کد خبر : 1780638 | 28 شهریور 1400 ساعت 08:59 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

رد درخواست تحریم المپیک زمستانی پکن از سوی روسیه

وزارت خارجه روسیه درخواست‌های نانسی پلوسی و چهره‌های متعدد در سراسر جهان مبنی بر تحریم المپیک زمستانی چین در سال آینده به دلایل حقوق بشر را رد کرده است.

رد درخواست تحریم المپیک زمستانی پکن از سوی روسیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه درخواست‌های نانسی پلوسی و چهره‌های متعدد در سراسر جهان مبنی بر تحریم المپیک زمستانی چین در سال آینده به دلایل حقوق بشری را رد کرده است.

نانسی پوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده مسلماً برجسته‌ترین سیاستمداری است که از رهبران خواسته است که از بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را تحریم کنند. 

 

ادعا می‌شود که بیش از یک میلیون اویغور و دیگر مسلمانان در منطقه سین کیانگ بازداشت شده‌اند، جایی که به طور وسیع گزارش شده است که آن‌ها بدون هیچ اتهامی در شرایط زندان نگهداری می‌شوند.

 

در ماه ژوییه پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور رای داد که از نمایندگان اتحادیه اروپا می‌خواهد تمام دعوت‌های دولتی و دیپلماتیک برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را رد کنند.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این اولین‌بار نیست که آن‌ها درباره تحریم چین و سایر کشورها در رابطه با سایر رویدادهای مهم به طور کلی بحث می‌کنند. آن‌ها احتمالاً چنین بیماری دارند - دائماً در مورد تحریم‌ها بحث می‌کنند. اما به نظر من ورزش و جنبش المپیک اصلاً در این مورد نیست. جنبش المپیک در مورد دستاوردها، در مورد اراده، در مورد علم، در مورد صلح است.

 

این بازیها که شعار "با هم برای آینده مشترک" برای آن در نظر گرفته شده است، قرار است در ماه فوریه برگزار شود.

دیدگاه‌ها