کد خبر : 1780361 | 26 شهریور 1400 ساعت 16:48 | 70.5K بازدید | 38 دیدگاه

از ملی پوشان پرتعداد تا خارجی‌های باکیفیت؛

فیفادی، به ضرر پرسپولیس یا الهلال؟

تیمهای پرسپولیس و الهلال تنها چهار روز پس از فیفادی به مصاف هم خواهند رفت.

فیفادی، به ضرر پرسپولیس یا الهلال؟

به گزارش "ورزش سه"، با انجام قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مشخص شد که پرسپولیس و الهلال، تیمهایی که بسیاری این دو تیم را دارای شانس بیشتر برای صعود به فینال می‌دانند، باید باهم دیدار کنند؛ مسابقه‌ای بین قهرمان ایران و عربستان که آخرین چهار فصل گذشته به انجام رسیده بود.

 

نکته جالب اینکه در فصل 2017 سه بازی در عمان و یک بازی در امارات برگزار شد و باتوجه به برگزاری بازیهای ایران و عربستان در زمین بی طرف، هیچ یک فرصت میزبانی پیدا نکردند. اما حالا سعودی‌ها پس از پذیرایی از فولاد و استقلال، این بار میزبان پرسپولیس خواهند بود.

 

نکته مهم این بازی، تاریخ برگزاری آن است که برای 4 روز بعد از فیفادی (20 مهر) برنامه ریزی شده و بنابراین لئوناردو ژاردیم و یحیی گل‌محمدی کار بسیار دشواری برای آماده سازی تیم خود خواهند داشت. اما در این بین کدام تیم ضرر بیشتری را متحمل خواهد شد؟

 

 

* پرسپولیس 3 - الهلال 9
اگر فیفادی قبلی تیمهای ملی مبنا باشد، الهلال شش ملی پوش بیشتر از پرسپولیس دارد. هروه رنار برای دیدار با عمان و ویتنام، 9 بازیکن از تیم آبی پوش ریاض را به اردو فراخواند که در بین آنها بازیکنانی از سه خط مختلف دیده می‌شدند: علی البلیهی، محمد البریک، عبدالله عطیف، یاسر الشهرانی، محمد کنو، سلمان الفرج، سلم الدوساری، صالح الشهری و عبدالله الحمدان. در این بین عطیف به دلیل مصدومیت اردوی بعدی تیم ملی و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را از دست داده است.

 

پرسپولیس اما تنها سه ملی پوش دارد: میلاد سرلک، مهدی ترابی و وحید امیری. نکته مهم این است که اگر جدایی کنعانی و نوراللهی و مصدومیت کامیابی‌نیا اتفاق نمی‌افتاد، سرخپوشان با تعداد ملی پوش بیشتری پای به فیفادی می‌گذاشتند اما حالا تعداد عناصر ملی این تیم کاهش یافته است.

 

در ترکیب الهلال، محمد کنو، سلمان الفرج، یاسر الشهرانی و سالم الدوساری بازیکنان فیکس تیم ملی هستند و در پرسپولیس وحید امیری بازیکنی بی جانشین به نظر می‌رسد.

 

* امتیاز مثبت الهلال و عربستان
اگرچه تعداد ملی پوشان الهلال از پرسپولیس بیشتر است اما در یک نقطه، آبی پوشان ریاض نسبت به پرسپولیس برتری دارند و آن هم میزبانی از لیگ قهرمانان و دو میزبانی متوالی فیفادی است. یعنی تیم ملی عربستان هر دو بازی خود برابر ژاپن و چین را در ریاض برگزار خواهد کرد و بعد از آن هم بازیکنان النصر و الهلال بدون مسافرت، وارد لیگ قهرمانان خواهند شد.

اما تیم ملی ایران باید یک بار برای بازی با امارات به این کشور سفر کند و پس از برگزاری بازی سنگین مقابل کره جنوبی، ملی پوشان پرسپولیس باید راهی عربستان شوند. یعنی در یک هفته دو سفر خارجی را تجربه خواهند کرد.

 

* تاثیر خارجی‌های باکیفیت الهلال
الهلال اگرچه 9 ملی پوش خود را در اختیار نخواهد داشت اما 4 خارجی باکیفیت این تیم می‌توانند این خلا را پر کنند. جونگ سونگ مدافع کره ای، متئوس پریرا ستاره خط هافبک و زوج موسی مارگا و بافاتیمبی گومیس چهار سهمیه خارجی الهلال را تشکیل داده‌اند که می‌توانند تفاوت دو تیم را رقم بزنند.

 

نکته ای که کیفیت بازیکنان خارجی الهلال را روشن می‌کند این است که محمد الحردان و صالح الشهری دو مهاجم دعوت شده به تیم ملی از این تیم، نیمکت نشینان گومیس و مارگا هستند.

 

در پرسپولیس، تنها بوژیدار رادوشویچ گلر ذخیره پرسپولیس در فهرست خارجی‌ها قرار دارد و سرخپوشان به دلیل محرومیت از خرید خارجی، سه سهمیه دیگر خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها