کد خبر : 1779816 | 23 شهریور 1400 ساعت 16:04 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

سلمان الفرج ژاوی الهلال در دیدار با استقلال(عکس)

لئوناردو ژاردیم برای انتخاب هافبک میانی در سیستم ۱-۳-۲-۴ خود برای دیدار با استقلال دچار کمبود نفر بود.

به گزارش "ورزش سه"، چرا که گوستاوو کوئیار هافبک تیم ملی کلمبیا را به دلیل قانون ۱+۳ بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان آسیا از لیست الهلال خارج شده بود، دیگر هافبک میانی سرشناس و ملی پوش این تیم یعنی عبدالله عطیف در جریان بازی عربستان برابر ویتنام از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده بود و اما سلمان الفرج نیز در بازی با عمان دچار مصدومیت شد اما به هر شکلی که بود کادر پزشکی الهلال این بازیکن با تجربه و تاثیرگذار را به بازی با استقلال رساندند.


هر چند سلمان الفرج در بازی با استقلال نیز با توجه به اینکه به دلیل مصدومیت در دقیقه ۸۱ بازی از زمین خارج شد، به نظر می رسید در جریان بازی نیز با احتیاط در دوئل ها شرکت می کرد و درگیری های میانه میدان بیشتر بر دوش ناصر الدوسری هافبک دفاعی این تیم بود. احتمالا به همین دلیل سلمان الفرج در ۷ نبرد یک به یک تنها یک بار موفق بود.

 

اما با تمام این اوصاف سلمان الفرج نشان داد که چرا هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان او را در ترکیب ثابت استفاده می کند و چرا الهلالی ها به هر شکلی ممکن(گذشته از محدودیت نفرات در خط میانی) او را به بازی با استقلال رساندند. چرا که سلمان الفرج در این بازی با ۴۸ پاس بعد از ناصر الدوسری و آرش رضاوند که هر یک ۴۹ پاس را ثبت کرده بودند، بیشترین تعداد پاس را ثبت کرده بود.


سلمان الفرج با ۹۴ درصد پاس صحیح بهترین عملکرد را در بین همه بازیکنان زمین به ثبت رساند.

 

 

 

 

 

 


در طول بازی این بازیکن رابط بین خط دفاع و هافبک دفاعی این تیم از یک طرف و هافبک هجومی و سه مهاجم این تیم از طرف دیگر بود و نبض بازی الهلال در میان میدان(جهت کنترل بازی، سرعت بخشیدن و...) را در کنترل خود داشت.


اوج کار سلمان الفرج با تجربه در گل اول این تیم بود جایی که او در میانه میدان از بین چند بازیکن استقلال با یک پاس دقیق پریرا را در فضای خالی بین مدافعان و هافبک های استقلال(مقابل محوطه جریمه یا همان منطقه ۱۴ بازی) صاحب توپ کرد که نهایتا منجر به گل اول الهلال شد.

 

منصور اسدی

دیدگاه‌ها