یا خارجی است و ما نمی‌توانیم خیلی به آن‌ها فشار بیاوریم. تیم ملی مهم است اما با توجه به درآمدی که برای امرار معاش و تامین نیاز های مالی آینده خود دارند،  حق را به آن‌ها می‌دهیم به ویژه این‌که فقط چند صباحی می‌توانند این درآمدها را داشته باشند. وقتی سن‌شان بالا برود دیگر از این درآمدها خبری نیست.

او افزود: البته در این شرایط کار مربی هم سخت است و تهدیدی برای انسجام تمرینات تیم ملی و اردوها است و باید این شرایط را مدیریت کنیم. آن چیزی که در این میان مهم است ارتقا تیم ملی است. نمی‌توانیم به بازیکنان بگوییم لیگ‌های خارجی خود را رها کنند و به اردو بیایند در حالی که وقتی آنجا هستند هم تمرینات خوبی دارند. البته بعد از این که از طریق ارمنستان برای گرفتن ویزای آمریکا جهت حضور در قهرمانی جهان اقدام کردیم، ملی پوشان به ایران برگشتند و در حال تمرین هستند و جمعه نیز راهی دوحه می‌شوند.

دیدگاه‌ها