کد خبر : 1779731 | 23 شهریور 1400 ساعت 10:34 | 91.9K بازدید | 21 دیدگاه

طارمی تنها ستاره ایرانی لیگ پرتغال نیست؛

رونالدو بازی علیپور در سرزمین مادری کریس! (عکس)

دومین گل این فصل علی علیپور با شادی رونالدویی این مهاجم گلزن همراه شد.

رونالدو بازی علیپور در سرزمین مادری کریس! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، لژیونر کم سروصدای فوتبال ایران حالا با شماره ۹ تیم ماریتیمو می‌درخشد و جزو ستاره‌های این تیم بندرنشین لیگ پرتغال محسوب می‌شود و این بار گل او، ماریتیمو را از یک شکست خانگی بازداشته است.

 

علیپور که فصل را با گلی تماشایی در دیدار با بلننسز آغاز و در همان مسابقه با یک دریبل تماشایی و زدن لایی به مدافع حریف، خود را به عنوان مهاجمی تکنیکی مطرح کرد، این بار از روی نقطه پنالتی موفق شد دروازه را باز کند؛ آن هم در یازدهمین دقیقه وقت اضافه نیمه اول!

 

ابتدا در دقیقه ۳۵ علیپور روی یک پاس و در حالی نامتعادل موفق شد شوت سرضرب خود را روانه دروازه کند اما بدشانس بود که دروازه‌بان با واکنشی استثنایی این ضربه را از کنج دروازه بیرون کشید تا دیگر مهاجم ماریتیمو زننده گل نخست لقب بگیرد.

 

۲۰ دقیقه بعد و در حالی که نیمه اول وارد پنجاه و ششمین دقیقه شده بود، وی ای آر به کمک یاران علیپور آمد و آنها صاحب یک ضربه پنالتی شدند و  مهاجم سابق پرسپولیس پشت توپ ایستاد تا این بار خودش دروازه آروکا را باز کند. او با اعتماد به نفسی مثال زدنی توپ را به سمت راست و خلاف جهت دروازه‌بان فرستاد تا زننده آخرین ضربه نیمه اول و گل پیروزی بخش ماریتیمو در این نیمه لقب بگیرد.

 

1643672

وبسایت O Minho با تمجید از علیپور او را مهاجم گلزن ماریتیمو معرفی کرد.

 

علیپور که در لیگ برتر انواع خوشحالی ها را با گل‌های پرتعدادش در پرسپولیس به نمایش گذاشته بود، این بار در گوشه‌ای از میدان و به شکل فوری، مثل کریستیانو رونالدو شادی کرد تا در سرزمین خانگی فوق ستاره پرتغالی (جزیره مادیرا) پاهایش را روی زمین بکوبد و فریاد خوشحالی سر بدهد.

 

حالا با دو گل و یک پاس گل، علیپور جزو موثرترین مهاجمان این فصل لیگ پرتغال و شاید بهترین بازیکن تیمش، ماریتیموست. بازیکنی که در دومین فصل حضور در لیگ پرتغال تمام تلاش خود را می‌کند تا دوباره در نقش مهاجمی گلزن و تاثیرگذار ظاهر شود و شاید در میان ستاره‌های پرتعداد هجومی فوتبال ایران، نظر اسکوچیچ را هم جلب کند - البته که این عملیاتی بسیار دشوار خواهد بود.

 

1643671

وبسایت محلی مادیرا نوشت که گل علیپور باعث شد ماریتیمو از شکست فرار کند.

 

در ادامه بازی البته گل علیپور پاسخ داده شد تا ماریتیمو پیروزی را از دست بدهد اما از نگاه سایتهای ارائه آمار فوتبال، مهاجم شماره ۹ ماریتیمو برترین بازیکن تیمش لقب گرفت.

 

فوتبال ایران که یک مهاجم طراز اول نظیر طارمی را در تیم پورتوی پرتغال دارد، حالا در دومین فصل لژیونر بودن علیپور باید امیدوار باشد که او نیز بیشتر پایش به گلزنی باز شود. بازیکنی که به نظر با فضای فوتبال در پرتغال آشنا شود و قرار است ستاره جزیره مادیرا لقب بگیرد - هرچند این تعداد گل برای او که ۷۰ گل در پرسپولیس زده، چندان هم زیاد نیست.

دیدگاه‌ها