کد خبر : 1780464 | 27 شهریور 1400 ساعت 12:28 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

به مسابقات برون مرزی نیاز داریم

اوجاقی: ملی‌پوشان ووشو در شرایط آرمانی نبودند

سرمربی تیم ملی ووشو ایران گفت: ملی‌پوشان ما از شرایط آرمانی دور هستند و به مسابقات برون مرزی نیاز داریم اما رقابت‌های لیگ شروع خوبی بود.

اوجاقی: ملی‌پوشان ووشو در شرایط آرمانی نبودند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حسین اوجاقی درباره برگزاری و اتمام لیگ برتر ووشو با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد، توضیح داد: با توجه به اینکه در مسابقات امسال هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردیم، همه تیم‌ها تست دادند و در همه هتل‌هایی که اسکان داشتند، همه اتاق‌ها تک نفره بود. خوشبختانه همه پروتکل‌ها رعایت شد و برگزاری مسابقات هم کاملا با رعایت بهداشت بود.

 

او افزود: همه اعضای تیم‌ها در سالن وارم آپ بودند و تنها دو نفری که قصد مبارزه داشتند با تک نفری که قصد اجرای فرم داشت وارد سالن می‌شدند. سعی کردیم با رعایت همه پروتکل‌ها مسابقات را در فضایی کاملا امن برگزار کنیم.

نایب رئیس فدراسیون ووشو درباره سطح فنی لیگ نیز گفت: کیفیت مسابقات از نظر فنی خوب بود و در بخش داوری هم همه داوران مدارک بین‌المللی داشتند. البته ورزشکاران چون دو سال از مسابقات آسیایی و برون مرزی دور بودند، کیفیت خودشان را نداشتند اما در واقع راضی کننده بود. در مجموع می‌توانستیم بهتر باشیم. به نظرم رفته رفته ووشوکاران آماده‌تر خواهند شد.

 

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: اکثر قهرمانان ما هم در لیگ امسال حضور داشتند و این یعنی کم کم در کوران مسابقات قرار می‌گیرند و آماده‌تر خواهند شد. من فکر می‌کنم ما تا حد زیادی به اهداف خودمان از برگزاری لیگ دست پیدا کردیم.

او درباره بدون حاشیه برگزار شدن فینال لیگ امسال نیز اظهار کرد: واقعیت این است که سال گذشته هم مشکل نبود، اما باید این در فرهنگ جامعه ورزش ما باشد که رأی داور را قبول کنیم. ما امسال برای جلوگیری از مشکل، برای اولین بار فینال تالو و ساندا را باهم برگزار کردیم.

 

اوجاقی در پاسخ به این سوال که برنامه کادر فنی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چیست؟ توضیح داد: ما مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو داریم و نفرات برتر این مسابقات یعنی نفرات اول، دوم و سوم‌های مشترک در هر وزن را به تیم ملی دعوت می‌کنیم. راه ورود به تیم ملی فقط و فقط مسابقات قهرمانی کشور است، بجز پنج نفری که در شانگهای مدال گرفتند.

 

سرمربی تیم ملی ساندای ایران گفت: ووشو رشته‌ای است که مثل سال‌های گذشته می‌تواند در بازی‌های آسیایی مدال بیاورد. ما دو سال مسابقات نداشتیم و باید تدارک خوب در نظر بگیریم چون دو سال است بازی برون مرزی نرفته‌ایم و ووشوکاران از شرایط آرمانی دور هستند. باید مسابقات برون مرزی خوبی را با تیم‌های غیر آسیایی داشته باشیم که ملی‌پوشان با سطح خوبی عازم بازی‌های آسیایی شوند.

 

مدیر فنی تیم‌های ملی ووشو، در مورد آمادگی فعلی ملی‌ پوشانی چون محمدسیفی، آهنگریان، خورشیدی و ... نیز اظهار کرد: از نظر من ملی‌پوشان هنوز با نقطه آرمانی که مد نظرمان بود فاصله دارند و باید با تمرینات ویژه به آن سطح خوبی که می‌خواهیم برسیم ولی لیگ، شروع خوبی بود.

دیدگاه‌ها