کد خبر : 1780246 | 25 شهریور 1400 ساعت 16:49 | 18.6K بازدید | 12 دیدگاه

رییس اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال:

جام جهانی 2 سال یک‌بار؟ این فقط به سود فیفاست

رییس اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال از مشورت نکردن فیفا با ذی‌نفعان قبل از ارائه برنامه دوسالانه جام جهانی انتقاد کرد.

جام جهانی 2 سال یک‌بار؟ این فقط به سود فیفاست

به گزارش "ورزش سه"، کنگره فیفا در ماه می و پس از درخواست فدراسیون فوتبال عربستان، با تحقیق جدی‌تر درباره تغییر تقویم برگزاری مسابقات جام جهانی موافقت کرد. آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال، که حالا مدیر توسعه جهانی فوتبال است این ایده را پیش برده و شروع به مشاوره با بازیکنان و مربیان سابق کرده است.

 

 

1604085

 

 

مسابقات انتخابی ملی در طرح او به دو یا سه وقفه محدود خواهند شد و یک تورنمنت در پایان هر فصل برگزار خواهد شد. جام جهانی نیز هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. ونگر در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که تعداد دیدارهای ملی به نسبت شرایط فعلی در طول فصل بسیار کمتر خواهد شد و پیش از آغاز هر فصل 25 روز استراحت برای بازیکنان قطعا اعمال می‌شود.

 

در همین رابطه رییس اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال از مشورت نکردن فیفا با ذی‌نفعان قبل از ارائه برنامه دوسالانه جام جهانی انتقاد کرد و اعلام کرد این برنامه با افزایش فشار بیش‌تر به تقویم بین‌المللی نگرانی‌های جدی ایجاد کرده است.

 

 

1644612

 

 

یوناس بائر هافمن دبیر کل اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال خواستار بحث گسترده‌تری در مورد این پیشنهادات شد.

بائر هافمن گفت:« ایده اشتباهی است. این امر مستلزم رهبری است که من چند سال اخیر در فوتبال ندیده‌ام. در واقع از منافع رقابت‌های خود دور شوید و بحث گسترده‌تری داشته باشید. اعتماد به مقدار زیادی بین موسسات در فوتبال از دست رفته است. بهتر است فیفا با نهادهای دیگر مشورت کند، تصمیم‌های کلان را با بررسی‌های دقیق بگیرد، منافع همه در نظر گرفته شود و تنها به خود فکر نکند.»

دیدگاه‌ها