کد خبر : 1780471 | 27 شهریور 1400 ساعت 12:56 | 239K بازدید | 95 دیدگاه

آنها تاکتیک محور نیستند و به بازیکنان اتکا دارند؛

مطهری: یک ستاره داریم که مقابل الهلال رو می‌کنیم!

حمید مطهری می‌گوید از کار انداختن ستاره‌های الهلال این تیم را به زانو درخواهد آورد چرا که این تیم به بازیکنانش تکیه دارد و تاکتیک محور نیست.

مطهری: یک ستاره داریم که مقابل الهلال رو می‌کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی لیگ قهرمانان، پرسپولیس را در مقابل الهلال عربستان قرار داد تا قرمزها با سخت‌ترین قرعه امسال خود مواجه شوند. این بازی در حالی برگزار خواهد شد که پرسپولیس هیچ بازی رسمی ای نخواهد داشت و همین موضوع کار را برای شاگردان گل‌محمدی سخت می‌کند.

 

یک روز پس از قرعه‌کشی، گفتگویی را با حمید مطهری، مربی تیم پرسپولیس در خصوص دیدار با استقلال تاجیکستان و همچنین رویارویی با الهلال انجام دادیم و در خلال این مصاحبه، درخصوص شرایط آماده سازی پرسپولیس و همچنین بازیکنان جوان این تیم پرسیدیم.

بحث با او درباره بازیکنان جدید پرسپولیس نیز انجام شد و اینکه چه کسی قرار است جای احمد نوراللهی را پر کند؟ مطهری همچنین به افزایش پاداش پرسپولیس در حساب ای اف سی نیز اشاره کرد و در این باره نظر خود را گفت.

این گفتگو را می‌خوانید:

 

* باید جلیلوف را از کار می‌انداختیم
گفته بودم که بازی استقلال تاجیکستان دیدار سختی خواهد بود. آنها تیمی بودند که از لحاظ سازمان دفاعی منظم کار می‌کردند. شما بازیهای این تیم را اگر می‌دیدید، می‌فهمیدید که خیلی تیم منظمی بودند. نکته اصلی تاکتیکی استقلال، دفاع خوب و انتقال سریع به حمله با نقش آفرینی منوچهر جلیلوف شماره 10 این تیم بود. آنالیزهای ما نشان می‌داد که باید این انتقال را متوقف کنیم و همچنین راه‌های مختلفی را برای حمله روی دروازه استقلال طراحی کردیم. اگر در 20 دقیقه اول گل می‌زدیم، شرایط فرق می‌کرد و آنها باید روی دروازه ما حمله می‌کردند و بازتر می‌شدند اما این اتفاق رخ نداد. انصافا حملات خوبی انجام دادیم اما به هر حال هرچه گذشت کار سخت تر شد. در نهایت باید خدا را شاکر باشیم که توانستیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

 

1644989

 

* ای اف سی چگونه میزبانی می‌دهد؟
برخورد مردم و مسئولان تاجیکستان با ما برخورد خیلی خوبی بود چون مردم دو کشور نزدیکیهای فرهنگی زیادی دارند. اما از لحاظ امکانات من تعجب می‌کنم که ای اف سی چگونه به این کشورها میزبانی می‌دهد؟ چمن ورزشگاه مصنوعی بود و زمین تمرین خوبی هم نداشت و رختکن هم در شرایط ایده آل قرار نداشت.

 

* بازی مقابل تماشاگران سخت بود
من نمی‌دانم در شرایط کرونایی هواداران چگونه به ورزشگاه آمدند و خیلیهایشان هم ماسک نداشتند. اما به هر حال جذاب بود و البته سخت. خیلی سخت چون ما مدت زیادی در مقابل تماشاگران بازی نکرده بودیم اما جذاب از این نظر که شرایط مسابقه را بهتر می‌کرد. در مجموع برای ما بازی سختی بود چون ما در شرایط مسابقه نبودیم و فقط دو سه بازی تدارکاتی انجام دادیم که آن ها تفاوت زیادی با بازی رسمی دارد. باید یک خسته نباشید جانانه به بچه‌ها بگویم که مثل همیشه با تعهد بالا کار کردند.

 

* استقلال در شرایط ریتم بازی بود
این مشکل برای هر سه نماینده ایران وجود داشت. شما هر چقدر بازی دوستانه داشته باشید، شرایط بهتری خواهید داشت. ما ریتم بازیمان متفاوت بود چون در شرایط بازی رسمی نبودیم. شما هرچقدر هم که بازی دوستانه انجام بدهید، مثل این نخواهد بود که به ورزشگاه امام رضا یا فولاد آره نا بروید و یک بازی رسمی کنید. استقلال تاجیکستان در شرایط ریتم بازی بود.

 

1644990

 

* سعی کردیم تغییراتمان حداقلی باشد
باتوجه به اینکه تایم خیلی کمی برای آماده سازی داشتیم، سعی کردیم با تغییرات کم شروع کنیم. تلاشمان این بود بازیکنان را به زمین بفرستیم که تاکتیک‌های تیمی را می‌دانند و با شرایط تیم بیشتر آشنا هستند. به این شکل ریسک را در این بازی کاهش دادیم و فقط یک بازیکن جدید در ترکیب اصلی داشتیم. بازیکنان ما نهایت تلاششان را کردند که خودشان را نشان بدهند و تیم هم به پیروزی برسد.

 

* سرلک جانشین نوراللهی؟ نه، اینطور نیست
بچه‌‌های ما شرح وظایف متفاوتی دارند و این برای میلاد سرلک و رضا اسدی هم وجود دارد. یک مواقعی بود که میلاد [سرلک] عقب می‌ماند و رضا [اسدی] جلو می‌رفت و برعکس. اینطور نبود که یک نفر ثابت همیشه عقب بماند و این تغییر می‌کرد. فقط تلاش ما این بود که وقتی از بین سرلک و اسدی یکی در جلو حضور دارد، دیگری عقب بماند تا غافلگیر نشویم. ما سعی می‌کنیم هافبک‌هایمان باکس تو باکس باشند و به این شکل بازی را بگیریم.

 

* افت پرسپولیس؟ زمان بسیار کمی داشتیم
اینطور نیست که پرسپولیس افت کرده باشد. ما از لحاظ فرصت و تایم محدودیت داشتیم اما سعی کردیم بچه‌ها را آماده بازی کنیم. ما باید در مدت باقی مانده تا بازی الهلال از شرایط فیزیکی و تاکتیکی پیشرفت کنیم چون این بازی بسیار سختی خواهد بود.

 

* همه تیمها از پرسپولیس می‌ترسند
الهلال و النصر شرایط میزبانی دارند و همچنین از نظر امکانات و ساختار آنها با تیمهای ایرانی قابل مقایسه نیستند. اما ما ایرانیها مرد روزهای سخت هستیم و نباید فراموش کنیم تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، نباید به قرعه نگاه کند. باید انقدر جنگجو و مبارز باشیم که هر حریفی را شکست دهیم و قهرمان شویم. الان واقعیت این است که در سطح قاره آسیا همه تیمها از ما می‌ترسند.

 

1644991

 

* الهلال تاکتیک محور نیست و به ستاره ها تکیه دارد
متاسفانه چون در تاجیکستان بودیم نتوانستم بازی استقلال - الهلال را ببینم. اما خلاصه بازی را نگاه کردیم و چیزی که بارز بود، تکیه الهلال به بازیکنانش بود. به نظرم الهلال تاکتیک محور نیست و بازیکن محور است و بیش از حد به پریرا، مارگا و گومیس اتکا دارد. آنها متکی به ستاره هستند و ما باید تلاش کنیم تا این بازیکنان را کنترل کنیم و با دفاع تیمی خوب، اجازه ندهیم آنها در یک لحظه کارشان را انجام دهند. باید به بازیکنان آنها نزدیک باشیم و نگذاریم بعد از کنترل توپ کارشان را کنند. هدف ما این خواهد بود که تاکتیک تیمی خودمان را به الهلال دیکته کنیم و بازی مالکانه و هوشمندانه را به نمایش بگذاریم. می‌دانم سخت است اما کار نشد ندارد و ما به بچه‌های خودمان ایمان داریم. اگر آنها ستاره‌های زیادی دارند و درباره اش صحبت می‌کنند، ما یک ستاره داریم؛ آنهم پرسپولیس است که در مقابل الهلال می‌تواند هر کاری کند.

 

* بازی‌های تیم ملی هم اهمیت دارند
ما هیچ درخواستی از اسکوچیچ نداریم و این تصمیم آنهاست. ما با افتخار همیشه بازیکنان و مربیانمان را در اختیار تیم ملی گذاشتیم و از این قصه ضربه هم خوردیم اما فراموش نکنیم که بازیهای ملی هم مهم هستند. پرسپولیس همیشه نهایت همکاری را با تیم ملی داشته و خواهش من از فدراسیون این است که همیشه کنار باشگاه‌ها باشد و نه در مقابلشان.

 

* باید توجه بیشتری به این گروه بشود
شما می‌بینید که با زحمات کل تیم و بازیکنان، این درآمد از پاداش آسیایی برای باشگاه ایجاد شده. درست است که این پول بلوکه است و به صورت ناجوانمردانه در اختیار باشگاه قرار نمی‌گیرد اما به هر حال بسیار اهمیت دارد. گروهی که اینطور آمده درآمدزایی کرده، حقش بسیار بیشتر است. باشگاه باید توجه بیشتری به بازیکنان کند و می‌بینید که گروه فنی ما هم در نهایت تعهد و صداقت کار می‌کند.

دیدگاه‌ها