کد خبر : 1780019 | 24 شهریور 1400 ساعت 14:19 | 40.6K بازدید | 5 دیدگاه

جوانگرایی اجباری در شمالغرب؛

تراکتور تیمی برای آینده فوتبال ایران (گزارش)

تراکتور با میانگین سنی کلی 24 مقابل النصر قرار گرفت ولی موضوع این است که آیا این یک توفیق اجباری بود یا سیاست کلی و مدون؟

تراکتور تیمی برای آینده فوتبال ایران (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتور با شرایط عجیبی به استقبال بازی حساس با النصر عربستان رفت. مشکلات مالی و مدیریتی و کمبود شدید بازیکن باعث شد تا تراکتور با 16 بازیکن راهی قطر شود. در میان این 16 بازیکن تعداد زیادی چهره ناشناخته و کمتر شناخته شده وجود داشت؛ بازیکنانی که اولین حضور در یک رویداد قاره ای را تجربه می کردند.

 

با توجه به شرایط تراکتور و ستاره های گرانقیمت تیم حریف، نگرانی های زیادی در خصوص شکست سنگین نماینده ایران وجود داشت و حتی مدیران این باشگاه چند روز مانده به بازی اعلام کردند که قصد انصراف دارند اما خیلی زود در کمتر از 24 ساعت از تصمیم خود صرف نظر کردند. استعفای کمالوند در آستانه بازی با النصر کار را سخت کرد و تراکتور فیروز کریمی را با توجه به شناخت قبلی از بازیکنان به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد.

 

شاگردان فیروز کریمی شب گذشته با یک گل مغلوب حریف عربستانی شدند؛ در دیداری که البته النصر موقعیت های دیگری هم برای گلزنی داشت. در سمت مقابل اما همان گونه که پیش بینی می شد، تراکتور از توان کافی برای ایجاد حملات خطرناک روی دروازه حریف برخوردار نبود و جز چند شوت کم دقت از راه دور و چند نفوذ بی حاصل، برنامه تهاجمی خاصی را از سرخ پوش ها شاهد نبودیم.

 

1644221

 

 

تراکتوری ها پیش از بازی با النصر از حضور بازیکنان جوان در تیم شان یاد کرده بودند و حسین خطیبی هم بخش قابل توجهی از صحبت های بعد از بازی خود در نشست خبری را به همین موضوع اختصاص داد. او معتقد بود که تراکتور بازیکنانی با 17-18 سال سن راهی زمین کرده که از تجربه کافی برخوردار نبودند اما توانستند تلاش خود را انجام دهند و کادر فنی از آنها راضی است. کمبود بازیکن و روی آوردن به تیم های پایه باعث شده بود تا چند بازیکن زیر 20 سال را در لیست تراکتوری ها شاهد باشیم؛ در طول بازی هم کریمی از بازیکنانی با سن 19 – 20 – 21 در ترکیب تیمش استفاده کرد.

 

1644223

 

در ادامه نگاهی داریم به سن بازیکنان تراکتور در بازی با النصر و میانگین سنی این تیم که نشان از یک توفیق اجباری برای جوانگرایی در تیم دارد که سال ها بود در نقش مصرف کننده صرف عمل می کرد و یک دوره با جذب سرباز و یک دوره هم با جذب بازیکنان گرانقیمت به دنبال کسب موفقیت بود. با توجه به اینکه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور به گفته زنوزی این هفته باز می شود باید ببینیم که آیا این سیاست تبریزی ها فقط در این بازی و به دلیل کمبود بازیکن بود یا اینکه آنها به دنبال تغییرات اساسی در شیوه باشگاهداری و حضور در بازار نقل و انتقالات هستند.

 

1644222

 

 

در پایان می توانید اطلاعات سنی تراکتوری ها به صورت کامل مشاهده کنید:

محمدرضا اخباری : 28
محمد مسلمی پور : 24
هادی محمدی : 30
سعید ایرانخواه : 20
ابوالفضل رزاقپور : 23
اکبر ایمانی : 29
بهزاد سلامی : 19
سامان نریمان جهان : 30
علی فتحی : 21
سعید واسعی : 26
امین اسدی : 28
** میانگین سنی بدون احتساب دو بازیکن تعویضی: 25 سال

 

بازیکنان تعویضی:
صیاد کوکبی : 29
سعید کریم‌آذر : 19
**میانگین سنی با احتساب دو بازیکن تعویضی: 25 سال

 

ذخیره هایی که بازی نکردند:
رضا سیف احمدی (گلر): 22
ابوالفضل پورشیخ: 22
محمد خرم‌الحسینی: 24
**میانگین سنی کل تیم: 24 سال

دیدگاه‌ها