کد خبر : 1780236 | 25 شهریور 1400 ساعت 15:30 | 23.2K بازدید | 15 دیدگاه

استقلال تاجیکستان کیفیت بالایی داشت؛

آشوبی: پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود

فرزاد آشوبی معتقد است پرسپولیس باید مقابل تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند فوتبال بهتری ارائه کند.

آشوبی: پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود

به گزارش "ورزش سه"، فرزاد آشوبی پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه بازی در خط هافبک پرسپولیس و قهرمانی با این تیم را دارد، بازی سرخ‌ها در یک هشتم مقابل استقلال تاجیکستان را از دیدگاه فنی بررسی کرد و از نقاط قوت و ضعف، گل باور نکردنی ترابی و اولین بازی رضا اسدی با خبرنگار "ورزش سه" صحبت کرد.

 


*عملکرد پرسپولیس منطقی بود


پرسپولیس عملکرد مبتنی بر واقعیت و منطقی را در بازی به نمایش گذاشت. در بازی با اینکه تمایل داشت نمایش و قدرتش را به حریف دیکته کند احتیاط را هم در نظر داشت. در نیمه اول به یک شناخت عینی و واقعی از حریف رسید و در نیمه دوم به سبک و فرمتی که دوست داشت و از او می‌شناسیم بازی کرد و عملکرد خوبی داشت. غیر از این انتظار نمی‌رفت و نتیجه مورد نظر را به دست آورد.

 

 

*کیفیت پرسپولیس به تماشاگران حریف می‌چربید


من فکر می‌کنم پرسپولیس این توانایی را دارد که در مقابل هر تیمی ایده‌های خودش را به پیش ببرد و این اتفاق مقابل استقلال تاجیکستان هم افتاد و به ویژه در نیمه دوم تیم برتر زمین بود و با وجود تماشاگر یا حمایت‌هایی که از میزبان می‌شد، پرسپولیس کیفیت لازم را داشت تا مسکلی برایش پیش نیاید.

 

 

*استقلال شایسته حضور در این مرحله بود


استقلال تاجیکستان نشان داد بی دلیل نیست که در این مرحله حضور دارد و چطور توانسته در یک گروه سخت و با شکست دادن الهلال به اینجا برسد. این تیم فاکتور‌های بسیار خوبی داشت. به خصوص در فاز دفاعی و فاز انتقال واقعا تیم پرقدرت و باکیفیتی نشان داد و به نظرم تیم خوب و قابل احترامی بود.

 

 

*هنوز گل ترابی را درک نکرده‌ام


 نمی‌دانم چه چیزی باید درباره‌ گل ترابی گفت. شاید ترابی کاملا آگاهانه و با دید باز آن ضربه را روانه چارچوب کرده؛ البته بازیکن چپ پایی نیست و زدن ضربه با پای چپ به این شکل یک مهارت ویژه و خاصی می‌خواهد. حتی با پای تخصصی هم کار سختی است چه برسد به اینکه شما با پای غیر تخصصی بخواهی این کار را انجام دهی. نمی‌دانم مهدی قصدش شوت بود یا سعی کرد که با یک ارسال زود هنگام و رو به جلو سایر بازیکنان را در موقعیت خوبی قرار دهد. هنوز نمی‌دانم مهدی چه دیدگاهی زمان زدن ضربه داشته است‌. در هرحال هرچه بود خوشحالیم این توپ به گل تبدیل شد و واقعا حق پرسپولیس بود که این اتفاق بیفتد.

 

 

*پرسپولیس قدرت شکست هر سه تیم‌ دیگر را دارد


 اگر درباره‌ی سه حریف احتمالی که فردا مشخص می‌شود اگر بگوییم فرقی ندارد که با چه تیمی بازی کنیم شاید احساسی باشد. قطعا فرق خواهد داشت که باچه تیمی روبه رو می‌شود اما در مجموع فکر می‌کنم سطح  عملکردی که در این مرحله از سه تیم دیگر دیدیم، پرسپولیس توان و کیفیت را دارد و با هرکدام از این رقبا روبه رو شود می‌تواند از آن عبور کند. تقریبا تمام این تیم ها در بخش هجومی کیفیت و بازیکنان خوبی را دارند اما در سایر بخش‌ها از آن کیفیتی که برای داشتن یک گروه همساز و یک دست نیاز است را ندارند. پرسپولیس از این بابت فرم خیلی بهتری دارد. آن‌ها خط حمله خوبی دارند اما در سایر خطوط نسبت به بخش هجومی کیفیت پایین تری دارند‌ و این عدم توازن کیفیت تمام تیم می‌تواند کار را برای آنها سخت کند.

 


*بازی دادن به سید جلال هوشمندانه بود


به نظر من سیدجلال حسینی این توان را دارد که باز هم به پرسپولیس کمک کند و خیلی تصمیم هوشمندانه‌ای بود که سید جلال بازی کرد و با توجه به مدت کمی که بازیکنان جدید برای بودن در تیم و هماهنگ شدن با سایر تیم داشتند، کمترین تغییر را در نفرات پرسپولیس شاهد بودیم و فقط رضا اسدی از ابتدا در ترکیب قرار گرفت. رضا اسدی هم برای بازی اول خیلی امیدوار کننده ظاهر شد و فکر می‌کنم در ادامه این روند و هماهنگی بیشتر می‌تواند کمک کننده باشد. من او را به عنوان جانشین احمد نوراللهی نمی‌دانم چون مدل بازی نوراللهی به شکلی است که شبیه او کم داریم. ولی رضا اسدی می‌تواند با کیفیت و توانمندی‌ها خاص خودش به پرسپولیس کمک کند و من اعتقادی به قیاس او با کس دیگری را ندارد.

 

 

*پیشرفت پرسپولیس در این زمینه الزامی‌است


پرسپولیس باید در بازی‌هایی که تیم‌های مقابل بازی بسته‌ای را ارائه می‌دهند پیشرفت کند. گاها این اتفاق افتاده ولی بعضی وقت‌ها بازی مقابل چنین تیم‌هایی برای پرسپولیس بسیار سخت شده؛ در این بخش که اگر تیم حریف بسته بازی می‌کند، ما باید به شکلی عمل کنیم که این فشردگی را بشکنیم و پرسپولیس باید در این زمینه به رشد و کیفیت بهتری برسد. بحث من گل‌زنی و جلو کشیدن حریف نیست چون تیمی که عقب می‌رود خیلی سخت است او را از آن حالت خارجش کنی. بحث این است که اگر حریف خیلی بسته بازی کرد، شما باید صاحب راهکارهایی باشید که آن تراکم را بشکنید و از آن فشردگی عبور کنید که اگر گل شود، ایده‌آل است.

 

 

*امکان حذف سرخ‌ها فقط در پنالتی بود


اگر ترابی آن گل را نمی‌زد هر چیزی ممکن بود. امکان حذف شدن پرسپولیس فقط در ضربات پنالتی بود چون روند بازی به شکلی بود که اگر به وقت اضافه هم می‌رفت تیمی که شانس گل‌زنی داشت، پرسپولیس بود. پرسپولیس به لحاظ کیفی کاملا از حریف بهتر بود و دو تیم قابل قیاس نبودند که این برتری شامل توانمندی ذهنی، بدنی و... می‌شود که در همه این‌ها تیم یحیی بهتر بود. به نظر من پرسپولیس این توان را دارد مدعی قهرمانی باشد ولی فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است.

 

دیدگاه‌ها