کد خبر : 1780252 | 25 شهریور 1400 ساعت 17:58 | 23.4K بازدید | 8 دیدگاه

الهلال مقابل پرسپولیس حرفی نخواهد داشت؛

منافی: مهدی عبدی در تاجیکستان کم کار بود

جواد منافی پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید حریف اصلی پرسپولیس از شرق آسیاست و پرسپولیس امسال هم به فینال می‌روند.

منافی: مهدی عبدی در تاجیکستان کم کار بود

به گزارش "ورزش سه"، جواد منافی پیشکسوت پرسپولیس که در یک مقطع هم در کادر فنی پرسپولیس حضور داشت؛ در خصوص بازی سرخ‌ها با استقلال تاجیکستان صحبت کرد. او پرسپولیس را امسال هم فینالیست می‌داند و می‌گوید یحیی باید خود را برای رویارویی با حریف کره‌ای یا ژاپنی آماده کند.


مشروح این مصاحبه را در این صفحه می‌خوانید.

 

*شرایط پرسپولیس برای این دیدار خاص بود
چون پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ بعد از بیست روز استراحت تمرینات را آغاز کردند در شرایط مسابقه نبودند و بازی رسمی نداشتند ولی تیم حریف در دوران مسابقات بوده است. چمن مصنوعی که تیم تاجیکستان داشت هم یکی دیگر از مشکلات بود. بازیکنان جدیدی که جذب شده و جایگزین شده بودند هنوز با تیم مچ نشده بودند. این چند نکته‌ای بود که برای پرسپولیس وجود داشت چون از بازی‌های رسمی دور بود انتظار این بود بازی شرایط خاص خودش را داشته باشد چون آن تیم هم بازی‌ها را پخش نمی‌کرد تا پرسپولیس نتواند آن را آنالیز کند و کلا تیم مرموزی بود. با این شرایطی که پرسپولیس داشت بازی را خیلی خوب شروع کرد و یک ربع اول بازی دست پرسپولیس بود.

 

*استقلال خوب سازماندهی شده بود 
 استقلال تاجیکستان آمده بود کار دفاعی انجام دهد و برای این کار برنامه داشت و تمرین کرده و لایه‌های دفاعی را بسته بود. روزنه‌هایی که پرسپولیس می‌توانست از آن به گل برسد را به خوبی می‌بست و دوندگی بسیار خوب و شدیدی داشتند. در هنگام‌توپ گیری نیر با سه الی چهار بازیکن خیلی خوب در ضد حمله شرکت می‌کردند. با اینکه پرسپولیس از شرایط آرمانی دور بود اما مالکیت توپ دست پرسپولیس بود و توپ را خوب به گردش در می‌آورد اما زمانی که باید موقعیت ایجاد می‌کردند لایه‌های دفاعی تیم حریف باعث می‌شد توپ به خط فوروارد پرسپولیس نرسد.

 

*عبدی کم کار و علیشهر جلیلوف عالی بود
 فکر می‌کنم عبدی کم کار ترین بازیکن پرسپولیس بود که توپ به او نمی‌رسید و نمی‌توانست خودش را در موقعیت گل زنی قرار دهد چون در لایه‌های دفاعی تیم حریف بود. در نیمه اول شرایط بدی برای پرسپولیس نبود و تیم حریف هم برای ضد حمله برنامه داشت. شماره ده آن‌ها، علیشهر بازیکن خوب و تاثیر گذاری بود و هر زمان که توپ به او می‌رسید برای پرسپولیس خطر ساز می‌شد. با این شرایطی که پرسپولیس داشت توانست از این مرحله عبور کند و با این گلی که در دقیقه آخر زدند به یک چهارم رسیدند. 

 

*ترابی می‌خواست سانتر کند که گل شد
مشخص است که ترابی در آن شرایط نمی‌خواست شوت بزند و فکر می‌کنم رفته بود که توپ را سانتر کند و خوشبختانه توپ به سمتی رفت که گلر فکرش را نمی‌کرد توپ این طور در چارچوب قرار بگیرد و همه غافلگیر شدیم. زمانی به گل رسیدیم که دیگر آن‌ها زمانی برای جبران نداشتند و فکر می‌کنم اگر به دو وقت اضافه می‌کشید و به پنالتی‌ها می‌رفت کار سخت می‌شد.

 

*وحید امیری در خط هافبک بهتر جواب می‌دهد
پست اصلی من دفاع چپ بوده و فکر می‌کنم سعید آقایی بد بازی نکرد؛ با توجه به اینکه در چند بازی آخر زیاد به او میدان داده نشد و بیشتر وحید امیری در پست دفاع چپ بازی می‌کرد و بعد از این همه مدت که به جناح چپ برگشته بود بازی قابل قبولی را ارائه داد. وحید امیری پست تخصصی‌اش دفاع نیست و اگر در بال چپ و راست بازی کند مثمر ثمرتر خواهد بود. ولی او آچار فرانسه تیم شده و هرنقطه‌ای که به او احتیاج داشته باشند بازی می‌کند. من فکر می‌کنم اگر با دو فوروارد خوب در ترکیب بازی کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. مثلا عیسی و عبدی در خط حمله بازی کنند و وحید در بال چپ باشد بهتر است.

 

*حریف اصلی پرسپولیس از شرق آسیا می‌آید
امسال پرسپولیس می‌تواند کار ناتمام خود را تمام کند. شرایط پرسپولیس خوب است و امسال می‌تواند قهرمانی آسیا را به هواداران هدیه دهد و بعد از دو نایب قهرمانی به این مهم دست یابد. حریف‌های پرسپولیس دو تیم عربی و یک تیم اماراتی نیستند بلکه حریف اصلی پرسپولیس از شرق آسیا می‌آید و از تیم‌های ژاپنی یا کره‌ای خواهد بود. امیدوارم امسال هم به فینال برسیم و پرسپولیس لیاقت و شخصیت قهرمانی را دارد و علی رغم جدا شدن سه بازیکن، اگر خدا کمک کند می‌توانیم قهرمان شویم.

 

*فرقی ندارد حریف بعدی چه تیمی است
ما وقتی می‌خواهیم تا فینال برویم فرقی نمی‌کند حریف‌هایمان چه تیم‌هایی باشند. سرخ‌ها الان در شرایط آرمانی هستند و تیم‌هایی مثل الهلال مقابل پرسپولیس آن چنان حرفی برای گفتن نخواهند داشت و ما می‌توانیم آن‌ها را ببریم. بازی سه حریف احتمالی تقریبا یک شکل است و باید برای پیروزی بجنگیم.

دیدگاه‌ها