کد خبر : 1779713 | 23 شهریور 1400 ساعت 08:45 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم شکست ناپذیری کارلسن مقابل فیروزجا

علیرضا فیروزجا بار دیگر مقابل مگنوس کارلسن شکست خورد.

طلسم شکست ناپذیری کارلسن مقابل فیروزجا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، دور ششم سوپر تورنمنت شطرنج نروژ پیگیری شد گه  علیرضا فیروزجا به مصاف مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان رفت. علیرضا فیروزجا در دیدار کلاسیک و با مهره سیاه مقابل این حریف قدرتمند در رقابت های کلاسیک تن به شکست داد تا همچنان کارلسن شکست ناپذیر باشد. 

 

پیش از این در دور اول سوپر تورنمنت شطرنج نروژ، فیروزجا به مصاف  کارلسن رفته بود و در دیدار کلاسیک با مهره سفید در ۳۹ حرکت مقابل قهرمان شطرنج جهان به تساوی رضایت داد. طبق قوانین این رقابت‌ها، برای مشخص شدن برنده نهایی این مسابقه دو شطرنج باز باید در دیدار آرماگدون  با یکدیگر بازی می‌کردند. در دیدار آرماگدون علیرضا بازهم با مهره سفید مقابل کارلسن قرار گرفت و بار دیگر به تساوی رضایت داد. طبق قوانین موجود هر شطرنج بازی که در بازی آرماگدون مهره سیاه را داشته باشد و نتیجه به تساوی برسد، بازیکنی که با مهره سیاه بازی می‌کند، پیروز دیدار است.  باتوجه به این قانون، کارلسن پیروز روز اول مسابقات شطرنج نروژ مقابل فیروزجا شناخته شد.

 

باتوجه به نتایج کسب شده فیروزجا در بین شش بازیکن این رقابت ها، در رده پنجم قرار دارد. علیرضا در این مسابقات به کسب تنها 6 امتیاز بسنده کرده است. مگنوس کارلسن نابغه شطرنج جهان با 9 امتیاز در رده سوم قرار دارد و شطرنج باز مجارستانی با 12.5 امتیاز، صدرنشین است.

 

رقابت‌های شطرنج نروژ از ۷ تا ۱۷ سپتامبر در نروژ پیگیری می‌شود. این رقابت‌ها ۱۰ دور شامل بازی کلاسیک است که در آن برنده ۳ امتیاز را به دست می‌آورد. همچنین اگر بازیکنان در بازی کلاسیک به تساوی دست پیدا کنند، بازی آرماگدون انجام خواهد شد، جایی که برنده ۱.۵ امتیاز و بازنده ۱ امتیاز را کسب می‌کند.

دیدگاه‌ها