کد خبر : 1779967 | 24 شهریور 1400 ساعت 10:44 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

یاسمن فرمانی و مریم یکتایی؛

زمانی برای درخشش لژیونرهای زن فوتبال ایران

دو بازیکن سرشناس اردوی تیم ملی فوتبال زنان بدون‌شک نقش کلیدی را در ترکیب تیم ملی ایفا خواهند کرد.

زمانی برای درخشش لژیونرهای زن فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه" در میان فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال زنان برای اعزام به مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، دو بازیکن چهره‌های سرشناس‌تری هستند که هم تجربه بین‌المللی دارند و هم می‌توانند در قامت یک مهره کلیدی، به تیم ملی در شرایط حساس کمک کنند؛ یاسمن فرمانی و مریم یکتایی.

 

فرمانی که عضو تیم فوتبال زنان شالروا بلژیک است، یکی از مهره‌های مورد علاقه مریم ایراندوست به شمار می‌رود و پای ثابت اردوهای گذشته تیم ملی بوده و تلاش کرده تا بتواند به شرایط ایده‌آل خود را نزدیک کند و در 26 سالگی بتواند یکی از افتخارات بزرگ دوران فوتبالی‌اش را با پیراهن تیم ملی به دست آورد و طعم شیرین صعود به جام ملت‌های آسیا را بچشد.

 

1644119

 

فرمانی با توجه به این‌که تجربه بازی در خارج از فوتبال ایران را دارد، بدون‌شک می‌تواند اندوخته‌های فنی خوبی را داشته باشد و می‌تواند تجربیات خود را به دیگر همبازیان خود منتقل کند و در موقعیت ویژه کنونی تیم ملی فوتبال زنان به کمک ایراندوست و همبازیان خود در مسیر تاریخ‌سازی بیاید.

 

به جز این هافبک شالروا، مریم ایراندوست در روزهای پایانی منتهی به اعزام از یک سوپرایز ویژه رونمایی کرد؛ دعوت از مریم یکتایی دروازه‌بان تیم بشکیتاش ترکیه تا از او را از تصمیم خداحافظی از فوتبال ملی منصرف کند و با توجه به فرم مناسبی که دارد، از پتانسیل یکتایی در خط دروازه تیم ملی استفاده کند.

 

1644118

 

یکتایی پیش از آن‌که به اردوی تیم ملی در سه هفته گذشته اضافه شود، آمادگی فوق‌العاده خوبی را از خود در اردوی تمرینی تیم بشکیتاش نشان داده و بدون‌تردید با ارائه این آمادگی مقابل بنگلادش و اردن می‌تواند شانس صعود تیم ملی به جام ملت‌های آسیا را دوچندان کند؛ چرا که همیشه خط دروازه، یکی از پاشنه‌های آشیل تیم ملی فوتبال زنان ایران در دوره‌های پیشین به شمار می‌آمد.

 

باید دید این دو لژیونر شاغل در فوتبال اروپا، در تورنمنت سرنوشت‌ساز مقدماتی جام ملت‌های آسیا چه عملکردی را از خود نشان خواهند داد و چه نقش‌آفرینی در مسیر رقم خوردن اولین صعود تیم ملی فوتبال زنان ایران به جام ملت‌های آسیا دارند.

 

1644120

دیدگاه‌ها