کد خبر : 1780001 | 24 شهریور 1400 ساعت 12:43 | 219.3K بازدید | 172 دیدگاه

در باب مزایای سکوت کردن؛

استقلال هم مغلوب الهلال شد، هم شما!

اشتباهات فنی و اتفاقات مسابقه به کنار، مصاحبه فریادشیران بعد از دیدار با الهلال هزار نکته و حرف داشت.

استقلال هم مغلوب الهلال شد، هم شما!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال مقابل الهلال شکست خورد و این نتیجه خیلی هم غیرقابل پیش بینی نبود. شاید برخی حتی باخت سنگین تری را برای این تیم متصور بودند، اما آبی پوشان در مجموع 90 دقیقه نمایش آبرومندی ارائه داده و شاید اگر با دقت تر هم عمل کرده و در دقایقی مغلوب درخشش معیوف نمی شدند، نتیجه دیگری رقم می خورد.

 

بر کسی پوشیده نیست که فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال اشتباهات فنی هم داشت و احتمالا مغلوب تجربه ژاردیم شد. تیم او علیرغم شروعی احتیاط آمیز، در دقایقی از نیمه اول بیش از حد جلو کشید و باز شدن حفره های عمیق بین هافبک دفاعی و مدافعان وسط این تیم باعث باز شدن دروازه سید حسین حسینی و در نهایت شکست این تیم شد.

 

 

البته اتفاقات فوتبال هم به ضرر استقلال رقم خورد. هزار تا فوتبال دیده ایم و می دانیم ممکن بود این اشتباه غیرمنتظره مرادمند و لیز خوردن او مثلا برای بازیکن الهلال رخ داده و استقلال به گل برسد. در مجموع نماینده عربستان آنقدرها هم مقابل استقلال فوق العاده ظاهر نشد و شکست دادن این تیم غیرممکن نبود.

 

اما هواداران استقلال مغموم از ناکامی دوباره در آسیا، بعد از این دیدار شاهد قدرت نمایی و لحن کلام مغرورانه ناصر فریادشیران روی خط آنتن زنده بودند. مدیر اجرایی باشگاه آنچنان با اعتماد به نفس و قدرت از کارنامه خود و دیگر اعضای مدیریتی استقلال دفاع می کرد که اگر کسی از نتیجه مطلع نبود، تصور می کرد تیم فرهاد بوده که با اقتدار راهی دور بعدی شده است.

 

از کمی قبل تر از دیدار استقلال و الهلال شروع کنیم. چهار ماه قبل استقلال در شرایطی دشوار موفق شد مرحله گروهی را با صدرنشینی به پایان برساند و الهلال در کمال تعجب پایین تر از نماینده تاجیکستان در رتبه دوم گروه خود قرار گرفت. خب، از همینجا بخش اول ماموریت کادر فنی استقلال در آسیا به خوبی تمام شده و نوبت عرض اندارم گروه مدیریتی فرا رسیده بود.

 

 

فهرست وار مرور کنیم؛ الهلال لئوناردو ژاردیم را به خدمت گرفت، مارگا را از پرتغال و پریرا را از لیگ برتر به ترکیب خود اضافه کرد و گومیس را نیز نگه داشت. استقلال اما شیخ دیاباته، میلیچ، رشید مظاهری، مسعود ریگی، محمد نادری و .... از همه مهم تر مهدی قایدی (تنها ستاره کار دربیار این تیم) را از دست داد و نتوانست وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

 

حتی اضافه شدن گابریله پین به کادر فنی نیز اینقدر طول کشید که حداقل برای دیدار مقابل الهلال تاثیری نداشت. اما فریاد شیران با لحنی فاتحانه و توام با طلبکاری آنقدر روی خط صحبت کرد که انگار برای خداحافظی منتظر یک عذرخواهی سفت و سخت از هواداران استقلال بابت این تیم بستن هم بود.

 

در ادامه نوبت عبارت مضحک و توهین آمیز "98 درصد" فرا رسید. این ارقام دقیق و ممیزی که چند سالی است در ادبیات دیپلماتیک ایران مد شده دیگر اوج مصاحبه فریادشیران بود. آنهم برای باشگاهی که حتی قادر به جذب شیمبای 38 ساله هم نبود و امین قاسمی نژاد را هم فقط زمانی به خدمت گرفت که به زعم خود این بازیکن توافق او با پرسپولیس بهم خورده بود. 

 

مهدی قایدی از دست رفت و ترکیب استقلال دچار تغییر و تحولات فراوانی شد. نمک بیمزه این عبارت 98 درصد روی زخم هواداران استقلال اما شاید تا مدت ها فراموش نشود.  در مورد مسعود ریگی ارقام درشت و اغراق آمیز به کار می برند تا او را جلوی هوادار قرار دهند.

 

 

به فرض فرشید مشکل انضباطی داشت، مظاهری خواهان ماندن نبود و ریگی هم 20 میلیارد می خواست؛ اما لحن بیان و شکل افشای ماجرا بقدری غلط بود که حتی در صورت درست بودن عملکرد مدیریت استقلال، ناخودگاه این اقدامات زیر سوال می رود.  باخت به این الهلال حقیقتا زور داشت. فرهاد در ابتدای راه مربیگری خود است و شاید با تجربه بیشتر قادر به پیروز شدن در چنین بازی هایی باشد. فوتبال است و اتفاقات هم به ضرر استقلال رقم خورد و اصلا هم درست نیست این باخت فقط گردن مدیریت بیفتد، زیرا کادر فنی و بازیکنان هم قطعا مقصر بودند.. اما خواهشا بعد از چنین شکست هایی آنهم با این ادبیات طلبکارانه روی خط نیایید؛ سکوت کردن آنقدرها هم بد نیست، یک بار امتحان کنید.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها