کد خبر : 1780041 | 24 شهریور 1400 ساعت 16:28 | 125.7K بازدید | 25 دیدگاه

رودیگر و زیوبا، مانع از گلزنی و گلسازی آزمون

چرا سردار استمفوردبریج را مال خود نکرد؟

در ثانیه های آخر بازی، چلسی 4، 5 دقیقه ای بود که توپ را در دست گرفته بود و آن را به بازیکنان زنیت نمی داد. یک آقا وسط کامل در استمفوردبریج.

چرا سردار استمفوردبریج را مال خود نکرد؟

به گزارش "ورزش سه"، این کمی پس از آن بود که سردار آزمون با یک فرار سریع از سمت راست و پاس خطرناکش دروازه ادواردو مندی را تا آستانه فروریختن پیش برد اما ضربه نهایی آرتم زیوبا با اختلافی کم از کنار دروازه چلسی بیرون رفت تا روملو لوکاکو تنها گلزن مسابقه دشوار و حساس چلسی – زنیت در روز اول لیگ قهرمانان اروپا باشد. مسابقه ای که ایرانیان بسیاری به تماشای آن نشستند تا شاهد گلزنی ستاره تیم ملی شان باشند: سردار آزمون.

 

ترکیب اولیه زنیت غافلگیر کننده بود. چرا که انتظار می رفت قهرمان روسیه با همان ترکیب همیشگی خود پای به زمین مسابقه بگذارد ولی تمرکز سرگئی سماک سرمربی زنیتی ها روی کسب حداقل امتیاز بود چرا که او با تغییر آرایش تیمش از 442 به 541، دفاعی تر وارد زمین شد و اتفاقا 70 دقیقه نیز برابر ستاره های چلسی موفق عمل کرد تا اینکه روی یک ارسال بود که لوکاکو زهر خودش را ریخت و تک گل بازی را برای تیم توماس توخل به ثمر رساند. آزمون بازیکنی است که همواره عادت دارد تا یک مهاجم دیگر را کنارش داشته باشد تا روی همکاری دو نفره، خط دفاع حریفان را آزار دهد. اتفاقی که در 3 سال گذشته به همراه آرتم زیوبا در خط حمله زنیت رقم زده و در تیم ملی ایران نیز مهدی طارمی در کنار او حضور دارد و در این مدت نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده اند. اما برابر چلسی تک و تنها بود و شاید نمی توان به سماک نیز خرده گرفت که چرا تیمش را با یک مهاجم وارد زمین کرده، به هر حال تقابل با مدافع عنوان قهرمانی در لندن کار دشواری است.

 

البته مهاجم ایرانی زنیت علی رغم این مسائل، تا آستانه خلق یک شگفتی نیز پیش رفت و او می توانست استمفوردبریج را غرق در سکوت کند ولی چند صدم ثانیه تأخیر، رویاهای او را به باد داد. بزرگترین فرصت آزمون برای باز کردن دروازه مندی، در دقیقه 61 رخ داد. جایی که کلاودینیو یک پاس در عمق زیبا از میانه میدان برای سردار ارسال کرد. مهاجم ایرانی زنیت که بین آزپلیکوئتا و کریستنسن قرار گرفته بود، از میان آنها عبور کرد و در حالیکه نزدیک بود با ادواردو مندی در مصافی تک به تک قرار بگیرد، اما رودیگر از راه رسید و توپ را از جلوی پاس سردار دور کرد و مانع از گلزنی او شد. سردار که در نوک پیکان خط حمله تک و تنها بود، به خوبی از میان دو مدافع چلسی فرار کرد اما حضور به موقع رودیگر مانع از گلزنی او شد و شاید اگر زیوبا در کنار سردار در زمین بازی حضور داشت، نتیجه بهتری در این صحنه برای قهرمان روسیه رقم می خورد.

 

1644269

 

پس از گلزنی چلسی بود که سرگئی سماک دست به تغییر تمامی عناصر تهاجمی تیمش به جز آزمون زد. او کلاودینیو، مالکوم، کوزائف و وندل را از زمین بازی بیرون کشید و آرتم زیوبا، الکساندر اروخین، کراوتسوف و آندره ی  موستووی به عنوان بازیکنان جایگزین وارد زمین شدند. این مسئله می تواند نشان دهنده اعتماد سماک به سردار باشد و اینکه او به مهاجم اول و انتخاب نخست سرمربی زنیت تبدیل شده است. با این وجود، سردار تأثیرگذاری خود را در حضور زیوبا به خوبی نشان داد و یک پاس استثنایی برای هم تیمی اش ارسال کرد ولی او قدر آن را ندانست. در دقیقه 80 پاس خوب الکساندر اروخین از سمت راست به آزمون رسید و مهاجم ایرانی زنیت با سری بالا و یک پاس عرضی زیبا به دهانه دروازه، آرتم زیوبا را صاحب موقعیت کرد ولی مهاجم بلند قامت زنیت که می توانست با یک تأثیرگذاری کوچک گل تساوی را به ثمر برساند، قدر پاس آزمون را ندانست و بزرگترین فرصت زنیت برای گل تساوی از بین رفت.

 

1644267

 

سردار پیش از این دروازه تیم های بزرگی را در فوتبال اروپا باز کرده و در 6 بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان این شانس را دارد که دوباره دست به این کار بزند البته او در تیمی بازی می کند که نسبت به همگروهی های مدعی و سرسختش باید کمی با احتیاط تر به میدان برود. بنابراین فرصت هایی که نصیب او و مهاجمان زنیت می شود، حداقلی است. با این حال او در همین حداقل ها هم فرصت تاریخ‌سازی در استمفوردبریج را داشت که موفق به انجام آن نشد اگر چه با تعویض همه مهره های تهاجمی و حضور 90 دقیقه ای سردار، مشخص است چه اعتمادی بین او و سرگئی سماک سرمربی تیم برقرار است. مربی که در پایان مسابقه تأکید کرد که سردار گلزن ترین مهره تهاجمی است. بازیکنی که شاید اگر خودش در موقعیت زیوبا قرار می گرفت، امروز چهارمین گلزن ایرانی به چلسی بعد از علی دایی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی بود.

 

1644268

 

البته داستان او و چلسی هنوز تمام نشده و بازی در سن پترزبورگ پیش روی آبی پوشان روس و شاگردان توخل خواهد بود. تیم پرستاره فاتح لیگ قهرمانان اروپا که نمایش سردار مقابل آنها مثل دیگر ستاره های ایرانی که تجربه این کار را داشته اند، بی استرس و با اعتماد به نفس و شجاعانه بود.

 

 

1644271

دیدگاه‌ها