کد خبر : 1780657 | 28 شهریور 1400 ساعت 11:05 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

تنیس روی میز قهرمانی آسیا

امیدواری به بهبود جایگاه در بیست‌وپنجمین دوره

غیبت چین فرصت لازم برای ایران را به وجود آورده است تا جایگاه خود را در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا ارتقا بدهد.

امیدواری به بهبود جایگاه در بیست‌وپنجمین دوره
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا قرار است طی روزهای 6 تا 13 مهر ماه به میزبانی شهر دوحه در کشور قطر برگزار شود.

افغانستان، بنگلادش، بحرین، هنگ‌کنگ، اندونزی، هند، عراق، ایران، اردن، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان،کره جنوبی، عربستان، کویت، مالدیو، مغولستان، نپال، عمان، فیلیپین، فلسطین، قطر، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، تاجیکستان، چین تایپه، امارات و ازبکستان؛ 29 تیم حاضر در بخش مردان هستند.

 

همچنین در بخش بانوان بنگلادش، هنگ‌کنگ، اندونزی، هند، ایران، عراق، اردن، ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی، مالدیو، مغولستان، نپال، فیلیپین، قطر، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، چین تایپه و ازبکستان حضور خواهند داشت.

 

چین قهرمان جهان و المپیک بزرگ‌ترین غایب این رویداد مهم قاره کهن محسوب می‌شود. چینی‌ها به دلیل محدودیت‌های شدید کرونایی که مسئولان این کشور برای شهروندانش در نظر گرفته‌اند، در این مسابقات حضور نخواهند داشت.

 

غیبت چین این فرصت را برای ایران مهیا کرده است تا رتبه بهتری نسبت به دوره قبلی کسب کند. تیم مردان ایران در دوره قبلی در رده هفتم ایستاد و تیم بانوان هم رتبه یازدهم را به خود اختصاص داد. حالا با توجه به غیبت چین، امیدواری برای رسیدن به جایگاهی بهتر نسبت به مسابقات 2019 اندونزی وجود دارد.

 

در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا علاوه بر رقابت تیمی، بخش انفرادی و میکس دوبل همچون دوره‌های قبلی نیز وجود دارد. در دوره قبلی در سال 2019 چینی‌ها همه سکوهای قهرمانی در انفرادی و دوبل مردان و بانوان و همچنین میکس دوبل را از آنِ خود کردند.

 

در پایان مسابقات قهرمانی 2021 آسیا، 10 تیم نخست در بخش مردان و 10 تیم برتر در بخش بانوان جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد.

دیدگاه‌ها