کد خبر : 1780231 | 25 شهریور 1400 ساعت 14:49 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

3 دونده ای که به آتش اوجاه خواهند سوخت؛

یک نقره المپیک از بریتانیا کم می شود

مدال نقره مسابقات دوی چهار در 100 متر توکیو 2020 از بریتانیا گرفته می شود.

یک نقره المپیک از بریتانیا کم می شود

به گزارش ورزش سه، تیم دوی 4 در 100 متر مردان بریتانیا موفق به کسب مدال نقره بازی های المپیک 2020 توکیو شد. به دلیل نقض قوانین دوپینگ توسط یکی از ورزشکاران این تیم اما به نظر می رسد که این مدال از بریتانیایی ها گرفته شود.

 

اوجاه ماه گذشته پس از مثبت شدن نمومه آزمایشی اش برای دو ماه تعلیق شد و اینک اگر نمونه دوم آزمایش دوپینگ او هم مثبت شود، نقره بازی های المپیک از تیم دوی 4 در 100 متر بریتانیا گرفته خواهد شد.

 

1644594

 

پرونده به دیوان داوری بخش مبارزه با دوپینگ ورزشی (CAS ADD) ارجاع شده است. تا کنون رای قطعی صادر نشده اما در صورتی که تخلف ورزشکار بریتانیایی اثبات شود، برنز کانادا به نقره ارتقا می یابد و چین که موفق به کسب مدال نشده بود از جایگاه چهارم به جایگاه سوم صعود کرده و صاحب مدال برنز المپیک خواهد شد؛ مگر اینکه اوجاه بتواند دلیل موجهی برای چگونگی ورود مواد ممنوعه به بدن خود ارائه دهد.

 

در نمونه اول اوجاه دو ماده Ostarine و S-23 ، که هر دو جزو مواد ممنوعه هستند ، مثبت بوده است. این مواد ممنوعه برای تقویت عملکرد عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد اما ورزشکاران در سطح حرفه ای که در مسابقات رسمی حضور می یابند اجازه استفاده از این مواد را ندارند.

دیدگاه‌ها