کد خبر : 1779735 | 23 شهریور 1400 ساعت 11:03 | 189.6K بازدید | 58 دیدگاه

لحظه دردناک گل گومیس به استقلال

پنج میخ و یک استوک و شکست آبی‌ها در آسیا

در مصاف استقلال – الهلال همه چیز برای آبی ها خوب پیش می رفت و با توجه به موقعیت های ایجاد شده تا پیش از گل گومیس انتظار می رفت استقلال برنده میدان باشد اما ...

پنج میخ و یک استوک و شکست آبی‌ها در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، یک اتفاق همه چیز را خراب کرد. پاس توی عمق بازیکن الهلال برای گومیس به راحتی می توانست توسط محمد حسین مرادمند دفاع شود اما او در لحظه آخر سر خورد تا توپ به بهترین شکل ممکن برای گومیس جفت و جور شود و این بازیکن با یک ضربه فنی و راحت سید حسین حسینی را که برای تصاحب توپ جلو آمد بود مغلوب کند و در نهایت گل نخست تیم الهلال را به ثمر برساند. این گل آب سردی بود بر پیکره تیم استقلال و حتی آبی ها را از جبران نتیجه بازی نا امید کرد. به این خاطر که آبی ها پیش از این گل تیم برتر میدان بودند و به مراتب بهتر از پر افتخارترین تیم باشگاهی آسیا موقعیت ایجاد کردند اما این الهلال بود که به گل رسید و در ادامه به بازی حرفه ای خود ادامه داد و یک گل دیگر به ثمر رساند و بعد از گل دوم با ایجاد تجمع در منطقه یک سوم دفاعی به خوبی بازی را اداره و از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به سلامت عبور کرد. 

 

نکته جالب اینکه گزارشگر بازی به سر بودن زمین به خاطر آب دادن به آن پیش از شروع بازی و هم چنین در بین دو نیمه اشاره کرد در حالی که این در فوتبال حرفه ای مرسوم است. حتی در مسابقات بین المللی دیگر هم این کار را انجام می دهند. این کار در استادیوم آزادی پیش از بازی های تیم ملی هم انجام می شود. حتی در جام جهانی. پیش از شروع بازی کمی به زمین آب می دهند تا زمین بازی نرم و توپ با سرعت بیشتری به گردش در بیاید. این حتی توصیه کادر پزشکی فیفا نیز هست چرا که بر این عقیده اند بازی در زمین خشک به زانو و کمر بازیکن فشار می آورد و ممکن است موجب مصدومیت بازیکنان شود. در چنین زمین هایی بازیکنان کفش میکس می پوشند. تا پیش ازاین دو نوع کفش فوتبال داشتیم.

 

کفشی که مخصوص بازی در زمین های خشک بود و کفشی که به درد بازی در زمین های خیس و بارانی می خورد. اما اکنون کفش میکس طراحی شده که حاصل تلفیق این دو نوع کفش است . با استوک های مخصوص که مانع می شود در زمین های خشک که پیش از شروع بازی و بین دو نیمه به آن آب می دهند بازیکن سر بخورد. تشخیص اینکه بازی با کدام کفش راحت تر است با بازیکن است و بازیکن هنگام گرم کردن متوجه می شود کفش 13 استوک بپوشد یا کفش میکس. کفش میکس میخ های کمتری دارد و موجب چسبندگی پای بازیکن به زمین می شود و کمتر بازیکن در زمین های خیس سر می خورد. ظاهرا هنگام گرم کردن به محمد حسین مرادمند گفته بودند کفش میکس بپوشد که این کار را نکرد و نتیجه آن شد که در دقیقه 39 بازی به دلیل سر خوردن نتوانست پاس منجر به گل از سوی گومیس را قطع کند. البته او در نیمه دوم به این توصیه گوش و کفشش را عوض کرد اما دیگر کار از کار گذشته بود؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب. 

 

درحالیکه به نظر توپ در کنترل مرادمند بود او روی زمین لیز خورد تا موقعیت را به گومیس بدهد

 

گومیس اینچنین مطمئن و سریع دروازه حسینی را با یک چیپ گشود

 

مرادمند بین دو نیمه استوکهایش را عوض کرد تا دوباره آن اتفاق برایش رخ ندهد

 

نکته جالب اینکه در برخی از بازی های لیگ برتر همانند بازی هایی که در استادیوم آزادی برگزار می شود یا بازی هایی که در استادیوم نقش جهان پیش از شروع بازی و بین دو نیمه به زمین آب می دهند و معمولا بازیکنان در این زمین ها با کفش میکس بازی می کنند. در اروپا هم این چنین است و کمتر بازیکنی است که دیگر با کفش 13 استوک بازی کند. به هر صورت در فوتبال گاهی عدم توجه از سوی یک بازیکن به جزییات ممکن است منجر به شکست تیمی شود و این اتفاق به ظاهر ساده در بازی شب گذشته زمینه ساز پیروزی الهلال شد. در مسابقه ای که پیش از گل گومیس استقلال تیم برتر میدان بود و این تصور را به وجود آورد که برنده از میدان خارج خواهد شد.

عکسها: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها