کد خبر : 1779573 | 22 شهریور 1400 ساعت 13:23 | 39.9K بازدید | 20 دیدگاه

استقلال - الهلال؛ غرور و تعصب برای محو فاصله‌ها

استقلال بعد از صعود از گروه مرگ به عنوان تنها تیم گروه ، دوباره به سخت ترین رقیب ممکن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

استقلال - الهلال؛ غرور و تعصب برای محو فاصله‌ها

به گزارش"ورزش سه" ، دقایق و حتی ثانیه ها چند روزی است برای هواداران استقلال به شماره افتاده است . آنها بعد از دفاع از جایگاه باشگاه و صعود از گروه مرگ در منطقه غرب آسیا و حذف الاهلی در خاک این کشور ،الدحیل قطر و الشرطه عراق به عنوان تیم اول به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. صعود استقلال با بدشانسی آنها همراه شد تا به مصاف الهلال عربستان بروند.


الهلال آبی پوش با قدمتی بالا در کشور عربستان و آسیا در گروه خود و در خاک عربستان بعد از استقلال تاجیکستان با اما و اگر به  عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کرد تا در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا رقیب استقلال ایران شود. نبردی بزرگ و تاریخی در آسیا برگزار خواهد شد. دو تیم آبی پوش آسیا با پنج عنوان قهرمانی در مهمترین تورنمنت آسیا که سه تای آن متعلق به عربستانی هاست در رده اول و دوم بهترین های آسیا در منطقه غرب آسیا هستند و همین موضوع جذابیت این بازی را بالا خواهد برد.

 

این دو تیم بارها با هم بازی کرده اند . در 13بازی گذشته دو تیم الهلال شش برد در برابر پنج برد استقلال به دست آورده است و دو دیدار دو تیم نیز در جام باشگاه های آسیا و جام در جام آسیا به ضربات پنالتی کشیده شده است که در هر دو دیدار طرف عربستانی برنده از زمین بیرون آمده است.

 

1643179


در چهار دیدار اخیردو تیم سه دیدار به نفع استقلال بوده است و الهلال تنها یک بار موفق به شکست استقلال شده است. نکته قابل توجه در دیدارهای دو تیم  عدم ثبت تساوی  می باشد (در صورت عدم محاسبه دو دیدار که به ضربات پنالتی کشیده شد) که نشان از عزم جذم هر دو تیم بر دیکته کردن برتری بر تیم مقابل در این سالهاست.

 

حالا زمان برگزاری بازی چهاردهم دو تیم رسیده است ، عربستانی ها باریخت و پاش های فراوان از کادر فنی گرفته تا بازیکنان ، تیم خود را تا بن دندان مسلح کرده اند و استقلال مثل تمام این سالها در فصل نقل و انتقالات بهترین های خودش را از دست داده است و به کار نمی گیرد. رشید مظاهری، محمد نادری، هرویه میلیچ ، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی ، شیخ دیاباته ، داریوش شجاعیان و مهدی قایدی بازیکنانی بودند که در صعود این تیم از گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا سهم بسزایی داشتند و حالا به عناوین مختلف در ترکیب استقلال به میدان نخواهند رفت.

 

1643425

 

 

تیم بعد از  فصل نقل و انتقالات با ترکیبی به میدان خواهد آمد که شاید برای بعضی از هواداران تیم شناخت اولیه بازیکنان را سخت و دشوار کند ، ولی این ها صورت مسئله را برای هواداران این تیم که در دو سال گذشته دو فینال جام حذفی را از دست داده اند پاک نمی کند.


مجیدی که بعد از بازگشت سه باره اش به استقلال ، اشتباهات دو فصل قبل تکرار نکرد و برابر مشکلات و عدم انسجام اعضای هیئت مدیره و خودش حرفی نزد و پای این روزهای استقلال ایستاد بمبی از انگیزه برای پیروزی برابر الهلال برای جبران دو جام از دست رفته است . او و تمامی شاگردانش  باید همانی باشند که  مجیدی در سال 77 برابر الهلال بود  و در برابر این تیم یک گل زد و تا پای جان دوید تا تیم ده نفره حجازی الهلال را با نتیجه دو بریک شکست بدهد.
بازیکنان استقلال باید بدانند ، این بازی با بقیه بازی ها فرق دارد، جدا از همه کاستی های استقلال در این سالها و مشکلات متعدد مالی و اختلاف نظرهای حل نشده بین ارکان باشگاه ، سوت آغاز بازی با حضور 11بازیکن دو تیم زده می شود و می توان تفاوت ها را با درخشش در زمین کمرنگ کرد.

 

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها