کد خبر : 1780527 | 27 شهریور 1400 ساعت 17:13 | 25.4K بازدید | 1 دیدگاه

اتلتیکومادرید- بیلبائو

تاریخی و جذاب؛ یک نبرد خواهر، برادری در لالیگا

دو تیم اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو از ساعتی دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تاریخی و جذاب؛ یک نبرد خواهر، برادری در لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم اتلتیکومادرید و اتلتیک بیلبائو از ساعتی دیگر در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ دو باشگاهی که همواره رقابت‌ آنها آمیخته با اتفاقات خاطره انگیز زیادی بوده است.

 

اتلتیکو مادرید امروزی در آوریل سال 1903 با نام "Athletic Club de Madrid" تاسیس شد و بنیانگذاران آن باسکی های بیلبائو بودند که در پایتخت اسپانیا تحصیل می کردند و می خواستند ارتباط خود را با تیم شان حفظ کنند.

 

 

1645094

 

 

باشگاه اتلتیکومادرید برای رنگ پیراهن های خود به شکل طبیعی از بیلبائو الهام می‌گرفت و هر دوی آنها لباس های چهارخانه آبی و سفید می پوشیدند. سپس در سال 1911 با الگو قرار دادن پیراهن های ساوتهمپتون رنگ لباس اتلتیکو مادرید به قرمز و سفید تغییر پیدا کرد.

 

این دو باشگاه به قدری در سال‌های اولیه تاسیس خود به هم نزدیک بودند که حتی اجازه بازی رسمی در برابر یکدیگر را نداشتند. آنها حتی گاهی بازیکنان شان را جابجا می‌کردند. مانوئل گارنیکا سرانو، ستاره تیم مادریدی در فینال کوپا دل ری در سال 1911 به باسک قرض داده شد و حتی در مقابل اسپانیول گلزنی کرد.

 

همانطور که فوتبال اسپانیا رفته رفته و به تدریج حرفه‌ای شد، این دو تیم نیز با این مسئله کنار آمدند. در سال 1921 بیلبائو با پیروزی بر برادران مادریدی خود موفق شد به قهرمانی جام ملی دست پیدا کند. اما استقلال کامل زمانی ایجاد شد که هر دو باشگاه در فصل 29-1928 به عنوان اعضای اصلی بنیانگذار لالیگا انتخاب شدند. 

 

 

1645093

 

 

بازی‌های بین این دو تیم طی سال‌های گذشته اغلب داغ و جذاب دنبال شده است. پیروزی 4-1 اتلتیک بیلبائو در سن مامس با 10 نفر در اکتبر 1982 یک برد کلیدی در راه کسب عنوان قهرمانی آن فصل لالیگا بود. مسابقات مشهور دیگری بین این دو نیز وجود داشته است. در فینال کوپا دل ری 1956 اتلتیک بیلبائو در مادرید با نتیجه 2-1 پیروز شد‌. همچنین در فصل 12-2011 دو تیم در فینال اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در بخارست با پیروزی سه گله اتلتیکومادرید به پایان رسید. این تنها بازی اروپایی دو تیم در قالب رقابت‌های یوفا بوده است.

 

ارتباط بین تیم ها تا به امروز ادامه دارد. خوزه ماریا آمورورتو، مدیر ورزشی سابق اتلتیک بیلبائو، از سال 2006 تا 2011 مدیر آکادمی اتلتیکو بود و قبل از جدایی با ستاره‌های فعلی تیم اصلی مانند کوکه کار می کرد و به پیشرفت استعدادهای باسکی از جمله اینیاکی ویلیامز و ایکر مونیاین نیز کمک کرد.

 

 

1645092

 

 

رائول گارسیا بازیکن فعلی بیلبائو بین سال‌های 2007 تا 2015، 216 بازی برای اتلتیکو در لالیگا انجام داد. گل هافبک متولد پامپلونا در تساوی 1-1 در سن مامس چند فصل قبل به این معنی است که او یکی از معدود بازیکنانی است که در بازی رو در رو برای هر دو تیم گلزنی کرده است.

 

امروز یک بار دیگر شاهد این رقابت‌ها خواهر و برادری خواهیم بود و همانطور که گفته شد اتلتیکوی دیه گو سیمئونه به مصاف بیلبائو خواهد رفت که هدایت این تیم را مارسلینو برعهده دارد؛ مسابقه ای که قطعاً هواداران دو تیم از مشاهده آن لذت خواهند برد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها