کد خبر : 1780369 | 26 شهریور 1400 ساعت 17:46 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

با تشکیل وبینار؛

اعتراض 10 داور به انتصابات کمیته داوران

تعدادی از داوران باتجربه کشور با تشکیل وبیناری به چیدمان داوری توسط فدراسیون اعتراض کردند.

به گزارش "ورزش سه"، در این وبینار که با حضور داوران شناخته شده فوتبال کشور برگزار شده، نام چهره‌هایی نظیر حسین عسگری، محمد فنایی، علی خسروی، محسن ترکی، سعید مظفری زاده و ... به چشم می‌خورد؛ داورانی که تعدادی از آنها سابقه حضور در رقابت‌های جام جهانی و المپیک را دارا هستند و حالا نسبت به عملکرد فدراسیونِ عزیزی خادم در انتصابات داوری و برخی مسائل دیگر معترضند.


این اعتراض با تشکیل وبیناری با حضور 10 داور برگزار شده و در پایان جلسه با نوشتن صورتجلسه‌ای 10 بندی نسبت به عملکرد فدراسیون و کمیته داوران هشدار داده شده است. در این صورتجلسه 10 بندی ضمن ضمیمه شدن اساسنامه کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال، مهم ترین مسئله انتصاب‌های کمیته داوران است، که طبق ادعای اعضای این وبینار با اساسنامه فدراسیون فوتبال منطبق نیست.


از موارد قابل توجه این صورتجلسه می توان به الزام در عدم وابستگی رئیس و اعضای کمیته داوران به باشگاه‌های فوتبال،  تعریف پست نایب رئیس برای کمیته داوران، انتخاب اعضای کمیته داوران از میان داوران بازنشسته و باسابقه، انتخاب نشدن رئیس کمیته داوران از میان اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، مبنا قرار دادن آئین نامه فیفا، تغییر ساختار آموزش داوری، رعایت معیارهای فیفا برای انتخاب داوران در رشته‌های مختلف برای معرفی در مجامع بین المللی و ... اشاره کرد.


نکته جالب توجه دیگر در این صورتجلسه تاریخ آن است. این نامه دو هفته پیش از سوی تیم برگزار کننده این وبینار در اختیار حسن کامرانی فر نایب رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفته، ولی چون رئیس فدراسیون به صورت رسمی پس از مطلع شدن واکنشی به آن نداشته، تصمیم بر رسانه‌ای شدن محتویات این وبینار گرفته شده است.

 

1644820

 

1644821

دیدگاه‌ها