کد خبر : 1779927 | 24 شهریور 1400 ساعت 00:56 | 37.5K بازدید | 5 دیدگاه

صعود دراماتیک الوحده با حذف شارجه

الوحده امارات در ضربات پنالتی موفق به کسب پیروزی مقابل شارجه شد.

صعود دراماتیک الوحده با حذف شارجه

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال شارجه امارات از ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه شب در ورزشگاه اختصاصی خود مقابل الوحده، دیگر تیم اماراتی قرار گرفت.

 

شارجه امارات که در گروه B لیگ قهرمانان آسیا پس از سه پیروزی و دو تساوی، در آخرین مسابقه‌اش مقابل تراکتور و شاگردان رسول خطیبی شکست خورده بود، به‌عنوان صدرنشین و تیم میزبان در مرحله یک هشتم نهایی حاضر شد و الوحده نیز پشت سر پرسپولیس، تیم دوم گروه E شد و به این مرحله راه یافت تا به مصاف یک تیم اماراتی دیگر برود.

 

1644050

 

شارجه و الوحده که سال گذشته رتبه‌های خوبی در لیگ برتر امارات کسب نکردند و به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و هفتم جدول ایستادند، در سه مسابقه فصل جدید شکستی نداشتند که در این مدت شارجه ۹ و الوحده ۵ امتیاز به دست آوردند.

 

بازی امشب دو تیم تا دقیقه ۵۶ گلی به همراه نداشت تا اینکه عمر خربین روی یک پاس در عمق و نفوذ از بین مدافعان شارجه، شوت‌زنی کرد که ضربه او ریباند شد، اما این مهاجم سوریه‌ای با دنبال کردن توپ آن را به تور دروازه چسباند تا الوحده امارات با یک گل پیش بیفتد.

 

دو دقیقه از خوشحالی تماشاگران و بازیکنان الوحده نگذشته بود که شارجه روی یک حمله سریع و پاس در عمق کایو، با حرکت در عرض و شوت فنی دیدنی برنارد، بازیکن فصل گذشته اورتون انگلیس به گل تساوی دست پیدا کرد.

 

1644049


آخرین ضربه پنالتی مسابقه را محمد الشمسی به این شکل مهار کرد

 

 

در ادامه مسابقه هیچ یک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا بازی به وقت‌های اضافه برود و در ۱۲۰ دقیقه نیز توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم اماراتی صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

 

اولین ضربه پنالتی را خوزه آنخل، هافبک اسپانیایی و خرید جدید الوحده امارات زد که دروازه‌بان شارجه با شیرجه به سمت راست آن را دفع کرد.

 

1644048


بازیکنان الوحده پس از صعود آسیایی سر از پا نمی‌شناختند و به سمت تماشاگران کم‌تعدادشان که در ضلع جنوبی ورزشگاه شارجه بودند، رفتند تا شادی خود را با آنها تقسیم کنند

 

 

در ادامه تا پنالتی پنجم بازیکنان هر دو تیم ضربات خود را تبدیل به گل کردند، اما پنجمین ضربه پنالتی شارجه که می‌توانست حکم صعود این تیم را امضاء کند، با شوت مالونگو، مهاجم کونگویی وارد دروازه نشد و گلر شارجه با پا توپ را دفع کرد.

 

ششمین پنالتی الوحده وارد دروازه شد، اما پس از آن باز هم شارجه فرصت‌سوزی کرد و این بار ضربه خلیل سالم را محمد الشمسی با شیرجه به سمت راست گرفت تا تیمش را به جمع هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند و منجر به حذف شارجه شود.

دیدگاه‌ها