کد خبر : 1780676 | 28 شهریور 1400 ساعت 11:58 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

دغدغه های جوانترین عضو تیم رویایی پارالمپیک توکیو؛

والیبال نشسته نباید هادی رضایی را از دست بدهد

یکی از جوانترین ملی پوشان والیبال نشسته ایران اعتقاد دارد جدایی هادی رضایی ضربه بزرگی به این تیم خواهد بود.

والیبال نشسته نباید هادی رضایی را از دست بدهد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال نشسته ایران در حالی قهرمان پارالمپیک توکیو شد که یک بازیکن جوان و مستعد با خود به همراه داشت. محمد نعمتی که متولد سال 1377 است و از زمان همراهی‌اش با تیم ملی توانسته بود قهرمانی در مسابقات پارآسیایی جاکارتا را تجربه کند، حالا در اولین دوره حضورش در پارالمپیک نیز طعم ایستادن بر سکوی نخست را چشیده است.


با این بازیکن اهل گنبد کاووس گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

 

* تعویق پارالمپیک برای من خوب بود
با توجه به تعویق یکساله مسابقات 2020، برای پارالمپیک توکیو 5 سال زمان داشتیم. اینکه به دلیل شیوع کرونا مسابقات با یک سال تاخیر انجام شد به شخصه برای من خوب بود چرا که از این زمان یک ساله‌ای که به دست آمد نهایت استفاده را انجام دادم و توانستم با آمادگی بیشتری در خدمت تیم باشم. کرونا که شروع شد بسیاری از بازیکنان خانه نشین شدند و نمی‌توانستند تمرین کنند اما تعویقی که در شروع مسابقات رخ داد کمک کرد بتوانیم تمرینات و اردوها را از سر بگیریم و در نهایت به موفقیتی که مدنظرمان بود یعنی قهرمانی پارالمپیک برسیم.

 

* همیشه دوست داشتم پارالمپیک را تجربه کنم
شش سال است که در خدمت تیم ملی هستم و این اولین پارالمپیکی بود که حضور داشتم. همیشه دوست داشتم در این مسابقات شرکت کنم و به لطف خدا امسال این اتفاق افتاد. اتمسفر حاکم بر پارالمپیک قابل وصف نیست. اینکه همه تیم‌های جهان دور هم جمع شده‌اند و جنگ برای رسیدن به یک افتخار است مسابقات را سخت می‌کند و به همین خاطر بود وقتی قهرمان شدیم حس متفاوتی برای همه ما داشت.

 

* داود علی‌پوریان بزرگترین الگویم در تیم ملی است
همدلی بالایی بین بچه های تیم ملی والیبال نشسته وجود دارد. من به عنوان یکی از بازیکنان جوان تیم همیشه سعی دارم از هر بازیکن تیم الگوبرداری کنم و باید بگویم در این بین سبک بازی و روحیات کاپیتان تیم آقای داود علی‌پوریان به عنوان اصلی‌ترین الگویم در تیم ملی است.

 

1645395

 

* تیم ملی نباید هادی رضایی را از دست بدهد
هادی رضایی از بهترین مربیان والیبال نشسته نه تنها ایران بلکه در جهان هستند. ایشان به همراه کمک مربی تیم آقای صائبی توانستند با مدیریت مناسبی که بر تیم داشتند، برنامه های تمرینی بسیار خوبی را پیاده کنند. قطعا تلاش و دانش این دو مربی کمک کرد که بازیکنان هماهنگ شوند و قهرمانی در توکیو کسب شود. تیم ملی نباید او را از دست بدهد. قطعا اگر این مربی بالای سر تیم بماند برای ورزش کشور خوب است. سابقه بالای ایشان و رزومه بسیار پرباری که دارند گویای همه چیز هست. مطمئن باشید هیچ مربی به اندازه آقای رضایی نسبت به تیم ملی تسلط ندارد. متاسفانه در این بین برخی هجمه‌های ناجوانمردانه علیه ایشان شکل گرفت اما همین که این مربی بدون توجه به این مسائل تیم را قهرمان کرده گویای قدرت بالایش است.

 

* یک قهرمان نباید دغدغه‌ای جز ورزش داشته باشد
متاسفانه کمک چندان خوبی به ما نمی‌شود. به عنوان مثال در همین دوره حقوق حمایت از قهرمانان برای ما با المپیکی‌ها برابر نیست و با اینکه کارمان سخت تر هست اما دریافتی ما تقریبا نصف آنها است. از طرفی وضع قانون عجیبی که طبق آن پاداش قهرمانی تیمی نصف قهرمانی انفرادی است هم اتفاق جالبی نیست. حمایت از یک قهرمان باید به نحوی باشد که ورزشکار هیچ دغدغه مالی و جانبی برای زندگی شخصی‌اش نداشته باشد و همه تمرکزش را روی تمرینات بگذارد اما متاسفانه در حال حاضر چنین حمایتی وجود ندارد.

 

* از دیدار با رهبری انرژی مثبت گرفتیم
دیدار بسیار خوبی با مقام معظم رهبری داشتیم. ای کاش تعداد این دیدارها در سال بیشتر بود چرا که علاوه بر مطرح شدن درخواست‌ها و مشکلات با ایشان، صرف دیدار و شنیدن فرمایشات رهبری باعث ایجاد انگیزه‌های زیادی برای همه بازیکنان می‌شود و همه ما از این دیدار انرژی مثبت گرفتیم. خدا را شکر شخص رهبری بر حل مشکلات مربوط به قهرمانان پارالمپیک تاکید کردند و این موضوع امیدواری ما برای بهبود شرایط فعلی را چندین برابر کرد.

 

* هدف بعدی قهرمانی پارآسیایی است
باید خودم را برای لیگ آماده کنم. امسال هم برای تیم شهرداری گنبد کاووس بازی خواهم کرد. پس از آن بازی‌های پاراآسیایی را در پیش داریم که از همین الان هدفمان قهرمانی در این مسابقات است و انشاالله که بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها