کد خبر : 1780481 | 27 شهریور 1400 ساعت 13:43 | 13.9K بازدید | 1 دیدگاه

قدرت‌نمایی چین در برابر ژاپن با برگزاری مسابقات ملی

کشور چین با برگزاری مسابقات ملی همزمان با آماده شدن برای المپیک زمستانی 2022 در پکن، قدرت خود در ساماندهی تورنمنت‌های ورزشی را نیز به رخ ژاپن کشید.

قدرت‌نمایی چین در برابر ژاپن با برگزاری مسابقات ملی

به گزارش "ورزش سه"، ژی جینپیگ، رییس جمهور چین، این هفته در افتتاحیه مسابقات معروف به مسابقات ملی در ورزشگاه پر از جمعیت ژی‌آن شرکت کرد. این رویداد بزرگ که کاملا با قوانین المپیک پیش می‌رود، هر چهار سال یکبار در چین برگزار می‌شود. این مهم‌ترین آزمایش برای چین پیش از برگزاری المپیک زمستانی 2022 است.


برگزای چنین مراسم ورزشی برگزاری در فاصله کمی پس از پایان مسابقات المپیک توکیو 2020 در عین حال پیام خاصی را نیز مخابره می‌کند: این که چین توانایی بهترین در سازماندهی مسابقات بزرگ در طول دوران شیوع جهانی ویروس کرونا دارد.


در رسانه‌های محلی بارها به این نکته اشاره شده که در این مسابقات برخلاف المپیک توکیو، مراسم افتتاحیه و بازی‌ها در برابر سکوهای خالی برگزار نشده و با حضور تماشاگران همراه است. حتی تعداد ورزشکاران حاضر در این مسابقات نیز نوعی برتری به حساب می‌آید. در توکیو 11309 ورزشکار حضور داشتند اما در ژی‌آن 12000 نفر به رقابت می‌پردازند. هرچند در این خبر به این نکته اشاره نشده که بلیت مراسم افتتاحیه به فروش نرسیده و تمامی حاضران در آن از کارمندان شرکت‌های دولتی بودند. گفته می‌شود پیش از برگزاری این رقابت‌ها، قرنطینه دو هفته‌ای در سراسر ژی‌آن اعمال شده بود.


مسئولان این شهر امید بسیاری داشتند که بتوانند با برگزاری این مسابقات، تعداد توریست‌های چینی حاضر در شهر را افزایش دهند اما با توجه به شرایط مربوط به ویروس کرونا، در نهایت تصمیم گرفتند که تبلیغ ملی برای دعوت از مردم انجام ندهند. گفته می‌شود فشار زیادی روی مقامات محلی قرار دارد و هدف آنها این است که حتی یک نفر در طول این مسابقات به ویروس کرونا مبتلا نشود. پیش از برگزاری این تورنمنت از تمامی 13.6 میلیون نفر جمعیت شهر ژی‌آن تست کرونا گرفته شده بود و درصد واکسیناسیون مردم این شهر نیز 94 درصد است.


هر فردی که در روزهای آتی از طریق ایستگاه قطار یا هواپیما وارد شهر ژی‌آن شود باید مدرک مربوط به دریافت واکسن کرونا، تست منفی فعلی و تست منفی در طی دو هفته گذشته را ارائه کند. مردم در سالن‌های ورزشی نیز چندان نزدیک به زمین و ورزشکاران نیستند. با این که تنها بلیت‌های ردیف دوم به بعد به فروش می‌رسد اما در تصاویر منتشر شده تمامی صندلی‌های ورزشگاه پر است.

 


به نظر می‌رسد که این تجربه و تمرینی جدی برای این کشور است تا مسابقات المپیک زمستانی 2022 را که در ماه فوریه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد با قدرت هرچه بیشتر برگزار کند.

دیدگاه‌ها