کد خبر : 1779820 | 23 شهریور 1400 ساعت 16:23 | 28.5K بازدید | 8 دیدگاه

رژه شیر روی جلد روزنامه عربستانی (عکس)

الریاضیة بزرگترین روزنامه عربستان در شماره امروز خود، صفحات پرتعدادی را به بازی شب گذشته الهلال برابر استقلال اختصاص داد و بابت پیروزی نماینده سعودی ها شادمان بود.

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی الهلال برابر استقلال و صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بازتاب زیادی در رسانه های سعودی داشت. روزنامه الریاضیة بزرگترین نشریه عربستان صفحات پرتعدادی را به بازی شب گذشته اختصاص داد که این مسئله حاکی از خوشحالی زاید الوصف سعودی ها بابت پیروزی نماینده کشورشان است.

 

الریاضیة تصویر بزرگی از لحظه شادی بعد از گل گومیس را روی جلد برده و نوشته است: تیم فوتبال الهلال به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 رسید. آنها در دیداری که در ورزشگاه زعبیل در باشگاه الوصل امارات برگزار شد، با برتری 2 بر صفر مقابل استقلال مرحله یک شانزدهم نهایی را پشت سر گذاشتند. بافتیمبی گومیس در دقیقه 39 و سالم الدوساری در دقیقه 56 گل های این بازی را به ثمر رساندند تا الأزرق (لقب الهلال) را برای هفتمین بار در تاریخ این باشگاه به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسانند.

این روزنامه در ادامه به رکوردشکنی گومیس پرداخته و نوشته است: این مهاجم فرانسوی پس از باز کردن دروازه استقلال، به همراه یاسر القحطانی رکورددار بهترین گلزن تاریخ الهلال در لیگ قهرمانان آسیا شد. او با توپی که وارد دروازه استقلال کرد، شمار گل هایش را به عدد 18 رساند. او 11 گل در سال 2019، 3 گل در سال 2020 و 4 گل نیز در لیگ قهرمانان 2021 به ثمر رسانده است.

 

1643821

 

1643822

 

1643823

 

1643824

 

الریاضیة در مطلب دیگری به ستایش گومیس پرداخته و نوشته است: بافتیمبی گومیس مهاجم فرانسوی، با باز کردن دروازه استقلال، درخشش خود را با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا برای سومین فصل پیاپی ادامه داد.  گومیس موفق شد در 3 فصل گذشته در آسیا تنها در 24 بازی با الهلال 18 گل به ثمر برساند. البته گومیس 3 گل در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند که پس از کنار گذاشته شدن الهلال از آن رقابت ها، گل های این بازیکن نیز حذف شد. او در این فصل نیز موفق به باز کردن دروازه شباب الاهلی، استقلال ایران و تاجیکستان و آلمالیق شده است.

معتبرترین روزنامه عربستان درخصوص دیدار استقلال و الهلال مطالب دیگری را منتشر کرده است. این روزنامه با اشاره به موفقیت لئوناردو ژاردیم در عبور از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به موفقیت این مربی در عبور از این مرحله و در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصول 2014-2015 و 2016-2017 اشاره کرده جایی که این مربی با موناکو از سد تیم های آرسنال و منچسترسیتی عبور کرد.

 

علاوه بر این، دستیاران هروه رنارد سرمربی تیم ملی عربستان نیز در ورزشگاه حضور داشتند. فیلیپ سنس و سدریک تائو دو دستیار فرانسوی و هموطن رنارد در استادیوم زعبیل دبی حضور پیدا کرده و جدال استقلال و الهلال را از نزدیک به نظاره نشستند. در بازی شب گذشته، ملی پوشان زیادی برای الهلال به میدان رفتند. این تیم در آخرین بازی تیم ملی عربستان برابر عمان، 7 نماینده در جمع سعودی ها داشت.

 

الریاضیة در ادامه به نخستین پاس گل متئوس پریرا با پیراهن الهلال اشاره کرده و عملکرد این بازیکن را در بازی دیشب مورد ستایش قرار داده است. او در هفته های دوم و سوم لیگ حرفه ای عربستان به عنوان بازیکن ذخیره پای به زمین مسابقه گذاشته بود ولی در نبرد با استقلال از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت.

نشریه عربستانی در ادامه با اشاره به درخشش عبدالله المعیوف، او را ستاره میدان لقب داده است. آمار بالای شوت های استقلال و برتری شاگردان مجیدی در این آیتم نیز سوژه الریاضیة شده است. مصدومیت سلمان الفرج و استفاده فرهاد مجیدی از 4 بازیکن جدید در ترکیب خود، از دیگر مواردی است که این روزنامه به آن اشاره کرده است.

 

همچنین حضور مهدی قایدی در استادیوم محل برگزاری مسابقه نیز از چشم الریاضیة دور نمانده است. این روزنامه با انتشار عکسی از باشوی کوچک در ورزشگاه زعبیل، نوشت که مهدی قایدی برای حمایت از تیم سابقش به استادیوم رفت. این بازیکن در این تابستان راهی شباب الاهلی دبی شد.

دیدگاه‌ها