کد خبر : 1780192 | 25 شهریور 1400 ساعت 12:12 | 35.2K بازدید | 11 دیدگاه

استقلال در انتخاب استراتژی اشتباه داشت؛

فاضلی: پرسپولیس ذهنیت برنده دارد

مربی فوتبال می گوید دلیل صعود پرسپولیس به مرحله بعدی آسیا ذهنیت برنده این تیم است و از آن طرف دلایل حذف استقلال و تراکتور را نیز عنوان می کند.

فاضلی: پرسپولیس ذهنیت برنده دارد

به گزارش ورزش سه، وحید فاضلی در مورد حذف استقلال از رقابت های آسیایی گفت: من فکر می کنم استقلالی ها از قبل تمرکز و ذهنیت برد نداشتند و چوب مسائل حاشیه ای قبل از بازی را خورد. بحث هایی که بین بازیکنان و مدیریت باشگاه و مسائل حاشیه ای که در نقل و انتقالات پیش آمد. مورد دومی که می توان به آن اشاره کرد این است که  از لحاظ فنی چوب عدم هماهنگی بازیکنانش را خورد و واقعا هارمونی لازم برای تیمی که بخواهد در لیگ قهرمانان آسیا را شرکت کنند نداشتند‌ و اگر بخواهیم ریز تر نگاه کنیم یک مقدار در انتخاب استراتژی در برخی دقایق بازی اشتباه شده بود. استقلال در ابتدا از سیستم ۱_۴_۵ استفاده می کرد و بعد از سیستم ۲_۵_۳ استفاده کرد و آن هافبکی که همانند مسعود ریگی فضا ها را پوشش بدهد نداشتند و از آن منطقه هم ضربه خوردند و اینکه به زمان نیاز دارند تا نفرات قدیمی با جدید هماهنگ شود.


او در مورد شکست تراکتور مقابل النصر و حذف از آسیا ادامه داد: به نظرم نتیجه یک بر صفر نتیجه خوبی برای تراکتور بود. نبود بازیکن، تغییر سرمربی و مسائل حاشیه‌ای و با همه اینها شکست یک بر صفر نتیجه آبرومندانه ای بود و امیدوارم که تیم پر طرفدار تراکتور در ادامه راه موفق شود و شاهد این باشیم که تیم های پرطرفدار با حداکثر قدرت شان وارد لیگ برتر شوند و در آسیا هم بتوانند برای فوتبال‌مان کسب آبرو کنند.

 

مربی فوتبال در خصوص پرسپولیس که تنها نماینده حال حاضر ایران در آسیا است و موفق شد استقلال تاجیکستان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد عنوان کرد: موردی که دارد به پرسپولیس برای کسب نتیجه کمک می‌کند ذهنیت بازیکنان است. پرسپولیس الان ذهنیت برنده دارند و هر کسی که در قالب تیم پرسپولیس قرار می‌گیرد با همان ذهنیت وارد زمین می شد و این موضوع خیلی دارد به این تیم کمک می کند و اینکه تغییرات کمی در تیم شان داشتند و فکر می‌کنم فقط رضا اسدی تنها بازیکن جدید تیم بود و با توجه به اینکه بازی اولش بود عملکرد نسبتاً خوبی داشت و واقعاً بازی سختی مقابل تیم جنگنده استقلال تاجیکستان داشت. من فکر می کنم تیمی همانند استقلال تاجیکستان در لیگ خودمان نداریم. آن ها خیلی پرسپولیس را اذیت کردند و واقعا خوشحالم که نماینده کشورمان توانست نتیجه لازم را بگیرد و به یک مورد باید اشاره کنم و اینکه کادر فنی پرسپولیس بر اینکه فلسفه خودشان را پیاده کنند پافشاری کردند که همین منجر به پیروزی پرسپولیس شد و در دقیقه ۹۰ بالاخره توانستند به گل برسند و انشاءالله در مراحل بعدی نماینده  کشورمان موفق باشد و نهایتاً قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

 

فاضلی که برای مربیگری چند پیشنهاد داشت در مورد اینکه چرا هدایت این تیم ها را قبول نکرد افزود: یکسری تیم‌ها لطف داشتند و به من پیشنهاد دادند ولی نهایتا به این نتیجه رسیدند که با گزینه‌های دیگر قرارداد ببندند و این طبیعت فوتبال است و ما مشکلی نداریم. صحبت های دیگر هم انجام شده و باید ببینیم که در نهایت با کدام تیم به توافق می‌رسیم.

دیدگاه‌ها