کد خبر : 1780239 | 25 شهریور 1400 ساعت 15:44 | 89.1K بازدید | 28 دیدگاه

با حذف کاوازاکی فرونتاله؛

پرسپولیس در انتظار صعود به رنک یک آسیا

با حذف کاوازاکی فرونتاله، حالا سرخپوشان پایتخت امیدوارند تا با صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، رتبه نخست قاره از وبسایت فوتبال دیتابیس بگیرد.

پرسپولیس در انتظار صعود به رنک یک آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم کاوازاکی فرونتاله ژاپن که تنها یک گام تا قهرمانی در جی لیگ فاصله دارد، این هفته در ضربات پنالتی مغلوب اولسان هیوندای، مدافع عنوان قهرمانی ACL شد تا فرصت صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا را از دست بدهد و البته در آستانه از دست دادن رتبه یک آسیا نیز باشد.

 

کاوازاکی که مدتهاست از سوی وبسایت فوتبال دیتابیس به عنوان بهترین تیم قاره آسیا شناخته می‌شود، دو بازی متوالی با توکوشیما و کاشیما آنتلرز خواهد داشت و با کسب یک پیروزی از قهرمانی اش در لیگ ژاپن دفاع خواهد کرد. آنها از سال 2017 سه بار جی لیگ را فتح کرده‌اند.

 

اما در غیر این صورت و باتوجه به حذف از لیگ قهرمانان آسیا، هیچ بعید نیست که فرونتاله رتبه یک آسیا را به یکی از تیمهای پایین تر از خود بدهد. پرسپولیس که در سالهای اخیر با نتایج درخشان همواره در بین 5 تیم برتر آسیا قرار داشته، حالا با کسب قهرمانی لیگ برتر به جایگاه دوم آسیا رسیده و جدی ترین تهدید علیه کاوازاکی محسوب می‌شود.

 

1644606

 

اگر پرسپولیس ماه آینده بازی یک چهارم نهایی را با پیروزی پشت سر بگذارد، احتمالا به رتبه نخست آسیا صعود خواهد کرد که در این صورت برای نخستین بار تیمهای ملی و باشگاهی ایران رنک یک آسیا را به خود اختصاص خواهند داد.

 

این در حالی است که باتوجه به حضور چونبوک موتورز، اولسان هیوندای و الهلال در مرحله یک چهارم نهایی، حذف پرسپولیس از آسیا، رتبه اول غرب آسیا و دوم قاره را به خطر خواهد انداخت.

 

نکته مهم اینکه فوتبال دیتا بیس یکی از وبسایتهای ارائه آمار در رده باشگاهی است که رنکینگ ایران و آسیا را هم منتشر می‌کند و ای اف سی برخلاف رنکینگ ملی، در رده باشگاهی چنین رده بندی را ارائه نمی‌کند.

دیدگاه‌ها